Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із всесвітньої історії 10 клас (нова програма)

Урок 29. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ЛІДЕР ІНДІЇ МАХАТМА ҐАНДІ»

Урок 29. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ «НАЦІОНАЛЬНИЙ ЛІДЕР ІНДІЇ МАХАТМА ҐАНДІ»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• складати політичний портрет та давати оцінку діяльності національному лідеру Індії Махатмі Ґанді».

Тип уроку: практична робота.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ УРОКУ

Повідомлення теми та цілей уроку.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Мохандас Ґанді — видатний політичний та ідеологічний лідер XX ст. 1915 року відомий індійський письменник Рабіндранат Тагор уперше застосував щодо Мохандаса Ґанді титул «Магатма» — Велика Душа. Проте сам Ґанді так і не прийняв його, вважаючи себе негідним цього імені.

III. ПРАКТИЧНА РОБОТА

Робота з історичною інформацією

1. Ромен Ролан про Магатму Ґанді

«Спокійні темні очі. Маленький кволий чоловічок з худорлявим обличчям, з великими вухами, що стирчать, з білим тюрбаном на голові. Він одягнений в грубу білу тканину, ноги босі. Він харчується рисом, фруктами, п’є лише воду, спить на підлозі, спить мало, невпинно працює. У нього наче зовсім немає тіла. Із першого погляду ніщо в ньому не вражає, окрім вираження великого терпіння й великої любові. Він простий, як дитина, лагідний і чемний навіть зі своїми противниками, бездоганно щирий. Він судить про себе скромно, часом доходить до того, що вагається і готовий сказати: «Я помилився»; ніколи не приховує своїх помилок, ніколи не йде на компроміс, позбавлений найменшої дипломатії...»

Джерело: http://www.belousenko.com/books/rolland/rolland_gandhi.htm

Завдання

• Визначте особливості характеру Магатми Ґанді.

Запитання та завдання

1. Як ви розумієте позицію М. Ґанді?

2. Чи згодні ви з основними положеннями закону ахімси?

2. Магатма Ґанді про ненасильство

«Для мене ненасильство — не просто філософська категорія, це закон і сутність мого життя...

Корені мого неспівробітництва — не в ненависті, а в любові... Метою неспівробітництва не є покарання супротивника чи завдання йому шкоди. За моїм неспівробітництвом — ...бажання співробітничати навіть з найгіршим із моїх недругів...

Я не вірю у швидкі ненасильницькі шляхи до успіху. Справжнє добро ніколи не може стати результатом неправди і насильства... Я твердо вірю в те, що воля, завойована кровопролиттям і обманом, — не воля...

Ненасильство — найпотужніша сила, яку має у своєму розпорядженні людство. Вона більш потужна, ніж найпотужніше знаряддя руйнування, створене людською винахідливістю».

Запитання та завдання

1. На чому базувалась ідея ненасильства?

2. Чи можна було досягти незалежності такими методами?

3. Що вас приваблює у висловлюваннях М. Ґанді?

4. Які його твердження ви не поділяєте?

3. Лист М. Ґанді до Гітлера

Дорогий друже, мої друзі умовили мене написати вам в ім’я людства. Але я пручався їхньому проханню, тому що вважаю, що будь-який такий лист від мене був би недоречним.

Щось підказує мені, що мені не варто розраховувати, але я в будь-якому випадку повинен звернутися з цим закликом.

Цілком очевидно, що ви сьогодні є єдиною людиною у світі, хто може запобігти війні, здатної звести людство до первісного стану.

Чи вважаєте ви за потрібне принести цю жертву заради своєї мети, якою б високою вона вам не здавалася? Чи дослухаєтеся ви до звернення людини, яка небезуспішно прагне уникати воєнних методів? У будь-якому випадку, я прошу вибачення, якщо помилився, вирішивши вам написати.

Джерело: http://molotoff.info/texts/27-2009-09-16-18-49-39/5558-21-cikavyj-fakt-pro-magatmu-gandi.html

Завдання

1. Як ви вважаєте, чому Ґанді у зверненні до Гітлера використовує словосполучення «дорогий друже»? Чи насправді він вважав Гітлера другом?

2. Чому, на вашу думку, Ґанді погодився звернутися до Гітлера?

Робота з візуальними джерелами

Запитання та завдання

1. Уважно роздивіться фотодокументи.

2. Як ви вважаєте, чи дотримувався Ганді принципів, які проголошував?

3. Чому Ґанді мав такий вигляд на фото?

IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити наслідки Першої світової війни для провідних країн світу.

Категорія: Конспекти уроків із всесвітньої історії 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (23.02.2019)
Переглядів: 734 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: