Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 39 Тема: Ассоль і Грей Мета: проаналізувати образ Грея, його духовно-емоційний світ, засоби створення об- разу, з’ясувати, чи випадковою була зустріч головних героїв твору, знайти їхні спільні та відмінні риси; розвивати вміння висловлювати власні судження про персонажів (Ассоль, Артура Грея), аргументувати свої думки; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення учнів; продовжити роботу над вихованням ціле- спрямованості, наполегливості, уміння співчувати іншим. Очікувані результати: учні переказують основні події повісті «Пурпурові вітрила» О. Гріна; характеризують духовно-емоційний світ головних героїв повісті, зміни (або незмінність) їхніх внутрішніх якостей; висловлюють власні судження щодо пер- сонажів (Ассоль, Артура Грея), їхнє ставлення до світу; висловлюють враження від прочитаного твору, інтерпретують його. Ключові поняття: образ, літературний персонаж, портрет, пейзаж. Обладнання: ілюстрації до повісті С. Бродського, Н. Рушевої, Н. Альошиної, В. Висоцького; тексти повісті; портрет О. Гріна. Тип уроку: урок формування знань, навичок, умінь. Вид уроку: практична робота. Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання Учні зачитують виконані вдома творчі завдання. Основне домашнє завдання перевіряється протягом уроку. III. Ет ап підготов ки учнів до активної та свідомо ї робот и на уроці ;; Повідомлення теми уроку ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань уроку Отже, сьогодні на уроці ми повиннік: 99повторити… 99зрозуміти… 99дізнатися… 99розвинути… ;; Показ практичної значущості вивчення матеріалу, мотивація навчальної діяльності 1. Ви вдома готувались до характеристики Грея. Чи хотіли б ви зустріти таку людину на своєму життєвому шляху? А бути такою людиною? 2. Прочитайте епіграфи до уроку. Який із них здається вам більш пов’язаним з образом Ассоль, а який — з образом Грея? Чому? Чи цікаво вам зіставити ці два образи, зрозу- міти, чому вони зустрілися? 3. Сформулюйте ваші очікування від уроку. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми На минулому уроці ми аналізували образ Ассоль та основний конфлікт повісті «Пурпурові вітрила». Сьогодні ми проаналізуємо образ Грея та спробуємо відповісти на питання, чи випадковою була зустріч героїв. IV. Ет ап формув ання знань, навичок, умі нь ;; Перевірка планів до образу Грея, складених учнями вдома Учень пише план на дошці. 1–2 учні зачитують складені ними плани. Клас аналізує, рецензує, доповнює, виправляє ці плани під керівництвом учителя. ;; Робота в парах Учні аналізують та допрацьовують плани одне одного. ;; Характеристика образу Грея за складеними планами «ланцюжком» Учні за планом характеризують образ Грея, наводять цитати (ланцюжком, по 1 пункту). Приблизний план характер ист ики Грея 1. Походження героя, взаємини з батьками. 2. Учинки та характер Грея, його ставлення до людей: а) жива душа невтомного шукача пригод і лицаря; б) доброта маленького Артура, бажання бути чудотворцем для оточуючих; в) мрія стати капітаном; г) рішучість, сміливість, сила волі й сила духу юнги з маленькими руками; д) неординарність капітана Грея; е) риси характеру Грея, які виявила його зустріч з Ассоль. 3. Портрет героя. 4. Ставлення капітана Гопа та матросів до Грея. 5. Ставлення автора до свого персонажа. ;; Бесіда за проблемними питаннями вчителя та учнів, які виконували вдома індивідуальне завдання (ставляться ті питання, які залишилися поза увагою учнів під час характеристики героя). ;; Приблизні питання 1. Як ви розумієте слова: «Он родился капитаном, хотел быть им и стал им»? Чи означають вони тільки професію? 2. Яку роль у характеристиці героя відіграє опис замку та при- роди навколо нього? (Грей теж був самотній, як Ассоль, і зростав в атмосфері, що пробуджувала фантазію.) 3. Яким бачили майбутнє сина його батьки? Чому не виправ- далися їхні надії? 4. Яке значення має слово рай у розповіді про історію з вином? Чому Грей певнений, що саме він вип’є вино? 5. Як виявився характер Грея в його стосунках із Бетсі? У якому ще випадку виявилося його бажання стати чудотворцем? 6. Яке значення для характеристики Грея мають описані авто- ром зміни в його зовнішності під час служби на «Ансельмі»? 7. Чому і як змінилося ставлення капітана Гопа до Грея? 8. Чому Грей почав відвідувати замок двічі на рік? 9. Якими засобами Грей бореться зі своєю неясною тугою? Як це його характеризує? Чому туга охопила його? (Це було пе- редчуття невідворотного.) 10. Чому Летіка говорить про Грея: «Загвоздистый капитан»? 11. Чому Грей затримався біля сплячої Ассоль? Чим вона так вразила його? Яку роль відіграла в цьому природа? 12. Навіщо Грей вирушив до трактиру? Що він там дізнався про Ассоль? Чому він не повірив Меннерсу? 13. Чому сміється Грей, вийшовши з трактиру? Чому він згадав про винний льох? 14. Які художні засоби використовує письменник для створення образу Грея? V. Ет ап закріплення нового матеріалу ;; Бесіда 1. Чи випадковою була зустріч Грея і Ассоль? (Ні, вони були створені одне для одного.) 2. Як ви розумієте події розділу «Напередодні»? Чому герої опи- нилися в одному місці в один час? Чому Ассоль заснула? Як вона відреагувала на каблучку Грея? Як ви розумієте слова автора: «Отак, — випадково, як кажуть люди, що вміють чи- тати й писати, — Грей і Ассоль знайшли одне одного вранці літньої днини, сповненої неминучості»? 3. Чи легко було дівчині стільки років вірити в чарівну казку, подаровану Еглем? Перечитайте ще раз епіграфи. Який із них тепер здається вам більше пов’язаним з образом Ассоль, а який — з образом Грея? Чому? (Обидва пов’язані і з Ассоль, і з Греєм: у ній теж живе мужність, а в ньому — прагнення до мрії.) ;; Рефлексія Чи виправдалися ваші очікування від уроку? VІ. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Перечитати розділи 5–7. Переказувати, як готувався Грей до нової зустрічі з Ассоль, як відбулася ця зустріч. | |
Переглядів: 2428 | |
Всього коментарів: 0 | |