Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 52 ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 5 ЗА ТЕМОЮ «РЕАЛІЗМ» Мета: перевірити рівень знань учнів за темою «Реалізм»; розвивати логічне мис- лення, формувати вміння концентрувати увагу на виконанні завдання, за- стосовувати набуті знання; виховувати відповідальність, зібраність. Компетентності, що формуються: предметні — уміння застосовувати знання з теми, виконувати завдання різних типів та рівнів складності; ключові — ін- формаційно-цифрова компетентність (уміння діяти за алгоритмом), уміння вчитися впродовж життя (уміння планувати й організовувати власну на- вчальну діяльність; здійснювати самооцінювання результатів власної ді- яльності, рефлексію), спілкування державною мовою (уміння письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, погляди). Обладнання: картки з тестовими завданнями у двох варіантах (кожному учневі). Тип уроку: урок перевірки і контролю знань. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ Варіант І Початковий рівень 1. Укажіть жанр твору О. де Бальзака «Гобсек». А Новела; Б повість; В оповідання; Г нарис. Відповідь: Б. 2. Хто з героїв твору О. де Бальзака «Гобсек» розповідає історію лихваря? А Адвокат Дервіль; Б Ернест де Ресто; В сам Гобсек; Г віконтеса де Гранльє. Відповідь: А. 3. Хто підказав М. В. Гоголю сюжет комедії «Ревізор»? А Г. Р. Державін; Б І. А. Крилов; В М. Ю. Лермонтов; Г О. С. Пушкін. Відповідь: Г. 4. Що висміює М. В. Гоголь у комедії «Ревізор»? А Звичаї петербурзьких дрібних чиновників; Б соціальні пороки і моральний стан суспільства; В народну покірливість перед лицем чиновницького свавілля; Г бідність провінційних міст Росії. Відповідь: Б. 5. Ким працював у департаменті Акакій Башмачкін, герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Чиновником для письма; Б рахівником; В стряпчим; Г поштмейстером. Відповідь: А. 6. Хто (або що), за словами автора «Шинелі», є ворогом усіх службовців з маленькою платнею? А Вуличні грабіжники; Б колеги з високою платнею; В північний мороз; Г голод. Відповідь: В. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами твору О. де Бальзака «Гобсек». 1 Червоні плями, що виступили на щоках молодої жінки, свідчили про ніжність її шкіри, але обличчя її мов при- пухло, а темні кола під очима, здавалося, вимальовувалися виразніше, ніж завжди. І все ж у неї було стільки природ- ної сили, що ці ознаки нерозсудливого життя не спотво- рювали її вроди. 2 В неї була граціозна голівка, свіже личко, привітний ви- гляд: каштанове, гарно зачесане волосся, спускаючись двома круглими начосами на скроні, відтіняло блакитні, чисті, як кришталь, очі. 3 Цей дивний чоловік жодного разу не захотів побачити будь-кого з чотирьох жіночих поколінь свого роду. Він ненавидів своїх спадкоємців і не уявляв собі, щоб його багатством міг коли-небудь володіти хтось інший, крім нього, навіть після його смерті. А Фанні Мальво Б Гобсек В Дервіль Г Анастасі де Ресто Відповідь: 1Г, 2А, 3Б. 8. Установіть послідовність подій у творі М. В. Гоголя «Ревізор». А Хлестаков нестримно вихваляється перед міськими чинов- никами Б Городничий зачитує чиновникам лист від Чмихова В Хлестаков просить руки Марії Антонівни Г Бобчинський і Добчинський приносять звістку про те, що в готелі зупинився чиновник із Петербурга Відповідь: 1Б, 2Г, 3А, 4В 9. Запишіть ознаки жанру комедії у творі М. В. Гоголя «Ревізор». Відповідь: 1) висміювання суспільної і людської недосконалості; 2) використання різних видів комізму; 3) конфлікт із сати- ричним забарвленням. Достатній рівень Прочитайте уривок із твору О. де Бальзака «Гобсек» і виконайте завдання 10, 11. …Істота чудна, здатна на все і ні на що, його бояться і зне- важають, він знає все і не тямить нічого, однаково може вчинити благодіяння і злочин. <…> …Людина, яку може мучити клопіт, але не сумління, яку більше цікавлять відчуття, ніж думки, зовні — душа запальна, а насправді холодна, як лід… 10. Запишіть, про кого йдеться в уривку. Назвіть художній засіб, на ви- користанні якого побудовано характеристику персонажа. Відповідь: в уривку йдеться про графа Максима де Трая; основний художній засіб — антитеза. 11. Стисло доповніть характеристику героя, про якого йдеться в уривку. Відповідь: у героя немає жодної позитивної риси, він безприн- ципна, егоїстична людина, яка живе за чужий рахунок. Максим де Трай уміє вправно маніпулювати людьми. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Тема згубної влади грошей у творі О. де Бальзака «Гобсек». Б Як багато в людині нелюдськості! (За твором М. В. Гоголя «Шинель».) Варіант ІІ Початковий рівень 1. Літературу якої країни представляє О. де Бальзак? А Бельгійську; Б німецьку; В нідерландську; Г французьку. Відповідь: Г. 2. Що було головною втіхою для героя твору О. де Бальзака «Гобсек»? А Приниження недобросовісних боржників; Б проникнення у спонукальні причини, що рухають люд- ством; В подорожі різними країнами; Г матеріальна допомога бідним, але чесним людям. Відповідь: Б. 3. Що є епіграфом до твору М. В. Гоголя «Ревізор»? А Цитата з повісті О. С. Пушкіна «Капітанська дочка»; Б біблійний афоризм; В народна приказка; Г цитата з трагедії В. Шекспіра «Гамлет». Відповідь: В. 4. Яку посаду займав Лука Хлопов? А Доглядача шкіл; Б городничого; В судді; Г повітового лікаря. Відповідь: А. 5. До якого типу літературного героя належить головний герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Романтичний месник; Б «маленька людина»; В скнара; Г «слабка людина». Відповідь: Б. 6. Який чин мав головний герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Таємний совітник; Б титулярний совітник; В статський совітник; Г колезький асесор. Відповідь: Б. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами твору М. В. Гоголя «Шинель». 1 Спершу він називався просто Григорій і був кріпаком у якогось пана; Петровичем він почав зватися з того часу, як дістав відпускну і став випивати досить сильно в усякі свята, спочатку у великі, а потім, без розбору, у всі цер- ковні, де тільки стояв у календарі хрестик. 2 Низенький на зріст, трохи рябуватий, трохи рудуватий, трохи навіть з вигляду підсліпуватий, з невеличкою ли- синою на лобі, із зморшками по обидва боки щік і з ко- льором обличчя, як то кажуть, гемороїдальним… 3 Головною підвалиною його системи була суворість. «Суворість, суворість і — суворість», — говорив він зви- чайно і при останньому слові пильно дивився в обличчя тому, до кого говорив. А значна особа Б кравець В Башмачкін Г директор департаменту Відповідь: 1Б, 2В, 3А. 8. Установіть послідовність подій у творі М. В. Гоголя «Ревізор». А Хлестаков переїжджає з готелю до городничого Б Городничий дає розпорядження навести лад у різних уста- новах міста В Поштмейстер зачитує лист Хлестакова до Тряпічкіна Г Міські чиновники позичають гроші Хлестакову Відповідь: 1Б, 2А, 3Г, 4В. 9. Запишіть ознаки реалізму, властиві твору О. де Бальзака «Гобсек». Відповідь: 1) зображення важливих аспектів життя суспіль- ства (зображення поділу суспільства на багатих і бідних, роздуми про владу грошей); 2) змалювання представників різних верств населення, кожен із яких має типові й інди- відуальні риси; 3) зображення характерів у всій їхній склад- ності та суперечливості. Достатній рівень Прочитайте уривок із твору М. В. Гоголя «Ревізор» і виконайте завдання 10, 11. Я всякий день на балах. Там у нас і віст уже свій склався: міністр закордонних справ, французький посланник, англійський, німецький посланник і я. І вже так утомишся, граючи, що про- сто ні на що не схоже. Як вибіжиш сходами до себе на четвер- тий поверх — скажеш тільки кухарці: «На, Маврушко, шинель…» Що ж я брешу — я й забув, що живу в бельетажі. У мене самі сходи коштують… А цікаво заглянути до мене в прихожу, коли я ще не прокинувся: графи та князі товчуться і дзижчать там, як джмелі, тільки й чутно: ж… ж… ж… Іншим разом і міністр… 10. Запишіть, кому належать ці слова і які риси характеру героя в них виявляються. Відповідь: це слова Хлестакова; у них виявляється схильність героя до нестримної брехні, нездатність контролювати себе, доводити думку до кінця. 11. Дайте стислу характеристику названому герою. Відповідь: герой пустоголовий, боягузливий, нахабний, любить жити ні в чому собі не відмовляючи та не замислюючись про майбутнє. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Людина-автомат чи просто людина? (Образ Гобсека в одно- йменному творі О. де Бальзака.) Б Трагедія «маленької людини» в повісті М. В. Гоголя «Шинель». ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Дочитати твір П. Меріме «Кармен». Індивідуальне завдання. Підготувати стислу біографічну довідку про письменника П. Меріме. Мета: перевірити рівень знань учнів за темою «Реалізм»; розвивати логічне мис- лення, формувати вміння концентрувати увагу на виконанні завдання, за- стосовувати набуті знання; виховувати відповідальність, зібраність. Компетентності, що формуються: предметні — уміння застосовувати знання з теми, виконувати завдання різних типів та рівнів складності; ключові — ін- формаційно-цифрова компетентність (уміння діяти за алгоритмом), уміння вчитися впродовж життя (уміння планувати й організовувати власну на- вчальну діяльність; здійснювати самооцінювання результатів власної ді- яльності, рефлексію), спілкування державною мовою (уміння письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, погляди). Обладнання: картки з тестовими завданнями у двох варіантах (кожному учневі). Тип уроку: урок перевірки і контролю знань. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ Варіант І Початковий рівень 1. Укажіть жанр твору О. де Бальзака «Гобсек». А Новела; Б повість; В оповідання; Г нарис. Відповідь: Б. 2. Хто з героїв твору О. де Бальзака «Гобсек» розповідає історію лихваря? А Адвокат Дервіль; Б Ернест де Ресто; В сам Гобсек; Г віконтеса де Гранльє. Відповідь: А. 3. Хто підказав М. В. Гоголю сюжет комедії «Ревізор»? А Г. Р. Державін; Б І. А. Крилов; В М. Ю. Лермонтов; Г О. С. Пушкін. Відповідь: Г. 4. Що висміює М. В. Гоголь у комедії «Ревізор»? А Звичаї петербурзьких дрібних чиновників; Б соціальні пороки і моральний стан суспільства; В народну покірливість перед лицем чиновницького свавілля; Г бідність провінційних міст Росії. Відповідь: Б. 5. Ким працював у департаменті Акакій Башмачкін, герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Чиновником для письма; Б рахівником; В стряпчим; Г поштмейстером. Відповідь: А. 6. Хто (або що), за словами автора «Шинелі», є ворогом усіх службовців з маленькою платнею? А Вуличні грабіжники; Б колеги з високою платнею; В північний мороз; Г голод. Відповідь: В. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами твору О. де Бальзака «Гобсек». 1 Червоні плями, що виступили на щоках молодої жінки, свідчили про ніжність її шкіри, але обличчя її мов при- пухло, а темні кола під очима, здавалося, вимальовувалися виразніше, ніж завжди. І все ж у неї було стільки природ- ної сили, що ці ознаки нерозсудливого життя не спотво- рювали її вроди. 2 В неї була граціозна голівка, свіже личко, привітний ви- гляд: каштанове, гарно зачесане волосся, спускаючись двома круглими начосами на скроні, відтіняло блакитні, чисті, як кришталь, очі. 3 Цей дивний чоловік жодного разу не захотів побачити будь-кого з чотирьох жіночих поколінь свого роду. Він ненавидів своїх спадкоємців і не уявляв собі, щоб його багатством міг коли-небудь володіти хтось інший, крім нього, навіть після його смерті. А Фанні Мальво Б Гобсек В Дервіль Г Анастасі де Ресто Відповідь: 1Г, 2А, 3Б. 8. Установіть послідовність подій у творі М. В. Гоголя «Ревізор». А Хлестаков нестримно вихваляється перед міськими чинов- никами Б Городничий зачитує чиновникам лист від Чмихова В Хлестаков просить руки Марії Антонівни Г Бобчинський і Добчинський приносять звістку про те, що в готелі зупинився чиновник із Петербурга Відповідь: 1Б, 2Г, 3А, 4В 9. Запишіть ознаки жанру комедії у творі М. В. Гоголя «Ревізор». Відповідь: 1) висміювання суспільної і людської недосконалості; 2) використання різних видів комізму; 3) конфлікт із сати- ричним забарвленням. Достатній рівень Прочитайте уривок із твору О. де Бальзака «Гобсек» і виконайте завдання 10, 11. …Істота чудна, здатна на все і ні на що, його бояться і зне- важають, він знає все і не тямить нічого, однаково може вчинити благодіяння і злочин. <…> …Людина, яку може мучити клопіт, але не сумління, яку більше цікавлять відчуття, ніж думки, зовні — душа запальна, а насправді холодна, як лід… 10. Запишіть, про кого йдеться в уривку. Назвіть художній засіб, на ви- користанні якого побудовано характеристику персонажа. Відповідь: в уривку йдеться про графа Максима де Трая; основний художній засіб — антитеза. 11. Стисло доповніть характеристику героя, про якого йдеться в уривку. Відповідь: у героя немає жодної позитивної риси, він безприн- ципна, егоїстична людина, яка живе за чужий рахунок. Максим де Трай уміє вправно маніпулювати людьми. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Тема згубної влади грошей у творі О. де Бальзака «Гобсек». Б Як багато в людині нелюдськості! (За твором М. В. Гоголя «Шинель».) Варіант ІІ Початковий рівень 1. Літературу якої країни представляє О. де Бальзак? А Бельгійську; Б німецьку; В нідерландську; Г французьку. Відповідь: Г. 2. Що було головною втіхою для героя твору О. де Бальзака «Гобсек»? А Приниження недобросовісних боржників; Б проникнення у спонукальні причини, що рухають люд- ством; В подорожі різними країнами; Г матеріальна допомога бідним, але чесним людям. Відповідь: Б. 3. Що є епіграфом до твору М. В. Гоголя «Ревізор»? А Цитата з повісті О. С. Пушкіна «Капітанська дочка»; Б біблійний афоризм; В народна приказка; Г цитата з трагедії В. Шекспіра «Гамлет». Відповідь: В. 4. Яку посаду займав Лука Хлопов? А Доглядача шкіл; Б городничого; В судді; Г повітового лікаря. Відповідь: А. 5. До якого типу літературного героя належить головний герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Романтичний месник; Б «маленька людина»; В скнара; Г «слабка людина». Відповідь: Б. 6. Який чин мав головний герой твору М. В. Гоголя «Шинель»? А Таємний совітник; Б титулярний совітник; В статський совітник; Г колезький асесор. Відповідь: Б. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами твору М. В. Гоголя «Шинель». 1 Спершу він називався просто Григорій і був кріпаком у якогось пана; Петровичем він почав зватися з того часу, як дістав відпускну і став випивати досить сильно в усякі свята, спочатку у великі, а потім, без розбору, у всі цер- ковні, де тільки стояв у календарі хрестик. 2 Низенький на зріст, трохи рябуватий, трохи рудуватий, трохи навіть з вигляду підсліпуватий, з невеличкою ли- синою на лобі, із зморшками по обидва боки щік і з ко- льором обличчя, як то кажуть, гемороїдальним… 3 Головною підвалиною його системи була суворість. «Суворість, суворість і — суворість», — говорив він зви- чайно і при останньому слові пильно дивився в обличчя тому, до кого говорив. А значна особа Б кравець В Башмачкін Г директор департаменту Відповідь: 1Б, 2В, 3А. 8. Установіть послідовність подій у творі М. В. Гоголя «Ревізор». А Хлестаков переїжджає з готелю до городничого Б Городничий дає розпорядження навести лад у різних уста- новах міста В Поштмейстер зачитує лист Хлестакова до Тряпічкіна Г Міські чиновники позичають гроші Хлестакову Відповідь: 1Б, 2А, 3Г, 4В. 9. Запишіть ознаки реалізму, властиві твору О. де Бальзака «Гобсек». Відповідь: 1) зображення важливих аспектів життя суспіль- ства (зображення поділу суспільства на багатих і бідних, роздуми про владу грошей); 2) змалювання представників різних верств населення, кожен із яких має типові й інди- відуальні риси; 3) зображення характерів у всій їхній склад- ності та суперечливості. Достатній рівень Прочитайте уривок із твору М. В. Гоголя «Ревізор» і виконайте завдання 10, 11. Я всякий день на балах. Там у нас і віст уже свій склався: міністр закордонних справ, французький посланник, англійський, німецький посланник і я. І вже так утомишся, граючи, що про- сто ні на що не схоже. Як вибіжиш сходами до себе на четвер- тий поверх — скажеш тільки кухарці: «На, Маврушко, шинель…» Що ж я брешу — я й забув, що живу в бельетажі. У мене самі сходи коштують… А цікаво заглянути до мене в прихожу, коли я ще не прокинувся: графи та князі товчуться і дзижчать там, як джмелі, тільки й чутно: ж… ж… ж… Іншим разом і міністр… 10. Запишіть, кому належать ці слова і які риси характеру героя в них виявляються. Відповідь: це слова Хлестакова; у них виявляється схильність героя до нестримної брехні, нездатність контролювати себе, доводити думку до кінця. 11. Дайте стислу характеристику названому герою. Відповідь: герой пустоголовий, боягузливий, нахабний, любить жити ні в чому собі не відмовляючи та не замислюючись про майбутнє. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Людина-автомат чи просто людина? (Образ Гобсека в одно- йменному творі О. де Бальзака.) Б Трагедія «маленької людини» в повісті М. В. Гоголя «Шинель». ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Дочитати твір П. Меріме «Кармен». Індивідуальне завдання. Підготувати стислу біографічну довідку про письменника П. Меріме. | |
Переглядів: 4455 | |
Всього коментарів: 0 | |