Головна » Статті » Предметні тижні » Тиждень української мови та літератури

Мовно-літературний турнір «Барви рідного слова» (10 клас)

Мовно-літературний турнір «Барви рідного слова» (10 клас)

Тема. Мовно-літературний турнір «Барви рідного слова»

Мета. Розширити знання учнів про мову та літературу; сформувати поняття про мову як найважливіший засіб спілкування, пізнання, впливу; удосконалювати вміння аналізувати висловлювання; сприяти осмисленню ролі мови як найважливішого зв’язку поколінь

Обладнання. Мультимедійна система

 

Хід заходу

Ведуча 1.

  • Доброго дня, шановні друзі! Вітаємо вас на мовно-літературному турнірі «Барви рідного слова».

Ведуча 2.

  • Наше свято сьогодні незвичайне – це слово про слово, а конкретно – про слово української мови, що є неоціненним скарбом нашої молодої держави – України. Слово має велику магічну та рушійну силу: «Вітер гори руйнує, а слово народи підіймає».

Ведуча 1.

  • Мова – це великий дар природи. У світі налічується близько трьох тисяч мов. І в кожного народу вона своя. Серед них – ніби запашна квітка в чудовому букеті – українська мова. Її багатство і красу, витонченість і мелодійність визнано світом.

Ведуча 2.

  • Знання учасниками турніру української мови та літератури буде оцінювати шановне журі.

Ведуча 1.

  • Любі друзі, у турнірі беруть участь команди «Мовознавці» та «Розумники».

Перший етап «Розминка».

  • Кожній команді потрібно буде закінчити речення. Правильна відповідь – 1 бал. Запитання першій команді.
  1. Фонетика – це…
  2. Омоніми – це…
  3. Алфавіт – це…
  4. Є такі службові частини мови:
  5. За структурою речення бувають:
  6. Є такі другорядні члени речення:
  7. Пряма мова – це…
  8. Відгук – це…

Ведуча 2.

  • Запитання іншій команді.
  1. Морфологія – це…
  2. Пароніми – це…
  3. В українській мові звуків:
  4. Є такі самостійні частини мови:
  5. Порядок слів у реченні є:
  6. Є такі головні члени речення:
  7. Звертання – це…
  8. Рецензія – це…

Ведуча 1.

  • Другий етап «Домашнє завдання». Учасникам команд потрібно було підготувати презентацію на тему: «Жінки у житті Івана Франка». За кращу презентацію 5 балів.

Ведуча 2.

  • Третій етап має назву «Кому належать слова?». Кожній команді буде прочитано по чотири вислови про мову, а вам потрібно назвати автора слів. Кожна правильна відповідь 1 бал.

 

 

  1. Ну щоб, здавалося слова…

Слова та голос – більш нічого,

А серце б’ється – ожива,

Як їх почує.

Т.Шевченко

 

  1. Любіть Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну.

В.Сосюра

3. Слово, моя ти єдиная зброя, ми не повинні загинуть обоє.

Леся Українка

 

4. Мова – це доля нашого народу.

О.Гончар

Ведуча 1.

  • Вислови іншій команді.

1. Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова.

П.Мирний

2. Бринить, співає наша мова,

Чарує, тішить і п’янить.

О. Олесь

3. Як парость виноградної лози, плекайте мову.

М.Рильський

4. Буду я навчатись мови золотої…

А.Малишко

Ведуча 2.

  • Четвертий етап «Криниця мудрості». До поданих фразеологізмів дібрати синоніми. Завдання першій команді.

1. Викинути з голови (забути)

2. Мозолити очі (набридати)

3. Задирати носа (зазнаватися)

4. Аж ребра світяться (худий)

5. Як сніг на голову ( несподівано)

Завдання іншій команді.

  1. Ніде яблуку впасти (тісно)
  2. Пасти задніх (відставати)
  3. Рукою подати (близько)
  4. Розбити глек (посваритися)
  5. Душа в п’яти сховалась (злякатися)

 

Ведуча 1.

  • П’ятий етап «Загадкова скринька». Кожний член команді по черзі дістає з скриньки картку, на якій написане слово. З обраним словом згадати прислів’я. Кожна правильна відповідь 1 бал (слово, правда, козак, мова, хліб, голова, золото, книга, світло, діло).

Ведуча 2.

  • Шостий етап «Містами України». Кожній команді дано картки, на яких зашифровано назви міст України. Потрібно відгадати назви, переставивши літери місцями і записати слова.

Завдання першій команді.

  • грошви+до(Вишгород)
  • київ+мало (Миколаїв)
  • вечір+ніц (Чернівці)

Завдання другій команді.

  • гульк+сан (Луганськ)
  • речі+гнів (Чернігів)
  • керча+си (Черкаси)

Ведуча 1.

  • Сьомий етап «Кращий знавець прозових творів». Прослухайте уривки, прочитаних творів, згадайте автора та назву. Кожна команда прослухає по три уривка.

Завдання першій команді.

  • «Земля» О.Кобилянська
  • «Кайдашева сім’я » І.Нечуй-Левицький
  • «Мартин Боруля» І.Карпенко-Карий

Завдання другій команді.

  • «Оборона Буші» М.Старицький
  • «Тіні забутих предків» М.Коцюбинський
  • «Хіба ревуть воли…» П.Мирний
  • Надаємо слово шановному журі.

Ведуча 2.

  • Тож вивчаймо рідну мову та літературу, шануймо їх. Тільки той зможе осягнути своїм розумом і серцем красу, велич Батьківщини, хто збагнув барви рідного слова, хто дорожить ним, як добрим ім’ям своєї родини.

 

 

Категорія: Тиждень української мови та літератури | Додав: uthitel (06.10.2018)
Переглядів: 371 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: