Головна » Статті » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Конспекти уроків з “Я досліджую світ" (1 клас) |
Урок ЯКІ РОСЛИНИ РОСТУТЬ НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР’Ї?
ЯКІ РОСЛИНИ РОСТУТЬ НА ШКІЛЬНОМУ ПОДВІР’Ї?
I.Ранкова зустріч
•Привітайтеся з учнями і попросіть їх стати у коло.
Варіант 1
«Осінній букет»•
У класі букет осінніх квітів – чорнобривці, хризантеми, гладіолуси, айстри.
Запропонуйте учням назвати знайому квітку в букеті.
–Яка квітка вам найбільше сподобалася?
–Чим саме? Дослідіть та опишіть її. Які пелюстки на
дотик (колючі, гладенькі, шорсткі, теплі, холодні)?
А листки?–
Чи має квітка запах?
–За допомогою якого органу чуття ви про це дізналися?
–Які органи чуття вам допомогли назвати її ознаки:
колір квітів, висота стела, форма, запах?
Чи знаєте ви вірші чи пісні про ці квіти?
Варіант 2
•Запропонуйте побавитися у гру. Треба торкатися того, про що ви будете запитувати.
–Які «помічники» нам допоможуть побачити різнобарв’я осінніх кольорів? (діти торкаються очей)
–Який «помічник» допоможе нам відчути аромат квітів?
(діти торкаються носа)
–Який «помічник» допоможе почути журливе курликання перелітних птахів?
–Який «помічник» нам допомагає формулювати наші
думки?
–Який «помічник допомагає нам бачити один одного?
–Який «помічник» допомагає нам відчувати тепло чи
холод?
II.Дослідження «Які рослини ростуть на шкільному подвір’ї?». Дослідницька манд
рівка
•Перед тим, як іти мандрувати, пригадайте, що треба бути обережними, не виходити за межі шкільного подвір’я, дбайливо ставитися до природи тощо.
•Розкажіть про рослини, які є на вашому подвір’ї, що вони бувають дикорослі і
культурні. Покажіть їх.
•Запропонуйте виконати дітям такі завдання:
Поспостерігайте за рослинами на шкільному подвір’ї.
–Які з них низькорослі?
–Яка рослина найвища?
–Знайдіть улюблену рослину?
–Назбирайте найгарніші листочки, що ви знайшли на
подвір’ї школи для створення гербарію («колекції»).
Можна приглянутися до них за допомогою лупи
Завдання після екскурсії:
–Які рослини ви побачили?
–Які з них культурні, а які дикорослі?
–Які улюблені рослині ви знайшли на шкільному подвір’ї?
–Чим вони вас вразили? Розкажіть про неї / них сусіду
по парті.
–Які органи чуття вам допомагали досліджувати?
III.Виготовлення гербарію з опалого листя тих дерев, що ростуть на нашому шкільному подвір’ї»
Варіант 1
•З’ясуйте з дітьми, що таке гербарій.
•Повідомте, що це колекція засушених рослин, яку використовують дослідники
для наукових цілей (напр., опису, який вигляд мають рослини, тощо).
•Скажіть, що знищувати рослин ми не маємо наміру, тому робитимемо гербарій
з опалого листя.
•Скажіть, що в результаті нашої мандрівки постануть різні гербарії.
Для цього треба з’ясувати кілька важливих деталей:
–Скільки листочків ви назбирали?
–З’ясуйте у парах, хто найбільше? На скільки?
–Відкладіть 5 найкращих (за кольором / формою).
–У парах обговоріть, із яких дерев ці листочки.
–Для кожного листочка знайдіть тло різного кольору– трикутник, квадрат, прямокутник (різних кольорів) тощо.
–Приклейте до аркуша паперу спочатку тло, а потім листочок. Для наступного листочка використайте інше
тло й інший аркуш паперу.
–Розкажіть у парах, листочки яких дерев ви обрали (з допомогою вчительки) і які фігури.
–Підпишіть ваші листочки.
Варіант 2
•Запропонуйте учням створити аплікацію «Сова» за зразком.
•Повторіть з учнями назви геометричних фігур (коло, овал, квадрат, прямокутник), демонструючи їх. Ці знання знадобляться їм під час виконання завдання.
•Заздалегідь попросіть, щоб діти підготували один великий круглої форми листок і декілька маленьких різної форми, наприклад, липи, піона, ясеня, клена,
горобини тощо, а також ножиці, клей, альбомний лист.
Завдання:
1.У центрі листка наклейте великий листок круглої форми,
який буде основою для аплікації. З боків приклейте продовгуваті листочки-«крила».
2.Візьміть маленькі листочки з гострими кінчиками і приклейте їх угорі. Це вушка.
3Приклейте маленьке листячко на місці очей.
4.Поріжте жовті або коричневі листочки на маленькі смужки і приклейте лапки внизу листочка-основи.
5.Візьміть жовтий листочок і виріжте дзьобик, приклейте
між очима.
6 Із цього ж жовтого листя виріжте овали для очей сови.
Фломастером намалюйте зіниці.
Запитайте в учнів про таке:
–Що ви знаєте про цього птаха?
–Чим він живиться?
–Який веде спосіб життя?
–Які звуки видають сови?
–Яку приносять користь людям, довкіллю?
–Чи живуть сови у твоїй місцевості?
IV.Дидактична гра «Упізнай рослину за вказаними ознаками»
Запитайте в учнів про таке:
–Які рослини зображені на малюнку?
•Культурні рослини позначте кружечком
зеленого
кольору, а дикорослі –
синього.
•Діти співвідносять зображення й описи рослин з тими, які бачили під час екскурсії.
Запитайте в учнів про таке:
–Чи всі рослини однакові за висотою та
будовою?
–Скільки карток одержали групи?
–Чи є серед цих зображень ті, що позначають предмети неживої природи?
–Чи знаєте ви ці рослини?
Додаток 4
Створення проблемної ситуації. Робота в групах
•Як розподілити подані тут рослини на три групи? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)
•Дозвольте учням висловити власні припущення, хай навіть і помилкові.
Дерево – має один міцний дерев’янистий
стовбур.
Кущ – має кілька тонших дерев’янистих
стебел.
Трав’яниста рослина – має тонке, гнучке,
соковите стебло
V.Перегляд та обговорення відеофільму «Квіти розпускаються»
https://www.youtube.com/watch?v=VGwJ37lmJ0g
Запитайте в учнів про таке:
–Чи знайома вам ця квітка?
–Як вона називається?
–Чи бачили ви її на шкільному подвір’ї?
–У кого ця квітка росте вдома?
–Яку з поданих фрагментів музики ви б
порадили авторові для озвучення цього
фільму?
•Запропонуйте послухати учням кілька музичних фрагментів, зокрема й музику
до пісні «Чорнобривців засіяла мати» чи саму пісню, можна у виконанні В. Козловського
VI.Рефлексія. Чому чорнобривці?
•Запитайте в учнів, нехай вони висловлять свої припущення, чому на прощання
ви обрали кліп із чорнобривцями?
| |
Переглядів: 1105 | |
Всього коментарів: 0 | |