Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 36 Тема: Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей Мета: з’ясувати роль біблійної «Пісні над піснями» в композиції роману Шолом- Алейхема; розвивати навички порівняльної роботи над текстами; сприяти ви- хованню етичних цінностей. Очікувані результати: учні порівнюють Соломонову «Пісню над піснями» і роман Шолом- Алейхема, визначають роль біблійної історії в композиції твору письменника, розуміють чистоту справжнього кохання, відповідають на питання повно і об- ґрунтовано. Ключові поняття: порівняння, композиція твору, наскрізна тема. Обладнання: портрет Шолом-Алейхема, ілюстрації до повісті «Пісня над піснями», до «Пісні над піснями» з Біблії; уривки з біблійної «Пісні» на кожній парті (на вибір учителя). Тип уроку: комбінований урок. Вид уроку: урок-дослідження. Епіграф до уроку Щасливий той, хто заходить у Святе Святих. Щасливий той, хто розуміє й співає Пісні, та набагато щасливіший той, хто співає Пісню над піснями. Оріген Перебіг уроку I. Організаційний етап II. Ет ап перевірки дом ашнього завдання ;; Зачитування та обговорення складених удома сенканів III. Ет ап підготов ки учнів до активного та свідомого засво єння нового матеріалу ;; Повідомлення теми нового матеріалу ;; Формулювання разом з учнями цілей та завдань вивчення нового матеріалу Які завдання ви поставите перед собою сьогодні на уроці? ;; Показ практичної значущості вивчення нового матеріалу, мотивація навчальної діяльності У літературі кінця XIX — початку XX ст. гостро звучить тема незахищеності людини і її духовних пошуків. Що робити? Як покращити світ? Шукаючи відповідей на ці питання, письменники зверталися і звертаються до біблійних образів. Біблію називають Книгою книг, бо вона вказує шлях до мо- рального вдосконалення людини. Серед книг Старого Заповіту є повчальні, а є поетичні. Одна з них — Соломонова «Пісня над піснями». Ліричні строфи Біблії про любов царя Соломона і юної доньки пастуха Суламіфі надихали багатьох письменників, які викорис- товували для своїх творів сюжети з цієї скарбниці найдавнішої любовної поезії. Не стала винятком і «Пісня над піснями» Шолом-Алейхема. ;; Постановка перед учнями навчальної проблеми А от яке місце займає біблійна історія в романі письменника, ми і спробуємо дізнатися на уроці. IV. Ет ап засво єння нових знань ;; Запитання до учнів Що ви знаєте про царя Соломона? Чому він став зразком правителя? ;; Доповідь підготовленого учня ;; Слово вчителя Біблійна «Пісня пісень» ніби відкрила очі герою повісті Шолом- Алейхема. Шимек дивиться на все крізь призму її натхненних рядків. Ці поетично завершені рядки допомагають йому зрозуміти себе, свої почуття, відчути власні сили. Шимек проголошує, що лю- бить Бузю «тією святою, пекельною любов’ю, що оспівана в “Пісні пісень”». А чому історія кохання Соломона і Суламіф мала такий вплив на хлопця, ми дізнаємося, порівнюючи тексти цих творів. ;; Порівняльне дослідження тексту ;; Робота в парах 1. Уважно прочитайте запропоновані вам розділи з «Пісні над піснями» Соломона. 2. Порівняйте, якими постають в очах Соломона і Шимека ко- хані. Наведіть приклади художніх засобів, які використову- вали герої для опису дівчат. 3. Якими бачать своїх коханих Суламіф і Буся? Про що свідчать ці порівняння? 4. Як перегукуються обидва твори? Що утверджують біблійні герої? ;; Заслуховування та обговорення результатів роботи учнів ;; Робота з епіграфом Прочитайте епіграф до уроку. Чому з таким захватом гово- рить християнський філософ Оріген про Соломонову «Пісню над піснями»? ;; Проблемні питання 1. Чому саме Соломонову «Пісню над піснями» використав Шолом-Алейхем для змалювання кохання Шимека і Бусі? 2. Символом чого є кохання Соломона і Суламіф? 3. Яку думку утверджує письменник у своєму творі? V. З акріплення нового матеріалу ;; Інтерактивна вправа «Продовж речення» Сьогодні на уроці я: 99зрозумів (зрозуміла)… 99зміг (змогла) зробити… 99дізнався (дізналася) про… ;; Рефлексія Чи змогли ви виконати всі завдання, які ставили перед со- бою на уроці? VI. Ет ап інформув ання учнів про дом ашнє завдання, інстру ктаж з його виконання ;; Завдання для всього класу Прочитати повість «Пурпурові вітрила». | |
Переглядів: 1743 | |
Всього коментарів: 0 | |