Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 37 Л. Костенко. «Дощ полив…» Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, допомогти їм усвідомити ідейно-художній зміст поезій, їхню красу; розвивати навички виразного читання, коментування, визначення основних мотивів поезій Очікувані результати: учні знають про життя й творчість Л. Костенко; виразно і вдумливо читають поезії; висловлюють власну позицію щодо значення уяви та фантазії для особистості. Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой. Обладнання: портрет письменниці, ілюстративні матеріали до біографії, видання творів, ілюстрації до них, таблиця Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Вступне слово вчителя. Ліна Костенко — символ нескореного духу України. На її долю випали й гучна слава, і гучне мовчання. Голос Ліни Костенко впевнено звучить і донині, і не змінили його ані роки репресій, ані цензурні заборони, ані гіркі розчарування. Вона залишилася сама собою — безкомпромісною, послідовною, мужньою й гострою на слово. У нове тисячоліття українська література ввійшла з жіночим ім’ям на устах. Ім’я це — Ліна Костенко.
Перевірка домашнього завдання. Перевірка записів до читацьких щоденників (вибірково).
Поли´в’яний — посуд, укритий поливою — блискучою речовиною, якою покривали керамічні вироби.
— Чому: день полив’яний? (Асоціюється зі словами «полива» — блискуче покриття глиняного посуду — та «поливати»); люди як нові? (Асоціюється з фразеологізмом «сяє, як нова копійка», чистий, умитий); струшує сад, як парасолька? (Коли розкривають мокру парасольку, з неї злітають крапельки води; так і в мокрому після дощу саду: коли повіє вітерець, із гілок летять краплі дощу); корови — квасолька? (Корови, напевно, рябої масті, здалеку здаються маленькими й нагадують квасольку).
Проаналізуйте вірш Л. Костенко «Дощ полив…»; знайдіть художні засоби й визначте їхню роль у творі. Орієнтовна відповідь художні особливості вірша Л. Костенко
Усне малювання. Змалюйте портрет «дідка кропив’яного». (Старенький дідок із довгою зеленою бородою, у зеленому жалкому вбранні, із мішком у руках. Старий-старий, а очі блищать молодо, завзято. Знайде блискавку, схопить її гарячу, кине в мішок, а сам радіє, як дитина).
Уміти розповідати про життя та творчість Л. Костенко; виразно читати, аналізувати вірш «Дощ полив…», висловлювати свої думки та почуття.
Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю». Закінчіть речення. — Вірш Ліни Костенко відкрив для мене… | |||||||||||||
Переглядів: 2610 | |
Всього коментарів: 0 | |