Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 7 клас (нова програма) |
Урок № 32 Позакласне читання. Гр. Тютюнник. «Вогник далеко в степу» Мета: ознайомити учнів з іншим твором письменника, допомогти усвідомити його ідейно-художню цінність; викликати інтерес до читання книжок; розвивати навички самостійної роботи з книгою, спостереження над художнім текстом, виділення головного та висловлення власних думок із приводу прочитаного Очікувані результати: учні усвідомлюють ідейно-художню цінність повісті, уміють самостійно працювати з текстом, виділяють ключові моменти, висловлюють із приводу прочитаного власні думки. Теорія літератури: повість, герої твору, тема, ідея, сюжет, композиція, художні особливості. Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, таблиця, книжкова виставка, читацькі щоденники Тип уроку: бесіда з позакласного читання.
Переказ ключових або найяскравіших епізодів повісті Гр. Тютюнника «Климко».
Вступне слово вчителя. Книжок про Другу світову війну, нелегкий повоєнний час дуже багато. Перлиною серед них є повість Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу». Нехитра розповідь головного героя про те, як він із друзями долає щодня вісімнадцять кілометрів дороги в училище, щоб принести зі сніданку шматок хліба своїй голодній тітці, зворушує та вражає. У підлітків різні долі, характери й мрії, об’єднує ж їх одне — дружба, готовність допомогти й підтримати, а ще — скалічене голодом і сирітством дитинство, яке змушувало навіть малих ставати до станків і працювати по-дорослому. Але не тільки це. Герої відчули справжню радість, коли власноруч зробили корисну річ. Відчули задоволення від нелегкої праці… Орієнтиром у безмежному книжковому морі та у виборі цінностей, істинних і фальшивих, стане для вас наш сьогоднішній урок.
(Бібліотекар або вчитель дає учням поради щодо роботи з тематичними та іншими бібліотечними каталогами.)
— Чи сподобалася вам повість? Чим саме? — Чим ця повість відрізняється від твору «Климко»? — Чи вважаєте ви фінал повісті оптимістичним і добрим? — Які автобіографічні моменти є у творі? (Письменник теж навчався в ремісничому училищі.) — Якими були взаємини хлопців? Чи можна назвати їх справжньою дружбою? — Хто з товаришів Павла вам сподобався найбільше? — Який образ-символ змальовано в повісті? (Вогник — символ надії, тепла.) — Зачитайте кінцевий епізод повісті. Яка художня деталь цього епізоду найбільше звертає на себе увагу, зворушує? (Скибка хліба зі вдавленою дрібкою солі.)
Складіть паспорт-характеристику улюбленого героя повісті Гр. Тютюнника «Вогник далеко в степу».
Знайдіть уривок повісті, у якому йдеться про те, як майстер показував учням свої робочі інструменти, як милувався ними і як діти були захоплені цим видовищем. Зачитайте цей фрагмент і прокоментуйте його.
— Як зрозуміти поведінку водія, який скинув Павлика з машини на ходу? (Люди неоднакові, є обділені долею, ображені на весь світ, є просто жорстокі й агресивні, схильні до злочинів; на жаль, на шляху героя трапилася саме така людина.)
Проблемне питання. — Де знаходиться ваш вогник? (У вікні рідного дому: біля комп’ютера, телевізора; це ліхтар на дитячому майданчику, де ми збираємося з друзями…) | |
Переглядів: 1339 | |
Всього коментарів: 0 | |