Головна » Статті » Адмінстратору школи » Управління школою |
Статут: вимоги до змісту та оформленняКожен керівник навчального закладу стикався з труднощами в ході роботи над статутом. Як правильно його оформити? У якій послідовності викладати інформацію? Хто має його затвердити? — ці запитання можуть виникнути навіть у досвідченого керівника. Як же зробити все правильно? Працювати навчальний заклад починає лише після того, як розроблено, узгоджено і затверджено в установленому законодавством порядку його статут. Бо він є установчим документом, що визначає права та обов’язки навчального закладу, його структуру, види і напрями діяльності, порядок управління тощо та регулює відносини з іншими організаціями та громадянами. Статут може бути типовим (примірним) чи індивідуальним. Типові (примірні) статути зазвичай розробляють органи вищого рівня для однотипних за характером діяльності закладів, наприклад: Примірний статут загальноосвітнього навчального закладу, Примірний статут дошкільного навчального закладу. Індивідуальні статути, тобто статути конкретних навчальних закладів, складають на основі типових (примірних) статутів. Статут загальноосвітнього навчального закладу (далі — Статут) складають на основі Примірного статуту загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого наказом МОН від 29.04.2002 № 284. ОформляємоЗагальні вимоги до оформлення Статуту викладені у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV (далі — Закон про державну реєстрацію). На титульній сторінці Статуту розміщують такі реквізити:
Текст Статуту оформляють з нової сторінки. Його поділяють на розділи (статті), підрозділи, пункти, підпункти, які нумерують арабськими цифрами. Статут оформлюють на аркушах паперу формату A4. Згідно з пунктом 1 статті 15 Закону про державну реєстрацію установчий документ юридичної особи викладають письмово. Підписує засновник навчального закладу або уповноважена ним особа. Усі аркуші статуту зшивають, прошнуровують і скріплюють печаткою. Визначаємо структуруСтруктура Статуту залежить від форми власності навчального закладу. Зазвичай документ має такі розділи:
Статут може містити й інші відомості, що не суперечать законодавству. У розділі «Загальні положення» викладаємо такі відомості про навчальний заклад: найменування, юридична адреса, засновник (власник), мета і завдання діяльності, права та обов’язки тощо. Основні документи, що регулюють навчально-виховний процес, форму навчання, порядок зарахування учнів, структуру навчального року та інші режимні питання визначаємо в розділі «Організація навчально-виховного процесу». Також у ньому визначаємо порядок оцінювання навчальних досягнень учнів та які документи про освіту отримають учні після закінчення навчального закладу. У розділі «Учасники навчально-виховного процесу» встановлюємо хто є учасниками навчально-виховного процесу, їхні права, обов’язки та покладену на них відповідальність. У розділі «Управління навчальним закладом» роз’яснюємо мету, завдання, права, обов’язки засновника (власника) навчального закладу, керівника, а також таких керівних органів, як-от:
У розділі «Матеріально-технічна база» описуємо будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі навчального закладу, а в розділі «Фінансово-господарська діяльність» — джерела формування кошторису навчального закладу, облік і використання коштів тощо. Шляхи співробітництва з іншими навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями та громадськими об’єднаннями інших країн визначаємо в розділі «Міжнародне співробітництво». Органи, що контролюють навчальний заклад, та форми контролю у відповідному розділі. Умови реорганізації або ліквідації навчального закладу в розділі «Реорганізація або ліквідація навчального закладу». Затверджуємо та реєструємоСтатут державного та комунального навчального закладу затверджує відповідний орган управління освітою. Статут приватного закладу — його власник та погоджує з відповідним органом управління освітою. Реєструє Статут місцевий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. Вносимо зміниЯкщо до Статуту потрібно внести зміни, то:
Документи щодо внесення змін у Статут опрацьовують юристи відповідного органу управління освітою та районної (міської) державної адміністрації. Потім районна (міська) державна адміністрація (або відповідний орган управління освітою) ініціює перед органом місцевого самоврядування питання про внесення змін до Статуту та подає відповідні документи на розгляд комісії з питань освіти (гуманітарних питань). Зміни у Статут можна вносити, якщо вони незначні. У разі зміни типу навчального закладу або його організаційно-правової форми потрібно розробляти та затверджувати новий Статут. Після обговорення на засіданні комісії з питань освіти (гуманітарних питань) відповідні документи виносять на розгляд міської (районної) ради і готують проект рішення, яке розглядають на черговому засіданні міської (обласної, районної) ради згідно з порядком денним. Якщо міська (обласна, районна) рада погодила зміни до Статуту оформила своє рішення, то необхідно зареєструвати ці зміни у порядку, визначеному Законом про державну реєстрацію. | |
Переглядів: 543 | |
Всього коментарів: 0 | |