Головна » Статті » Адмінстратору школи » Нормативна база |
1. Цілі методичної роботи. Принципи, основні функції методичної роботи з кадрами Основи методичної роботи: змістовна, організаційна, процесуальна, мотиваційна тощо. Рівні методичної майстерності вчителів (репродуктивний, адаптивний, проблемно-моделюючий тощо) і організація методичної роботи з ними. Психолого-педагогічні основи методичної роботи. Взаємозв’язок стану і результатів освітньої діяльності навчального закладу і методичної роботи з кадрами. 2. Система методичної роботи в освітньому заклад. Професійні об’єднання вчителів, їх види. Методичні об’єднання, їх структури, зміст діяльності. Кафедри, наукові лабораторії як центри організації методичної, дослідно-експериментальної роботи з вчителями різних профільних класів. Творчі (проблемні) групи вчителів. Методична тема освітнього закладу, Методична тема шкільного методичного об’єднання. Досвід роботи методичних об’єднань шкіл м. Києва. 3. Форми методичної роботи: індивідуальні, колективні, нетрадиційні. Активні форми методичної роботи. 4. Керівник методичного об’єднання та його роль в методичній роботі району Структурні компоненти діяльності керівника методичного об’єднання вчителів фізики: аналітична, планово-прогностична, організаційна, регулююча. 5. Робота районного методичного об’єднання вчителів фізики Формування складу районного методичного об’єднання. Зміст діяльності: аналітична, діагностична, інформаційна, експертна, консультаційна, вивчення і узагальнення передового педагогічного досвіду тощо. Планування роботи ММО. Робота районного методичного об’єднання з керівниками ШМО. Структура методичної роботи в місті. 6. Методична рада (актив), її роль в роботі МО вчителів фізики району Функції методичної ради. 7. Вивчення та аналіз методичної роботи в навчальних закладах Зміст, форми і методи вивчення стану і результатів методичної роботи. Оцінювання процесу і результатів методичної роботи. Критерії оцінки.
Зміст 1. Цілі методичної роботи. Принципи, основні функції методичної роботи з кадрами. Основи методичної роботи: змістовна, організаційна, процесуальна, мотиваційна тощо. Рівні методичної майстерності вчителів (репродуктивний, адаптивний, проблемно-моделюючий тощо) і організація методичної роботи з ними. Психолого-педагогічні основи методичної роботи. Взаємозв’язок стану і результатів освітньої діяльності навчального закладу і методичної роботи з кадрами. 2. Система методичної роботи в освітньому закладі. Професійні об’єднання вчителів, їх види. Методичні об’єднання, їх структури, зміст діяльності. Кафедри, наукові лабораторії як центри організації методичної, дослідно-експериментальної роботи з вчителями різних профільних класів. Творчі (проблемні) групи вчителів. Методична тема освітнього закладу. Методична тема шкільного методичного об’єднання. Досвід роботи методичних об’єднань шкіл м. Києва. 3. Форми методичної роботи. Індивідуальна – це свідома, цілеспрямована, планомірна, безперервна праця вчителів з наступних питань : організація самоосвіти (з виступами на засіданнях методичного об’єднання, педагогічних конференціях, виставках тощо); стажування, наставництво (робота з молодими спеціалістами); індивідуальні консультування, бесіди; відвідування уроків досвідчених вчителів; аналіз та самоаналіз; творча майстерня тощо. Колективні (масові, групові) – форми роботи, що сприяють виробленню єдності поглядів, вимог, ідей під час розв’язання важливих педагогічних проблем: засідання МО; педагогічні читання (виявлення передового педагогічного досвіду, занурення в його сутність); науково-практична конференція; постійно діючий семінар (задоволення потреб педагогів у нових досягненнях практичної педагогіки та методики викладання предметів); педагогічна виставка (пропаганда, презентація напрацювань педагогів з проблем викладання предмета); тренінги (навчання формам управління навчанням учнів); методичні тижні, відкриті уроки, позакласні заходи; взаємовідвідування уроків, виховних заходів з предмета (в тому числі з метою оволодіння міжпредметними зв’язками фізики з іншими науками); огляд фахової літератури та обговорення новинок науково-методичної літератури (забезпечення вчителя інформацією з метою збагачення змісту роботи та самоосвіти) тощо. Нетрадиційні: мозковий штурм; методичний фестиваль; педагогічний КВК; аукціон педагогічних ідей; круглий стіл; авторські школи; педагогічна вітальня; ярмарок-виставка педагогічних ідей; конкурс педагогічної майстерності; 4. Керівник методичного об’єднання та його роль в методичній роботі району. В сучасних умовах керівник методичного об’єднання це:
неформальний лідер; ініціатор конкретних методичних справ; мотиватор творчості педагогів-предметників; акумулятор передових ідей; людина, здатна до адаптації педагогічних ідей в нових умовах; провідник нових знань; регулятор людських відносин. Структурні компоненти діяльності керівника методичного об’єднання вчителів фізики. Аналітична. Аналіз: плану МО; стану викладання і якості викладання (базового і додаткового); рівня професійної компетентності та діяльності педагога; тенденцій, що впливають на рівень навчально-виховного процесу. Планово-прогностична. Планування: роботи методичного об’єднання; навчання в рамках МО; вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду; взаємоконтролю; визначає зону найближчого професійного розвитку педагога. Організаційна. Організація: засідань МО; творчих звітів вчителів фізики; взаємовідвідувань занять вчителями предметниками; тестування (моніторингу) якості знань; наставництва. Регулююча. Регуляція:
5. Робота районного методичного об’єднання вчителів фізики. Структура методичної роботи в районі В умовах сучасної школи організаційна структура методичної роботи в районі може включати , крім традиційних (творчі групи, школа молодого вчителя тощо), нові форми – групи діагностики, тимчасові об’єднання вчителів, сформовані на підставі вивчення утруднень в їх роботі тощо. Діяльність групи діагностики Ця група може бути сформована з найбільш досвідчених вчителів району. Координує діяльність групи керівник методичного об’єднання вчителів фізики міста. Основні напрямки діяльності групи можуть бути такі:
Діяльність методичного об’єднання вчителів фізики може включати наступне коло питань:
Зразки планів методичної роботи подані в додатках 1-2. 6. Методична рада (актив), її роль в роботі МО вчителів фізики району В методичну раду обираються досвідчені вчителі району, вчителі-методисти. Методична рада має певні функції: організаційно-педагогічна – визначення методичної проблеми (проблем), над якими працюють вчителі фізики району, цілей для її розв’язання; керівництво роботою окремих секцій (комісій, творчих груп, семінарів тощо); формування та керівництво тимчасовими групами для ліквідації утруднень, які виникають в роботі вчителів; створення та керівництво групою діагностики; інструктивно-методична – інструктаж та консультації вчителів з питань вивчення та виконання нормативних документів, оперативне інформування про загальноміські заходи з предмету, інформування вчителів про нові педагогічні видання, про педагогічний досвід роботи вчителів інших районів міста та регіонів України тощо; пошуково-дослідницька – залучення вчителів до дослідницької, пошукової діяльності, включення їх в роботу над педагогічною проблемою; вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду; адаптивна – скорочення строків адаптації молодих спеціалістів; організація самоосвіти вчителів. 7. Вивчення та аналіз методичної роботи в навчальних закладах Зміст, форми і методи вивчення стану і результатів методичної роботи. Оцінювання процесу і результатів методичної роботи. Критерії оцінки. | |
Переглядів: 259 | |
Всього коментарів: 0 | |