Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 23 Художні особливості твору Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Мета: допомогти учням усвідомити художні особливості твору, значення його образів; розвивати навички характеристики героїв, виділення художніх засобів та з’ясування їхньої ролі в казці Очікувані результати: учні добре знають зміст повісті-казки Г. Малик, уміють характеризувати героїв, висловлювати про них власну думку, визначають художні засоби, з’ясовують їхню роль у творі; прагнуть виховати в собі почуття відповідальності, працьовитість та інші кращі риси характеру. Теорія літератури: художні образи, художні засоби. Обладнання: підручник, текст повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», ілюстрації до твору, комікси Тип уроку: формування і вдосконалення вмінь та навичок.
Вступне слово вчителя. Літературних казок безліч. Написані вони на різні теми, мають різних цікавих героїв. А от Г. Малик вдалося створити особливий казковий світ, котрий, якщо поміркувати, не такий уже й далекий від реального, натякає на дуже знайомі речі: недороблені уроки, недотримане слово, забута справа. За допомогою яких засобів письменниці вдалося створити таку цікаву й повчальну повість-казку — поміркуємо сьогодні на уроці.
Перевірка домашнього завдання. Висловлювання власної думки про героїв казки.
— Який твір нагадує такий епізод з казки: «Виглянувши у бійниці вежі, дівчина побачила юрбу недоладян, які наближалися до замку. Вів їх Недоладько. Він зібрав друзів, щоб визволити Алю»? («Цар Плаксій та Лоскотон» В. Симоненка — батраки й робітники йдуть визволяти Лоскотона.) — Прокоментуйте рядки з казки: «Ось коли дівчинці довелося попрацювати! Дивлячись на неї, недоладяни почали й собі допомагати один одному домальовувати, пришивати те, чого не вистачало». (Спільна праця на загальну користь згуртовує людей, дає приклад взаємодопомоги, товариських стосунків.) — Чому недоладяни не захотіли покинути свою країну? (Із почуття патріотизму, бо це їхня батьківщина.)
І група — визначте, які питання (проблеми) порушуються у творі Г. Малик, що в ньому є реальним, а що — фантастичним, як побудовано казку. ІІ група — схарактеризуйте героїв твору, визначте, хто з них позитивний, хто негативний, а хто позитивний, але має недоліки в характері. ІІІ група — визначте особливості мови твору. ІV група — прокоментуйте ілюстрації до твору, комікси (якщо є).
— Як ви думаєте, чи може зникнути країна Недоладія? Свою думку обґрунтуйте, наведіть приклади з літератури, власних спостережень.
Уміти характеризувати героїв повісті-казки, висловлювати про них, їхні дії та вчинки власні думки.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Виявляється, що літературна казка має… — Познайомившись із героями казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», я замислився (замислилася) над тим, що… | |
Переглядів: 710 | |
Всього коментарів: 0 | |