Головна » Статті » Нова українська школа (НУШ) » НУШ Конспекти уроків з “Я досліджую світ" (1 клас)

Урок Як живуть рослини восени?

 

Як живуть рослини восени?

 

 

 

І. Ранкова зустріч. «Осіння квітка, яка мені подобається"

(Рекомендуємо її провести надворі – біля квітника.)

 

Діти об’єднуються у групи залежно від того, яка осіння квітка їм подобається. Обговоріть у групі, чому саме ця квітка подобається кожній групі дітей.

 

  • Якщо діти працюють у класі, щоб не рвати живих квітів, можна створити пазли (із фото або листівок, розрізаних на дві-три несиметричні частини). Кожна дитина отримує частинку і шукає свою пару, складає пазл і розпізнає квітку, розповідає про неї.

 

У цій розмові можна обговорити також:

- зі скількох частинок складався пазл?

- якої форми були частинки?

- полічити, скільки фотобукетів склали діти?

-відшукати цифру, яка вказує на кількість букетів;

- викласти цю цифру з осіннього листя (каштанів, жолудів, ягідок горобини), яке зібрали діти в парку.

 

  • Запропонуйте дітям покласти на парту дві вирізані з паперу квітки. Поруч покладіть ще одну квітку. Попросіть їх полічити усі квітки і назвати їхню кількість. Обговоріть, як отримали число 3?

 

Далі запропонуйте викласти на парті чотири квітки. Одну квітку заберіть.

 

Запропонуйте полічити кількість квіток. З’ясуйте, як у цьому разі отримали число 3?

 

Попросіть учнів полічити до трьох у прямому ( зворотному) порядку. Разом з учнями «напишіть» цифру 3 у повітрі. Запропонуйте повчитися писати цифру 3 у зошиті.

Також можна запропонувати таке завдання:

Похожее изображениеМатеріали для дітей. Додаток 6

 

З’єднай стрілками слова з цифрами та листочками відповідної кількості. Для кожного з’єднання використовуємо інший колір

 

ІІ. Проведення простих спостережень у природі та збір інформації для узагальнення і висновків. Екскурсія «Як живуть рослини восени?»

 

  • Пригадайте, яка відмінність між деревами, кущами, трав’янистими рослинами. Запропонуйте дітям розглянути зображення рослин та утворити три групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини.

 

 

  • Розгляньте зображення рослин
  • Згрупуйте ці зображення, утворивши три групи: дерева, кущі, трав’янисті рослини
  • Перед тим як іти на екскурсію, пригадайте яких правил треба дотримуватися: бути обережними, дбайливо ставитися до природи тощо. Запропонуйте дітям пограти у гру «Служба безпеки» («Джміль». - № 5, 2014. -“Осінь”).

Для гри потрібно роздрукувати ігрове поле, мати фішки і кубик. На початку гри домовтеся про те, кого слід вважати переможцем (того, хто перший дійде до фінішу, чи того, хто перший «збере», наприклад, три «корисні знахідки»; чи того, хто перший «збере» три «небезпечні знахідки» тощо) Після гри обов’язково обговоріть із дітьми, які «знахідки» в природі вони вважають небезпечними і чому).

 

 

Похожее изображение

 

Матеріали для дітей. Додаток 8

http://jmil.com.ua/articles/2014-5/images/Jmil-2014-05_p_13.jpg

 

 

 

  • Під час екскурсії запропонуйте дітям виконати такі завдання:

Поспостерігайте за рослинами на шкільному подвір’ї.

1 група – дослідіть, із яких дерев листя вже опало, а які дерева залишилися зеленими?Назбирайте найгарніші листочки.

2 група – дослідіть, як кущі готуються до зими?

3 група – дослідіть, які зміни відбулися з трав’янистими рослинами?

 

 

  • Обговоріть:
  • Що таке листопад? Хто з вас спостерігав це явище?Пригадайте і розкажіть, які почуття воно у вас викликає.
  • Як починається листопад? Він починається на всіх деревах одночасно чи ні?
  • На яких деревах облітає листя найшвидше?
  • На яких деревах листя облітає найпізніше?
  • Які дерева не скидають листя?

 

  • Зверніть увагу дітей на те, що зниження температури повітря призводить до швидкої зміни забарвлення листя. Швидше відбувається і листопад. Особливо швидко опадає листя після заморозків.

 

  • Чому в природі відбувається листопад?

З настанням холодів ґрунт охолоджується, а разом з ним і волога, що знаходиться у ґрунті. Охолоджену воду коріння рослин не всмоктує. Крім того, листя покривалося б снігом, і під його вагою обламувалися б гілки.

 

  • Створіть модель трикутника з підручного матеріалу (жолудів, каштанів, горіхів).

 

ІІІ. Вправа «Стоп-кадр»

  • Запропонуйте дітям уявити себе фотографами і зробити світлину осінньої рослини, яка справила найбільше враження. Зробіть фотовиставку у класі.
  • Наголосіть, щоб учні не забули підписати свою роботу.
  • Попросіть дітей назвати один одному відомі букви, що є у складі їхнього імені та прізвища.

 

ІV. Дослідницька діяльність у групах «Розпізнай рослину за листком і плодом»

  • Роздайте на кожну групу листя дерев: дуба, клена, каштана, горіха та їхні плоди: жолуді, крилатки, каштани, горіхи. Попросіть дітей з’ясувати, яким деревам вони належать.
  • Запропонуйте дітям виміряти довжини листочків або плодів різними способами (накладанням предметів один на одного; за допомогою лінійки або нестандартними мірками (смужка, стрічка, сірникова коробка, палець тощо).

 

V. Дидактична вправа «З’єднай цифру з відповідним малюнком»

Графічні вправи

  • Учитель показує картку з цифрою, а учні викладають на партах відповідну кількість листочків, а потім, навпаки, учитель показує кількість листочків, а учні повинні викласти картку з відповідною цифрою.
  • Утворіть з учнями рівності на основі знання про склад чисел 2 – 3.

 

VІ. Створення аплікації з природних матеріалів.

  • Запропонуйте дітям створити «чайний сервіз» за зразком чи власним задумом, використовуючи пластилін, плоди та насіння рослин.

 

 

  • Із сусідом по парті пофантазуйте, кого ви будете пригощати чаєм холодними осінніми вечорами.

 

 

 

 

VІІ. Складання зв’язного висловлювання за поданим початком

 

Запропонуйте учням продовжити речення про життя рослин восени, використовуючи ознаки і барви осені. Складіть зв’язне висловлювання за поданим початком. Попросіть дітей намалювати ілюстрацію до складеного ними тексту.

 

 

Осінній ліс

 

Осінь одягнула у золоте вбрання дерева, кущі та трави у лісі. Зелений колір майже зник. Тільки пишні ялинки та сосни хизуються своїми зеленими шатами.

Десь скрипне гілочка від подиху прохолодного вітру.

Квіти ….

На кущах дикої шипшини ….

А на землі стелиться ….

 

 

VІІІ. Підведення підсумків заняття. Заповнення лепбука

 

Попросіть дітей написати елементарне повідомлення про те, що на занятті їх вразило, зацікавило, запам’яталося за допомогою умовних позначок для слів – назв предметів, дій, ознак/ малюнкового письма. Наголосіть, що на роботі потрібно вказати своє ім’я та прізвище. Прикріпіть дитячі повідомлення на лепбук.

 

 

 

Категорія: НУШ Конспекти уроків з “Я досліджую світ" (1 клас) | Додав: uthitel (06.11.2018)
Переглядів: 2070 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: