Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 36 Позакласне читання. Б. Лепкий. Оповідання «Цвіт щастя» Мета: ознайомити учнів з іншим твором Богдана Лепкого, викликати до нього інтерес; розвивати навички самостійного читання, переказування, виділення головної думки, морально-етичних настанов Очікувані результати: учні знають зміст твору, переказують його, виділяють головну думку, проводять аналогії із сучасним життям. Теорія літератури: герой художнього твору, тема, ідея. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, книжкова виставка, читацькі щоденники Тип уроку: бесіда з позакласного читання. Щастя само не дається, а працею дістається. Іспанське прислів’я
Вступне слово вчителя. І знову наша розмова про щастя. Що треба зробити, щоб відчути його, досягти бажаної мети? Це питання хвилює не тільки дорослих, а й дітей, як, наприклад, героя оповідання Б. Лепкого «Цвіт щастя», з яким ви познайомилися самостійно.
Перевірка домашнього завдання.
— Хто останній назве українського письменника (твір українського письменника)?
(Учитель підбиває підсумки проміжного етапу конкурсу «Найактивніший читач» (за бібліотечними формулярами або читацькими щоденниками).)
— Яке враження справив на вас твір? — Як мати пояснює дитині, що таке щастя? — Знайдіть у творі описи природи, з’ясуйте їхню роль.
Поясніть назву твору й пригадайте легенду про цвіт папороті.
Зачитайте прикінцевий епізод оповідання й поясніть його підтекст. «З тієї пори багато літ минуло. Багато! Малого, русявого хлопця нема. Замість нього ходить по світі мужчина. Завдяки старому вчителю ботаніки пізнав усі цвіти на світі і знає, що там, далеко, за водою, ніякої квітки щастя немає. І не може бути. Він це знає. А все ж таки, все ж таки, кидається у воду і йде за нею… Як дивно!» (У кожного має бути мрія, мета, і людина мусить прагнути її досягнути, боротися за її здійснення, навіть якщо це здається, на перший погляд, нездійсненним.)
Зробити запис до читацького щоденника.
Експрес-анкетування. «Я люблю книги про…» | |
Переглядів: 747 | |
Всього коментарів: 0 | |