Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма)

Урок № 37 Л. Костенко. «Дощ полив…»

Урок № 37

Л. Костенко. «Дощ полив…»

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменниці, допомогти їм усвідомити ідейно-художній зміст поезій, їхню красу; розвивати навички виразного читання, коментування, визначення основних мотивів поезій

Очікувані результати: учні знають про життя й творчість Л. Костенко; виразно і вдумливо читають поезії; висловлюють власну позицію щодо значення уяви та фантазії для особистості.

Теорія літератури: ліричний вірш, ліричний герой.

Обладнання: портрет письменниці, ілюстративні матеріали до біографії, видання творів, ілюстрації до них, таблиця

Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку.

Вступне слово вчителя.

Ліна Костенко — символ нескореного духу України. На її долю випали й гучна слава, і гучне мовчання. Голос Ліни Костенко впевнено звучить і донині, і не змінили його ані роки репресій, ані цензурні заборони, ані гіркі розчарування. Вона залишилася сама собою — безкомпромісною, послідовною, мужньою й гострою на слово. У нове тисячоліття українська література вві­йшла з жіночим ім’ям на устах. Ім’я це — Ліна Костенко.

  • ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Перевірка домашнього завдання.

Перевірка записів до читацьких щоденників (вибірково).

  • ІІІ. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
  1. Ознайомлення з біографією письменниці.
  2. Виразне читання поезії «Дощ полив…».
  3. Словникова робота.

Поли´в’яний — посуд, укритий поливою — блискучою речовиною, якою покривали керамічні вироби.

  1. Обмін враженнями щодо прочитаного. Евристична бесіда.

— Чому:

день полив’яний? (Асоціюється зі словами «полива» — блискуче покриття глиняного посуду — та «поливати»);

люди як нові? (Асоціюється з фразеологізмом «сяє, як нова копійка», чистий, умитий);

струшує сад, як парасолька? (Коли розкривають мокру парасольку, з неї злітають крапельки води; так і в мокрому після дощу саду: коли повіє вітерець, із гілок летять краплі дощу);

корови — квасолька? (Корови, напевно, рябої масті, здалеку здаються маленькими й нагадують квасольку).

  1. Завдання пошуково-дослідницького характеру.

Проаналізуйте вірш Л. Костенко «Дощ полив…»; знайдіть художні засоби й визначте їхню роль у творі.

Орієнтовна відповідь

художні особливості вірша Л. Костенко
«Дощ полив…»

Художні
засоби

Приклади

Роль у творі

Епітети

Дідок старенький, мокрі ниви, порожній шлях та ін.

Яскравіше змальовують художні образи

Порівняння

Люди, як нові

Звертають увагу на нові якості художнього образу

Метафори

День полив’яний, дідок збирає блискавки в траві та ін.

Викликають асоціації, по-новому освітлюють художній образ

 

  • ІV. Закріплення знань, умінь і навичок

Усне малювання.

Змалюйте портрет «дідка кропив’яного».

(Старенький дідок із довгою зеленою бородою, у зеленому жалкому вбранні, із мішком у руках. Старий-старий, а очі блищать молодо, завзято. Знайде блискавку, схопить її гарячу, кине в мішок, а сам радіє, як дитина).

  • V. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Уміти розповідати про життя та творчість Л. Костенко; виразно читати, аналізувати вірш «Дощ полив…», висловлювати свої думки та почуття.

  • VІ. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Опитування-інтерв’ю».

Закінчіть речення.

— Вірш Ліни Костенко відкрив для мене…

Категорія: Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) | Додав: uthitel (15.01.2018)
Переглядів: 2610 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: