Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл |
Урок № 7 Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП Мета: сформувати в учнів поняття про види ДТП; розповісти про положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП; пояснити дії свідків ДТП; формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я при дорожньо-транспортних пригодах. Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють види ДТП, положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, комп’ютерна презентація MS PowerPoint. Поняття: небезпека, види ДТП, ризики травмування під час ДТП, дії свідків ДТП. Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи). Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Фронтальна бесіда — Пригадайте, що таке ДТП?
III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Робота з підручником Обговорення ситуації, запропонованої на с. 32 підручника: «Олег їхав з батьками в автомобілі. Він запізнювався до школи і дуже хвилювався. Раптом на дорозі вони побачили аварію — два автомобілі зіткнулися один з одним. Батько зупинився і вийшов з машини. Олег же став просити його негайно їхати, бо він запізнюється. Чи правильно діє хлопчик? До яких наслідків може призвести така поведінка Олега?». Вислухайте відповіді і зверніть увагу школярів на те, що є певні правила допомоги тим людям, які опинилися в небезпечної ситуації на дорозі. Виконання завдання в робочому зошиті Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 10 робочого зошита (друге речення). Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Види ДТП Розповідь учителя з елементами бесіди На дорогах можуть траплятися дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Дамо визначення абревіатурі ДТП: Дорожньо-транспортна пригода — це подія, яка сталася за участю хоча б одного транспортного засобу, що перебуває в механічному русі, унаслідок чого загинули або були поранені люди, ушкоджені інші транспортні засоби, вантажі, споруди. Робота з підручником Попрацюйте з текстом підручника на с. 32–33. До видів ДТП належать: — зіткнення; — перекидання; — наїзд. Обговоріть особливості видів ДТП. Робота з підручником Попрацюйте з малюнками на с. 33 підручника. Виконання завдання в робочому зошиті Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 4 на с. 11 робочого зошита.
2. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП — Як знизити ризик ДТП і як бути до нього готовим? Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що треба пристебнути паски безпеки, бо це погашає інерцію тіла людини і рятує від сильного удару. Адже саме травми, отримані від зіткнення з приладовою панеллю і кермом, частіше за інші виявляються смертельними. Крім того, при перевертанні машини пасок безпеки майже завжди рятує від переломів, травм голови і пошкодження хребта. Робота з підручником Попрацюйте з малюнками на с. 34 підручника. Запропонуйте учням вирішити проблему, подану на с. 35 підручника: «Андрій вважає, що коли він їде на задньому сидінні автомобіля, то пристібатися пасками безпеки необов’язково, при зіткненні треба просто прийняти необхідну позу, яка рятує від удару. А Марія стверджує, що це неправильно, паски безпеки необхідні й на задньому сидінні. Як можна вирішити їхню суперечку?». Виконання завдання в робочому зошиті Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 3 на с. 11 робочого зошита.
3. Дії свідків ДТП Розповідь учителя з елементами бесіди — Що робити, якщо ви стали свідками ДТП? Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що насамперед свідки повинні сповістити про аварію міліцію, а якщо є потерпілі — викликати швидку допомогу.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Робота з підручником Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 36. підручника. Виконання вправи «Моделювання поведінки пасажира при ДТП» (с. 12 робочого зошита).
1. Читати § 7, виконати завдання № 5 на с. 11 у робочому зошиті. 2. Принести на урок упаковку від будь-якого предмета побутової хімії й розповісти, що написано в інструкції щодо його застосування. Це можуть бути інструкції з користування пральними порошками, підбілювачами, шампунями, миючими засобами для посуду, засобами від комарів, тарганів, засоби для засмаги, косметика тощо.
Фронтальна бесіда — Чи досягли ми мети уроку? — Які висновки ви зробили сьогодні?
Словничок до уроку: Дорожньо-транспортна пригода — це подія, яка сталася за участю хоча б одного транспортного засобу, що перебуває в механічному русі, унаслідок чого загинули або були поранені люди, ушкоджені інші транспортні засоби, вантажі, споруди. Учасник дорожнього руху — це особа, яка перебуває в межах дороги безпосередньо або на транспортному засобі.
| |
Переглядів: 1581 | |
Всього коментарів: 0 | |