Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із української літератури 5 клас (нова програма) |
Урок № 22 Г. Малик. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» Мета: продовжити знайомство з твором Г. Малик; розвивати навички виразного читання, переказування, виділення головного та його коментування Очікувані результати: учні знають зміст казки, уміють його переказувати, коментувати, робити висновки; прагнуть до виховання в собі кращих якостей характеру. Теорія літератури: повість-казка. Обладнання: підручник, портрет Г. Малик, текст твору «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», ілюстрації до нього Тип уроку: комбінований.
Вступне слово вчителя. У творі Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», з яким ми почали знайомитися на минулому уроці, все як у казці: дивна країна, чудесне перенесення героїні, чудні мешканці. Але щось дуже нагадує нам своє, звичне: недовивчені уроки, недотримане слово… Оце «недо…» ніби переслідує нас скрізь, де ми полінувалися, забули про відповідальність. То як же бути? Подивимося, як упораються з цією проблемою герої казки.
Перевірка домашнього завдання. Виразне читання, переказування головних епізодів повісті-казки Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії», їх коментування, висловлення власної думки з приводу прочитаного.
(Учитель та учні виразно читають другу частину повісті, від слів «причинила дверцята і опинилася у невеличкій кімнаті» до кінця.)
(Проводиться за питаннями учнів.)
— Чи сподобався вам твір? Чим саме? — Які ще значення мають слова «зачарування» (піддавання чарам та захоплювання) й «розчарування» (позбавляння чар та відчування невдоволення)? — Що означає «Не мати голови на плечах»? (Робити нерозумні речі, дурниці.)
Гра «Ключове слово». Згадайте епізод казки, пов’язаний із певним ключовим словом.
10) Спис-стрілка (вона була в Недобороди, охоронця в’язниці). 11) Батьківщина (нею вважали свою країну недоладяни, котрі відмовилися повертатися в місто разом із Алею). 12) Кнопка (нею Аля пришпилила домальований портрет злого Першого Недорадника на згадку про свою пригоду).
Навчитися виразно читати, переказувати твір, виділяти головне, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.
Інтерактивна вправа «Мікрофон». — Якщо б я потрапив (потрапила) в країну Недоладію, я б… | |
Переглядів: 683 | |
Всього коментарів: 0 | |