Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із біології 6 клас |
Урок № 1 Біологія — наука про життя. Основні властивості живого Мета: сформувати уявлення про біологію як науку, що вивчає живі організми; поглибити знання учнів про основні властивості живого; розвивати критичне мислення, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи. Очікувані результати: учні називають основні властивості живого (ріст, розмноження, взаємодія із зовнішнім середовищем тощо), відмінності живого від неживого; наводять приклади застосування біологічних знань у практичній діяльності людини (медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи тощо). Обладнання та матеріали:................................................................................................................... Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Учитель зачитує вірш О. Олеся «Серед краси» і ставить учням запитання: — Яка краса відкрилася хлопчику? Що він побачив, що почув?
Людина здавна, з доісторичних часів, жила поряд із живими істотами. Ще ближчою стала вона до них, коли почала культивувати рослини й одомашнювати тварин. У міру освоєння рослинного і тваринного світу розвивались і поглиблювались знання людини. З поверхових і часто неточних уявлень про природу поступово формувалися певніші й точніші знання. Пам’ятки стародавніх культур — китайської, індійської, ассиро-вавилонської, єгипетської, грецької — свідчать про те, що ще задовго до початку нашої ери був накопичений значний емпіричний матеріал з галузі біології.
— Які асоціації у вас викликає поняття «біологія»? Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «біологія». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці. Можливі варіанти відповідей учнів: життя, рослини, тварини, гриби, бактерії, людина, наука. Узагальнення результатів. Учні самостійно формулюють визначення: «Біологія — це наука про життя». Учитель повідомляє тему уроку, учні формулюють мету та визначають завдання.
План пояснення нового матеріалу
Сенкан (або сенкен) — це вірш, який складається з п’яти рядків. Під час складання сенканів необхідно дотримуватися таких правил:
Наприклад: (один іменник) біологія (два прикметники) цікава, сучасна (три дієслова) розвивається, вивчає, досліджує (речення із чотирьох слів) наука про живу природу (синонім до іменника) життя
У дуже насиченому розчині кухонної солі утворюються кристалики, які згодом збільшуються в розмірах, тобто ростуть. Чому їх не вважають живими істотами? (Учні вказують на відсутність ознак живого: живлення, дихання, розмноження, розвиток, подразливість.)
Учитель просить учнів визначити результати уроку, оцінити власну діяльність з отримання нових знань.
Підручник............................................................................... Зошит......................................................................................
Підготувати повідомлення на тему «Відкриття вірусів».
| |
Переглядів: 914 | |
Всього коментарів: 0 | |