Головна » Статті » Методичні поради » Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) | |
Приваблива мета Мала дитина не бажає йти купатися у ванні. Матуся не тягне її силоміць, а пропонує: підемо купати рибку! Така мета дитині зрозуміла і приваблива — і ось вона вже з задоволенням хлюпочеться разом із рибкою. А матуся ненав'язливе досягла своєї мети: відмиває дитинча-бруднульку. Розумна матуся використала простий педагогічний прийом, який можна з успіхом вживати у школі незалежно від віку й предмета вивчення. Формула: перед учнем постає проста, зрозуміла і приваблива для нього мета, при досягненні якої він хоч-не-хоч виконує і ту навчальну дію, яку планує педагог. Приклад. Англійська мова Мета учителя — засвоїти питальну форму англійського речення. Розігрується ситуація «англійської» крамниці, в якій діти задають продавцеві питання з метою вибрати покупку. Товари — від книжки або сукні до автомобілю — подані малюнками. Приклад. Фізика Мета учителя — продемонструвати серію експериментів з оптики. Перед учнями ж постає інша мета: навчитися користуватися оптичними приладами (діапроектором, фотоапаратом...), розуміти принцип їх роботи і можливості використання залежно від оптичних характеристик. Приклад. Заняття в д/с У мене була мета: ввести поняття мірки для виміру довжини. Дітям була подана інша мета: допомогти Івану-царенку знайти скарб. А скарб то закопаний під найвищою ялинкою. Ось він — малюнок, де зображені ялинки. Одні на гірці, інші внизу. Діти стали сперечатися: ось ця найвища! Ні,— ця!.. Ну як же розв'язати суперечку? Вирізати ялинки з малюнка й прикладати одну до одної не можна. Так діти дійшли висновку: вирізати смужку паперу за довжиною ялинки, яка здається найвищою, і прикладати по черзі до інших ялинок. Ось і зроблений перший крок у формуванні важливого поняття. | |
Переглядів: 392 | |
Всього коментарів: 0 | |