Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл |
Урок № 2 Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя Мета: показати, як формується здоровий спосіб життя; з’ясувати, у чому полягають переваги здорового способу життя; розглянути основні принципи і правила здорового способу життя; виховувати свідоме ставлення до збереження власного здоров’я. Матеріали та обладнання: методичний комплекс (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії, плакати, ілюстрації, на яких зображений здоровий спосіб життя і приклади його формування, комп’ютерна презентація MS PowerPoint. Поняття: зміцнення здоров’я, здоровий спосіб життя, активний спосіб життя. Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, практична робота). Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда — Як пов’язані спосіб життя людини і її здоров’я? — Як взаємозв’язані різні складові здоров’я? Наведіть приклади. — Доведіть, що здоровий спосіб життя розрахований на звичайну людину. Перевірка наявності виконаного домашнього завдання у робочому зошиті
Робота з підручником Обговорення ситуації, запропонованої на с. 10 підручника. «Андрій протягом року робив зранку зарядку, грав з друзями у футбол, дотримувався режиму дня. Микола навпаки пізно лягав спати, зранку завжди поспішав, тому не встигав робити зарядку, віддавав перевагу комп’ютерним іграм і ніколи не планував свій час. Як ви вважаєте, хто з них практично не хворіє і добре навчається, а хто хворіє, пропускає заняття і має дуже скромні успіхи в навчанні? Чому?». Зверніть увагу на те, що формування здорового способу життя вимагає певних зусиль, але переваги здорового способу життя цілком виправдовують ці зусилля. Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку
1. Як формується здоровий спосіб життя — Що таке здоровий спосіб життя? (Здоровий спосіб життя — це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують людині гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров’я). — Як ви вважаєте, чи дається нам здоровий спосіб життя від народження? Чи може здоровий спосіб життя формуватися поступово протягом життя? Послідовність тез: • Здоровий спосіб життя не дається нам від народження, він формується поступово протягом життя. Спочатку з’являються корисні для здоров’я звички, а потім і потреба в здоровому способі життя. • Важливо налаштуватися на здоровий спосіб життя, захотіти бути здоровим фізично, розвиненим інтелектуально і духовно. • Необхідно дотримуватися гігієни: прагнути до чистоти, розумно чергувати роботу і відпочинок, використовувати для зміцнення здоров’я сонце, повітря, воду. • Важливо раціонально харчуватися, поважати і любити фізичну культуру. • Треба вчитися керувати своїми почуттями і настроєм, жити в ладу з навколишнім світом. • Здоровий спосіб життя — це результат величезної кількості правильних виборів, які ми зробили протягом місяців і років. — Наведіть приклади таких виборів, які ви робили протягом життя. Вислухайте дітей і зверніть увагу на те, що кожного разу вибір може впливати на подальше життя і здоров’я. У процесі обговорення можна записати на дошці, із чого складається зоровий спосіб життя: — навичок гігієни тіла; — культури харчування; — культури спілкування; — моральності; — уміння справедливо оцінити свої вчинки й учинки однолітків; — уміння прогнозувати результати своєї власної діяльності; — уміння сформувати доброзичливі стосунки з людьми, природою і з самим собою. Робота з підручником Поясніть вислів давньогрецького філософа Сократа: «Якщо ти достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров’я, оскільки здоров’я ― це не все, але без здоров’я ― все ніщо» на с. 10 підручника. Обговорення ситуації: «Замість того щоб вчасно зробити уроки, Віталик довго сидів перед телевізором, постійно перемикаючи канали, потім грався на комп’ютері. За уроки взявся пізно, тоді, коли організм хлопчика стомився й навчальний матеріал погано засвоювався. Уранці Віталик насилу прокинувся, прийшов до школи в кепському настрої, його, звісно, викликали до дошки, і він отримав погану оцінку. Як ви гадаєте, чому виникли проблеми? Як із ними впоратися?». Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що є певні принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя. — Давайте разом зробимо схему, що показує принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя. Правила здорового способу життя ґрунтуються на таких принципах: • забезпечити раціональне харчування; • підтримувати оптимальний руховий режим; • займатися загартовуванням організму; • дотримуватися правил особистої гігієни; • підтримувати позитивний емоційний стан; • займатися інтелектуальним розвитком; • займатися моральним і духовним розвитком; • формувати в себе вольові якості; • ніколи не набувати шкідливих звичок
2. Переваги здорового способу життя — Які переваги дає здоровий спосіб життя? Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що здоровий спосіб життя дає багато переваг, оскільки покращує всі складові здоров’я. Робота з підручником Обміркуйте й обговоріть ситуацію на с. 12 підручника.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 13 підручника. Далі йде практична вправа, яка розпочинається на цьому уроці, а її результат буде презентований на наступному занятті. Запропонуйте сформувати робочі групи для створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя. Після формування груп кожна з них обирає собі керівника і складає план спільної роботи. Група визначає, який вид реклами обрати та який бік здорового способу життя рекламувати, розподіляє обов’язки всіх членів групи.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Читати § 2, групам підготувати презентації соціальної реклами про здоровий спосіб життя.
VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ Фронтальна бесіда — Чи досягли ми мети уроку? — Які висновки ви зробили сьогодні?
Словничок до уроку Здоровий спосіб життя ― це індивідуальна система поведінки й звичок кожної окремої людини, що забезпечує їй потрібний рівень життєдіяльності, здоров’я і довголіття. Зміцнення здоров’я ― це процес, що дозволяє людям поліпшити своє здоров’я, а також посилити контроль за ним.
| |
Переглядів: 772 | |
Всього коментарів: 0 | |