Головна » Статті » Конспекти уроків для початкових класів » Конспекти уроків читання 4 клас |
СОЛОВ'ЇНА СТОРОЖА (Скорочено) (За Олесем Гончаром) - Лірика - КРАСА СВІТУ В ХУДОЖНЬОМУ ТВОРІМета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання; вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі у прозовому творі, спостерігати за змінами в природі; розвивати зв'язне мовлення, вміння зв'язно висловлювати свої думки, творчу уяву; виховувати любов до природи. Хід уроку I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА 1. Робота над скоромовкою Гра „Дощик“ Перепілка — гарна птиця, Та хлоп'ят вона боїться, Бо хлоп'ята беруть гілку І лякають перепілку. Не потрібно так лякать, В неї п'ять перепелят. 2. Артикуляційна гімнастика • „Смачне варення“. Посміхнутися; відкрити рот; широким язиком у формі „чашечки“ облизати верхню губу. • „Кулька“. Надути щоки; здути щоки. • „Млинці“. Посміхнутися; відкрити рот; покласти широкий язик на нижню губу. III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Гра „Хто краще?“ Конкурс на краще виразне читання тексту опису. IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми ознайомимось з оповіданням „Солов'їна сторожа“ за Олесем Гончаром. V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Гра „Передбачення“ — Прочитайте заголовок тексту з відповідною інтонацією. „Солов'їна сторожа“. „Солов'їна сторожа“! „Солов'їна сторожа“? — Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні, яке має такий заголовок? 2. Читання оповідання комбінованим способом (учитель — учні) (с. 68-70) — Чи сподобалось вам оповідання? — Який настрій воно у вас викликало? — Які картини ви уявляли, читаючи його? 3. Фізкультхвилинка 4. Словникова робота Читання слів „луною“ за вчителем, потім — мовчки
— Знайдіть тлумачення слова врунитися у підручнику (с. 69). 5. Читання твору учнями „ланцюжком“ — Від чийого імені ведеться розповідь? 6. Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання — Яка пора року описується в оповіданні? — Куди їхали подорожні? — Яка погода була за вікном автомобіля? — Як автор говорить про дівчинку? — Як він її називає? — Доведіть словами тексту, що всі з любов'ю ставилися до дівчинки. — Де зупинилися подорожні? — Як автор описує навколишній пейзаж? — Від чого всі були в захваті? — Голос якої пташки почули подорожні? — Чи вдалося їм побачити перепілку? — Як автор називає пташку? (Польова пустунка, жартівниця, звабниця) — Що вразило подорожніх біля входу в музей? — Поясніть зміст виділеного речення. 7. Гра „Засічка — кидок“ За командою „кидок“ усі учні починають читати напівголосно текст. За командою „засічка“ — зупиняються й олівцем позначають останнє прочитане ними слово. Цей текст таким саме чином читають ще раз. (Але не більше трьох разів!) Під час повторного читання діти переконуються, що прочитали більший обсяг — „засічка“ поставлена вже далі. Це доводить їм необхідність багаторазового читання тексту, адже з кожним разом результати покращуються. 8. Робота за ілюстрацією — Розгляньте ілюстрацію до твору. — Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав? — Який настрій вони створюють? Як передають характер твору? — Які рядки твору проілюстрував художник? — Які відчуття викликає ілюстрація? VI. ПІДСУМОК УРОКУ — З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці? — Що вас найбільше вразило в цьому творі? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Виразно читати оповідання (с. 68-70). | |||||||||
Переглядів: 501 | |
Всього коментарів: 0 | |