Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 8 клас |
Урок № 57 Володимир Дрозд. Повість «Ирій». Неповторний світ юності, Мета: ознайомити учнів з ідейно-художнім змістом твору, удосконалювати навички коментування сюжетів творів, переказу найважливіших епізодів, уміння пояснювати їх роль у сюжеті твору, донесенні основних ідей, мотивів; розвивати навички виразного читання Очікувані результати: учні переказують прочитане, коментують, пояснюють роль у розвитку сюжету окремих епізодів твору. Теорія літератури: засоби творення комічного; поглиблення поняття про химерну повість, засоби виразності. Обладнання: текст твору Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. Передмова В. Дрозда до вибраного двотомного видання має заголовок «Мої духовні мандрівки: від Пакуля до Мрина і знову — до Пакуля...». Твори, які ми називаємо химерними, підтверджують цю фразу. Пакуль — центр «дроздівського» мікрокосму, осереддя, яке ніби притягує душу того, хто в ньому народився. Пакульський світ навічно викарбуваний у душі героїв творів В. Дрозда, і вони також будуть здійснювати духовні мандрівки, кінцевим пунктом яких є Пакуль. Сьогодні, аналізуючи твір, ми в цьому переконаємося.
10) Між чим розривається душа хлопця? (Між Пакулем та Ирієм.) 11) Як називають прозу В. Дрозда? (Химерною.) 12) Назвіть провідну рису вдачі Михайла. (Мрійливість.)
Повість «Ирій». Неповторний світ юності, вічне та швидкоплинне в житті людини
— Визначте тему повісті. — Про що мріє Михайло, коли живе в селі? Доведіть, що нетерпляче очікування нового, невідомого — прикмета певного періоду людського життя — юності. — Наведіть цитати з тексту, які підтверджують думку, що Михайло наче розіп’ятий між містом і селом: коли мешкав у селі, думав про місто, а в місті думає про село. («Пакуль — це його Ирій, доти, до кінця днів своїх повертатимешся, а повернувшись — знову рватимешся у широкі світи».) — Які події відбулися з Михайлом на новому місті? Які з них можливі лише в юності? — Прочитайте уривки твору, які свідчать про те, що герой живе в особливому світі, створеному його уявою, мріє про казкову країну майбутнього. Чи можливі такі прояви уяви в дорослому віці? — Як виглядає в мріях Михайла казкова країна майбутнього?
— Чи залежать моральні якості людини та її розумові здібності від місця народження? — Чи можна втекти від самого себе?
Назвіть ключовий епізод повісті.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Мені знайомі такі почуття Михайла: ... — Ми з Михайлом майже однолітки, тому... — Я також мрію про велике місто, тому що... — Моя країна майбутнього така: ... | |
Переглядів: 440 | |
Всього коментарів: 0 | |