Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас (нова програма) |
Урок № 35 Повітряне живлення рослин. Фотосинтез як характерна особливість рослин. Дихання рослин Мета: розширити знання учнів про повітряне живлення рослин; сформувати знання про фотосинтез як характерну особливість рослин; розкрити значення фотосинтезу в природі і житті людини; розвивати вміння порівнювати, установлювати причинно-наслідкові зв’язки; формувати вміння працювати в групах; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають функції листка: фотосинтез, дихання, транспірація, умови, за яких відбувається фотосинтез; описують досліди з вивчення процесів фотосинтезу, дихання, випаровування; порівнюють за вказаними ознаками процеси фотосинтезу та дихання; пояснюють значення фотосинтезу, дихання, випаровування води в житті рослин. Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: комбінований.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
Учні «атакують» один одного термінами, що були вивчені на попередньому уроці.
Запитання на гранях куба:
— Рано-вранці у літню спекотну пору на кінчиках листків деяких рослин висять, як перлинки, краплини води. Поясніть це явище.
Обговорення вислову «Дайте найкращому кухарю скільки завгодно свіжого повітря, скільки завгодно сонячного світла й річку чистої води та попросіть, щоб з усього цього він приготував вам цукор, крохмаль, жири та зерно — він вирішить, що ви насміхаєтеся з нього. Але те, що людині здається надзвичайно фантастичним, безперешкодно здійснюється в зелених рослинах». К. А. Тимірязєв — Що мав на увазі К. А. Тимірязєв? Повідомлення теми уроку, формулювання мети та завдань уроку.
План пояснення нового матеріалу
Робота в групах Завдання для опрацювання: I група — Яке значення має фотосинтез? — Які умови потрібні для здійснення процесу фотосинтезу? II група — Як відбувається дихання в рослин? — Як умови довкілля впливають на процес дихання? III група — Яке значення має транспірація в житті рослин? — Як умови довкілля впливають на процес транспірації? Після самостійної роботи в групах провести обговорення питань та демонстрацію дослідів (індивідуальне домашнє завдання).
Учні складають запитання з вивченої на уроці теми, щоб поставити його комусь зі своїх однокласників. Учень, який отримав запитання і дав на нього відповідь, має право поставити своє запитання.
— Картоплю вирощують заради підземних запасаючих бульб. Чому ж треба боротися з колорадським жуком, який з’їдає листки? (Колорадський жук з’їдає листки і стебла картоплі, отже, зменшується фотосинтезуюча поверхня. При цьому бульби не утворяться або будуть дрібні, бо поживні речовини з надземних зелених частин рослини надходитимуть до них у недостатній кількості або ж не надходитимуть узагалі.)
Учні самостійно підбивають підсумки уроку.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Підготувати повідомлення на тему «Рухи рослин».
| |
Переглядів: 1119 | |
Всього коментарів: 0 | |