Головна » Статті » Класному керівникові » Години спілкування |
Година спілкування Тема. Права споживача. Мета: ознайомити учнів з поняттям «споживач», роз- повісти про права споживачів і способи їхнього захисту; навчати модулювати ситуації і знаходити вихід із них, застосовуючи знання законів; розви- вати уміння роботи у групі. Обладнання: учнівські рекламні плакати, аудіозапис музики, для творчої гри — п’ять карток, на яких написано скарги; коробка із черевиками. Коментар: для проведення заходу учитель заздалегідь про- понує учням створити невеличкі творчі групи (по три-чотири особи) і підготувати рекламні плака- ти на будь-які товари, якими вони часто користу- ються. До проведення заходу учитель залучає уч- нів-читців (дві особи) та двох учениць для участі в інсценуванні «Обновка». Хід заняття Інсценування «Обновка». Наперед виходять дві учениці, одна з них тримає короб- ку з черевиками. 1 - ш а д і в ч и н к а . Привіт, ти звідки йдеш? 2 - г а д і в ч и н к а . Та от із мамою були на ринку, купи- ли мені нові черевики. Так багато взуття, що відразу й не визначишся, яке більше до вподоби. 1 - ш а д і в ч и н к а . Гарненькі придбали? 2 - г а д і в ч и н к а . Так, і гарненькі, і зручні. 1 - ш а д і в ч и н к а . Можна подивитися? 2 - г а д і в ч и н к а дістає із коробки черевики, показує. 1 - ш а д і в ч и н к а . Так, симпатичні. (Придивившись.) Ой, та вони ж різні! 2 - г а д і в ч и н к а (оглянувши черевички, розгублено). Треба ж, обидва чорні, але один лаковий, а другий ні… Що ж тепер робити? Слово вчителя. Друзі, давайте спробуємо допомогти дівчинці у цій складній ситуації. А для цього ми маємо з’ясувати, куди їй слід звернутися про допомогу. Усі ми робимо покупки, їздимо у транспорті, але майже ніколи не замислюємося, що будучи покупцем або пасажи- ром, маємо певні права, що охороняються законодавством нашої держави. Ми — споживачі. Запитання до учнів. Хто такий споживач? (Споживач — це громадянин, який придбав або збирається придбати який-небудь товар або послугу.) Пригадайте ваш учорашній день до подробиць. Подумай- те, чи потрапляли ви у ситуації, в яких виступали у ролі споживача? (Учні називають ситуації: придбав (ла) булоч- ку або пиріжок у шкільному буфеті, заплатив (ла) за проїзд у транспорті по дорозі до школи та зі школи та інше.) Слово вчителя. Ось бачите, в усіх цих ситуаціях ви були споживачами. На жаль, багато з нас хоча б одного разу потравляли у си- туації, коли наші права як споживачів були порушені. Ось чому нам потрібно знати основи споживацького законодавс- тва. В Україні споживачам допомагають Громадянський кодекс, Закон «Про захист прав споживачів», Закон «Про рекламу» та інші важливі правові документи. Виступ учня-читця. 1 - й у ч е н ь . 15 березня вважається Всесвітнім днем споживача. Цього дня 1962 року президент США Джордж Кеннеді проголосив чотири основних права споживача: • право на безпеку; • право на інформацію; • право на вибір; • право бути вислуханим. Пізніше Організація Об’єднаних Націй додала до цього переліку прав іще два пункти: • право на просвіту; • право на відшкодування завданої шкоди. Запитання до учнів. Хто пропонує споживачу товари та послуги? (Продавець, виробник, виконувач послуг.) А як споживач дізнається про ті чи інші нові товари чи послуги? (Через рекламу.) Творче завдання «Обережно — реклама». Учитель звертає увагу учнів на виставку плакатів. Групи учнів демонструють свої рекламні плакати, роз- повідають про них. Запитання до учнів. Яка інформація має обов’язково бути на рекламному плакаті? (Найменування товару, адреса виробника, номер ліцензії, термін придатності, правила користування, за- стереження, якщо товар може бути небезпечним.) Слово вчителя. А тепер давайте трохи пограємо. Уявіть, що ви жур- налісти. До вашої редакції звернулись громадяни зі скар- гами з приводу порушення їхніх прав споживачів. Вам пот- рібно дати пораду. Творча гра «Допоможи споживачеві». Усі учні розбиваються на групи. Кожній групі ведуча дає карточку зі скаргою. Скарга 1. «Громадянин В. повідомляє, що зданий на ремонт у майстерню відеомагнітофон, після повернення знову зіпсувався. » Скарга 2. «Громадянка А. повідомляє, що міксер, що вона придба- ла у магазині електротехніки, не має тих функцій, які було зазначено на упаковці.» Скарга 3. «Громадянка Р. повідомляє, що колір помади та тіней, замовлених у відомої фірми поштою, не відповідає тим, що були заявлені у каталозі.» Скарга 4. «Громадянин С. повідомляє, що під час збирання придбаної у магазині люстри, виявив нестачу кількох деталей до неї.» Скарга 5. «Громадянка Н. повідомляє, що коли відкрила пакунок молока, придбаний у супермаркеті, виявила, що воно скис- ло, хоча термін використання на упаковці свідчив, що воно придатне для вживання». Учні розглядають скарги і дають поради, як слід чинити споживачам у подібних ситуаціях. Учитель доповнює та корегує відповіді учнів, посилаю- чись на статті Закону «Про права споживачів». Виступ учня-читця. 2 - й у ч е н ь . Згідно законодавства України товар, що у випадку, коли товар не підійшов, споживач протягом 14 днів може повернути його продавцю, виробнику або обмі- няти на інший із перерахуванням витрачених коштів. Якщо товар чи послуга виявилися неякісними, то протя- гом гарантійного терміну виробник або виконавець бере на себе обов’язки виправити недоліки товару або послуги за свій кошт. Споживач може вимагати від продавця, виробника чи виконавця послуг: • безкоштовного ремонту протягом гарантійного терміну; • обміну товару на новий якісний; • повернення коштів; • знижки покупної ціни, якщо погоджується залиши- ти товар у себе. Продавець виступає у ролі посередни- ка між виробником і споживачем. Отже, якщо ви звернулись до нього зі скаргою на неякісний товар і бажаєте повернути його, продавець повинен: • відправити товар на експертизу; • повернути гроші за неякісний товар протягом 10 днів. Якщо порушено права споживача, він має звернутися до регіонального відділу з охорони прав споживача. Запитання до учнів. У деяких випадках вам знадобляться свідчення, що саме ви і саме у даного продавця придбали річ. Скажіть, що буде слугувати доказом цього? (Якщо товар придбано у супермар- кеті або у магазині, покупцю мають видати товарний чек та гарантійний талон (наприклад на електротехніку).) Заключне слово вчителя. А от якщо ви придбали річ на ринку, вам буде дуже важко довести, що продавець повівся із вами недобросовіс- но. Саме тому товари тривалого користування (наприклад побутову техніку) краще купувати у магазинах. А на останок, друзі, хочу дати вам слушну пораду: ку- пуючи будь-яку річ, завжди будьте уважні, недарма у на- шому народі кажуть: «Гляди та й не проглядись, купи та й не прокупись». | |
Переглядів: 402 | |
Всього коментарів: 0 | |