Головна » Статті » Методичні поради » Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) |

Відтягнута відгадка

Відтягнута відгадка

Формула 1: на початку уроку вчитель задає загадку (цікавий факт), відгадка на яку (ключ для розуміння) буде відкрита на уроці під час роботи над новим матеріалом.

Формула 2: загадку (цікавий факт) дати наприкінці уроку, щоб розпочати з неї на­ступне заняття.

Приклад

— Я розповім вам цілком вірогідний і вражаючий випадок! — Такими словами автор розпочав вивчення нової тему на занятті гуртка ТРВЗ.— В 1986 році в Єкатеринбурзі один селянин збудував великий дерев'яний будинок. Потім обставив його такими ж меб­лями, обклав з усіх боків полінцями, облив гасом і підпалив при великій кількості гля буйте додуматися — що ж насправді відбулося? (Не буду томити читача: селянин винайшов протипожежний розчин. Просякнуте ним дерево ставало негорючим. Збудував і підпа­лив будинок він на торгово-промисловій виставці, зробивши тим самим чудову рекламу своєму винаходові. Водночас ще й виграв декілька парі у невір.)'.

Читач погодиться, що такий вхід до теми виявився ефективнішим, ніж тра­диційно-шкільна фраза: а тепер ми будемо вивчати нову важливу тему: «Горін­ня і керування його інтенсивністю».

Приклад. Біологія

— Наступного уроку мова піде про дуже небезпечну тварину,— каже учитель.— Як ви вважаєте, про яку? (Діти відповідають: тигр, акула, вовк...) «Ні,— продовжує учитель,— ця тварина не хижак. Але вона поставила під загрозу знищення багато тварин цілого континенту. Вона сповнила тривогою і розгубленістю велику кількість людей. Ця тварина— ... Втім, не будемо поспішати— далі буде...» Наступного уроку учитель відкриє таємницю: ці тварини — кролі! Так-так, вам не почуло­ся — кролі! (Далі йде мова про екологічну катастрофу в Австралії, гризунах, їх ролі в біоценозі.)

Приклад. Історія

— Ви вже розповідали про те лихо, яке несли людям Древньої Русі княжі чвари і на­льоти кочівників. А яка від них була користь? Спробуйте знайти відповідь на це питан­ня до кінця уроку.

В результаті аналізу історичної ситуації учні підвели підсумок: по-перше, грізна зовнішня небезпека примусила східних слов'ян зрозуміти необхідність державної та етнічної єдності; по-друге, часті військові сутички і пов'язані з ними злигодні повинні були підготувати слов'ян до сприйняття християнського світогляду2.

Діалог    — Мені здається, цей прийом має недоліки. Адже не завжди можна знайти яскраві інтригуючі факти до кожного конкретного уроку.

— Авжеж. Але їх кількість значно збільшується у тих, хто веде «Картотеку вчителя».

— І як же її вести?

— Про це буде докладніше у розділі «Організація праці учителя».

— Чудово! Але все ж, що робити в цій ситуації: вразити хочеться, так нема чим?

Категорія: Прийоми педагогічної техніки (В.І. Гін) | | Додав: uthitel (27.03.2020)
Переглядів: 376 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: