Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 36 Видозміни листка. Рухи рослин Мета: розглянути видозміни листка, їхнє біологічне значення; сформувати в учнів уявлення про здатність рослин відповідати на подразнення; розглянути рухові реакції, які притаманні рослинам; удосконалювати вміння і навички працювати з додатковою літературою; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; виховувати бережливе ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають рослини з видозмінами листків; наводять приклади рухів рослин; пояснюють біологічне значення цих видозмін; роблять висновок про те, що видозміни листків мають пристосувальний характер. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Налаштування на робочий настрій.
Чи вірите ви, що… 1) більшість тварин фотосинтезує? 2) під час дихання поглинається кисень? 3) весь кисень атмосфери утворився лише завдяки фотосинтезу? 4) фотосинтез найінтенсивніший, коли температура сягає +30…35 °С? 5) фотосинтез може відбуватись як за рахунок сонячного світла, так і за штучного освітлення? 6) під час дихання відбувається вивільнення енергії? 7) інтенсивність випаровування води залежить від вологості повітря? 8) коли температура знижується, то швидкість випаровування зростає? 9) корені інколи вбирають води з ґрунту більше, ніж встигають випаровувати? 10) повітряне живлення здійснюють корені? Відповіді:
А Вуглекислий газ + вода + енергія світла → вуглевод + кисень Б Кисень + вода + енергія світла → вуглекислий газ + вуглевод В Вуглекислий газ + вода + енергія світла → вуглевод + кисень + енергія Г Вуглекислий газ + вуглевод + енергія світла → кисень + вода + енергія
— Навіщо в теплицях повітря штучно насичують вуглекислим газом?
Слово вчителя Кожен з вас знає, що тварини, птахи, людина рухаються. На відміну від тварин, більшість рослин ведуть прикріплений спосіб життя, тому що вони не мають органів чуття, нервів та м’язів. Якщо ви спостережливі, то бачили неодноразово, що кімнатні рослини, які стоять на підвіконні, повертають пагін і листки до сонця. Також дерева, що ростуть на схилі, розташовані не перпендикулярно до схилу, а в напрямку від центра Землі. Ці та інші рухи рослин ми й будемо розглядати на сьогоднішньому уроці. Повідомлення теми, формулювання разом з учнями мети та завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
Кожна група має зобразити за допомогою рухів, жестів або у вигляді «німої» сценки певну рухову реакцію рослини (наприклад, рухи соняшника, рухи хмелю, рухи мімози соромливої тощо).
Учитель просить учнів визначити результати уроку, назвати найбільш цікаві факти, що розглядалися на уроці.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Підготуватися до узагальнюючого уроку з теми «Вегетативні органи рослин». | |||||||||||||||||||||
Переглядів: 1076 | |
Всього коментарів: 0 | |