Оголошується набір на 2024-2025 н.р. для навчання в дистанційному центрі 'Поруч'
 
Головна » Статті » Класному керівникові » Години спілкування

Година спілкування Тема. Права споживача.

Година спілкування Тема. Права споживача.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «споживач», роз-

повісти про права споживачів і способи їхнього

захисту; навчати модулювати ситуації і знаходити

вихід із них, застосовуючи знання законів; розви-

вати уміння роботи у групі.

Обладнання: учнівські рекламні плакати, аудіозапис музики,

для творчої гри — п’ять карток, на яких написано

скарги; коробка із черевиками.

Коментар: для проведення заходу учитель заздалегідь про-

понує учням створити невеличкі творчі групи (по

три-чотири особи) і підготувати рекламні плака-

ти на будь-які товари, якими вони часто користу-

ються. До проведення заходу учитель залучає уч-

нів-читців (дві особи) та двох учениць для участі

в інсценуванні «Обновка».

Хід заняття

Інсценування «Обновка».

Наперед виходять дві учениці, одна з них тримає короб-

ку з черевиками.

1 - ш а д і в ч и н к а . Привіт, ти звідки йдеш?

2 - г а д і в ч и н к а . Та от із мамою були на ринку, купи-

ли мені нові черевики. Так багато взуття, що відразу й не

визначишся, яке більше до вподоби.

1 - ш а д і в ч и н к а . Гарненькі придбали?

2 - г а д і в ч и н к а . Так, і гарненькі, і зручні.

1 - ш а д і в ч и н к а . Можна подивитися?

2 - г а д і в ч и н к а дістає із коробки черевики, показує.

1 - ш а д і в ч и н к а . Так, симпатичні. (Придивившись.)

Ой, та вони ж різні!

2 - г а д і в ч и н к а (оглянувши черевички, розгублено).

Треба ж, обидва чорні, але один лаковий, а другий ні…

Що ж тепер робити?

Слово вчителя.

Друзі, давайте спробуємо допомогти дівчинці у цій

складній ситуації. А для цього ми маємо з’ясувати, куди

їй слід звернутися про допомогу.

Усі ми робимо покупки, їздимо у транспорті, але майже

ніколи не замислюємося, що будучи покупцем або пасажи-

ром, маємо певні права, що охороняються законодавством

нашої держави. Ми — споживачі.

Запитання до учнів.

Хто такий споживач? (Споживач — це громадянин, який

придбав або збирається придбати який-небудь товар або

послугу.)

Пригадайте ваш учорашній день до подробиць. Подумай-

те, чи потрапляли ви у ситуації, в яких виступали у ролі

споживача? (Учні називають ситуації: придбав (ла) булоч-

ку або пиріжок у шкільному буфеті, заплатив (ла) за проїзд

у транспорті по дорозі до школи та зі школи та інше.)

Слово вчителя.

Ось бачите, в усіх цих ситуаціях ви були споживачами.

На жаль, багато з нас хоча б одного разу потравляли у си-

туації, коли наші права як споживачів були порушені. Ось

чому нам потрібно знати основи споживацького законодавс-

тва. В Україні споживачам допомагають Громадянський

кодекс, Закон «Про захист прав споживачів», Закон «Про

рекламу» та інші важливі правові документи.

Виступ учня-читця.

1 - й у ч е н ь . 15 березня вважається Всесвітнім днем

споживача. Цього дня 1962 року президент США Джордж

Кеннеді проголосив чотири основних права споживача:

право на безпеку;

право на інформацію;

право на вибір;

право бути вислуханим.

Пізніше Організація Об’єднаних Націй додала до цього

переліку прав іще два пункти:

право на просвіту;

право на відшкодування завданої шкоди.

Запитання до учнів.

Хто пропонує споживачу товари та послуги? (Продавець,

виробник, виконувач послуг.)

А як споживач дізнається про ті чи інші нові товари чи

послуги? (Через рекламу.)

Творче завдання «Обережно — реклама».

Учитель звертає увагу учнів на виставку плакатів.

Групи учнів демонструють свої рекламні плакати, роз-

повідають про них.

Запитання до учнів.

Яка інформація має обов’язково бути на рекламному

плакаті? (Найменування товару, адреса виробника, номер

ліцензії, термін придатності, правила користування, за-

стереження, якщо товар може бути небезпечним.)

Слово вчителя.

А тепер давайте трохи пограємо. Уявіть, що ви жур-

налісти. До вашої редакції звернулись громадяни зі скар-

гами з приводу порушення їхніх прав споживачів. Вам пот-

рібно дати пораду.

Творча гра «Допоможи споживачеві».

Усі учні розбиваються на групи. Кожній групі ведуча

дає карточку зі скаргою.

Скарга 1.

«Громадянин В. повідомляє, що зданий на ремонт

у майстерню відеомагнітофон, після повернення знову зіпсувався.

»

Скарга 2.

«Громадянка А. повідомляє, що міксер, що вона придба-

ла у магазині електротехніки, не має тих функцій, які було

зазначено на упаковці.»

Скарга 3.

«Громадянка Р. повідомляє, що колір помади та тіней,

замовлених у відомої фірми поштою, не відповідає тим, що

були заявлені у каталозі.»

Скарга 4.

«Громадянин С. повідомляє, що під час збирання придбаної

у магазині люстри, виявив нестачу кількох деталей

до неї.»

Скарга 5.

«Громадянка Н. повідомляє, що коли відкрила пакунок

молока, придбаний у супермаркеті, виявила, що воно скис-

ло, хоча термін використання на упаковці свідчив, що воно

придатне для вживання».

Учні розглядають скарги і дають поради, як слід чинити

споживачам у подібних ситуаціях.

Учитель доповнює та корегує відповіді учнів, посилаю-

чись на статті Закону «Про права споживачів».

Виступ учня-читця.

2 - й у ч е н ь . Згідно законодавства України товар, що

у випадку, коли товар не підійшов, споживач протягом

14 днів може повернути його продавцю, виробнику або обмі-

няти на інший із перерахуванням витрачених коштів.

Якщо товар чи послуга виявилися неякісними, то протя-

гом гарантійного терміну виробник або виконавець бере на себе

обов’язки виправити недоліки товару або послуги за свій кошт.

Споживач може вимагати від продавця, виробника чи

виконавця послуг:

безкоштовного ремонту протягом гарантійного терміну;

обміну товару на новий якісний;

повернення коштів;

знижки покупної ціни, якщо погоджується залиши-

ти товар у себе. Продавець виступає у ролі посередни-

ка між виробником і споживачем.

Отже, якщо ви звернулись до нього зі скаргою на

неякісний товар і бажаєте повернути його, продавець

повинен:

відправити товар на експертизу;

повернути гроші за неякісний товар протягом 10 днів.

Якщо порушено права споживача, він має звернутися до

регіонального відділу з охорони прав споживача.

Запитання до учнів.

У деяких випадках вам знадобляться свідчення, що саме

ви і саме у даного продавця придбали річ. Скажіть, що буде

слугувати доказом цього? (Якщо товар придбано у супермар-

кеті або у магазині, покупцю мають видати товарний чек

та гарантійний талон (наприклад на електротехніку).)

Заключне слово вчителя.

А от якщо ви придбали річ на ринку, вам буде дуже

важко довести, що продавець повівся із вами недобросовіс-

но. Саме тому товари тривалого користування (наприклад

побутову техніку) краще купувати у магазинах.

А на останок, друзі, хочу дати вам слушну пораду: ку-

пуючи будь-яку річ, завжди будьте уважні, недарма у на-

шому народі кажуть: «Гляди та й не проглядись, купи та

й не прокупись».

Категорія: Години спілкування | Додав: uthitel (29.07.2018)
Переглядів: 402 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: