Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Конспекти уроків з “Я досліджую світ" (1 клас)

Урок ЯК ПОВОДИТИСЬ У ДОВКІЛЛІ?

ЯК ПОВОДИТИСЬ У ДОВКІЛЛІ?

I.Ранкова зустріч. Гра «Вірю / не вірю»

•Привітайтеся і попросіть учнів стати в коло. Запропонуйте побавитися у гру

«Вірю / не вірю».

•Підготуйте висловлювання, які описують явища довкілля, і нехай діти ланцюжком скажуть «вірю» чи не вірю залежно від того, чи це висловлювання є правдивим, чи хибним. Деякі висловлювання здаються хибними тільки на перший

погляд, тому попросіть дітей бути уважними.

–Влітку падає сніг

–У пустелі випав дощ

–Взимку дощить

–У морі сухо

–Навесні пожовтіло листя

–Взимку заквітли квіти

–Камінь – це предмет живої природи

–Рослина – це предмет живої природи

–Взимку буває холодно

–Влітку буває холодно

–Влітку буває спекотно

–Кульбаби зацвітають навесні

–Кульбаби зацвітають пізньою осінню

–Ліс навесні наповнюється пташиним співом

–Ліс восени замовкає і т.д.

II.Складання правил поведінки у природі

•Разом з учнями поміркуйте над тим, що треба зробити, щоб зберегти довкілля й

не зашкодити собі, наприклад, у лісі, куди ми дуже любимо ходити на відпочинок.

•Об’єднайте дітей у групи й нехай обговорять цю проблему й зафіксують запропоновані правила на папері, позначаючи кожне правило символічним малюнком (напр., перекреслений вогонь – не розпалювати багаття).

•Попросіть учнів створити символічну Пам’ятку «Як треба поводитися в лісі».

Можна запропонувати учням готові значки, які б вони розшифровували, вирізали і приклеїли на аркуш паперу.

•На основі цих значків діти формулюють правила поводження у довкіллі (див.

нижче).

•Інші правила, які не мають графічного оформлення, можна просто зачитати.

•Запитайте про кожне правило, чому воно потрібне? Як воно допомагає зберегти життя людині і не зашкодити довкіллю.

Додаток 8

Правила поведінки серед природи

Не залишати сміття після себе серед довкілля.

Не викидати сміття у водойми.

Не розводити багаття у невстановленому місці.

Не ламати гілок дерев і кущів.

Не пошкоджувати кору дерев і кущів.

Не зривати квітучих рослин.

Не ловити комах, не знищувати павуків, жаб.

Не ловити диких тварин та не забирати їх додому.

Не руйнувати гнізда птахів і не зачіпати їх.

Не вмикати голосно музики.

Не кричати без потреби серед довкілля.

Не виривати кущики ягід із корінням.

Не виривати з корінням гриби.

Не зачіпати мурашники.

Голосно в довкіллі не розмовляти.

Нічого незнайомого не куштувати.

III.Слухання й обговорення вірша «Зламана гілка» (А. Бортняк)

Зламана гілка

Зламав Івасик гілку ясеневу і кинув геть, коли награвся нею.

Веселий він побіг собі додому. Вона ж лежить на гнилищі рудому.

В самотині зітхає гілка тяжко. Уже на ній не сяде більше пташка.

Вже вітерець її не захитає, «Хитати ще?» – її не запитає.

В її прожилках не бродити соку, не гріти мрію ніжну і високу.

Івась у ліжку спить спокійно, тихо. Невже не знає він, що скоїв лихо?

•Обговоріть проблему, про яку розповів автор вірша:

–Яке лихо скоїв Івасик?

–Яке дерево постраждало?

–Чи ростуть такі дерева у твоєму краї? Які ще дерева ти знаєш?

–Чому неможна ламати дерева, кущі нищити рослини?

–Що би ти сказав Іванку, якби опинився поряд?

 

Категорія: НУШ Конспекти уроків з “Я досліджую світ" (1 клас) | Додав: uthitel (24.09.2018)
Переглядів: 2191 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: