Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з хімії 10 клас (нова програма)

УРОК 25. НАСИЧЕНІ ОДНОАТОМНІ СПИРТИ: ЗАГАЛЬНА ТА СТРУКТУРНІ ФОРМУЛИ, ІЗОМЕРІЯ (ПРОПАНОЛІВ І БУТАНОЛІВ), СИСТЕМАТИЧНА НОМЕНКЛАТУРА.

УРОК 25. НАСИЧЕНІ ОДНОАТОМНІ СПИРТИ: ЗАГАЛЬНА ТА СТРУКТУРНІ ФОРМУЛИ, ІЗОМЕРІЯ (ПРОПАНОЛІВ І БУТАНОЛІВ), СИСТЕМАТИЧНА НОМЕНКЛАТУРА. ХІМІЧНІ ВЛАСТИВОСТІ НАСИЧЕНИХ ОДНОАТОМНИХ СПИРТІВ. ОДЕРЖАННЯ ЕТАНОЛУ

Цілі:

формування ключових компетентностей:

· спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами;

· уміння вчитися впродовж життя;

· екологічна грамотність і здорове життя;

· основні компетентності у природничих науках і технологіях;

· соціальна та громадянська компетентності;

формування предметних компетентностей:

· вивчити хімічні властивості спиртів; повторити поняття спирти, функціональну групу спиртів, молекулярні та структурні формули насичених одноатомних спиртів, ізомеріюпропанолів та бутанолів, систематичну номенклатуру, повторити їхні фізичні властивості;

· виховувати здоровий спосіб життя;

· розвивати хімічну мову, екологічне мислення;

· виховувати інтерес до вивчення хімії.

Обладнання: мультимедійна презентація, реактиви для проведення дослідів.

Тип уроку: З (Т-М).

Форми роботи: бесіда, прийоми «Так чи ні» або «Світлофор», «Мікрофон», робота в гетерогенних групах.

ХІД УРОКУ

Формування ключових компетентностей

Діяльність учителя

Діяльність учнів

Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами;

уміння вчитися впродовж життя;

екологічна грамотність і здорове життя;

основні компетентності у природничих науках і технологіях;

соціальна та громадянська компетентності

Бесіда, мікрофон, прийом «Так чи ні», організовує роботу в групах

Називають основні поняття теми, відповідають на питання, працюють у групах, опрацьовують питання тесту, складають рівняння реакцій, складають формули ізомерів

I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Мікрофон

Пропонуємо учням по черзі називати основні поняття теми — насичені одноатомні спирти.

Потім на екран проектують основні поняття теми, які назвали учні.

· Спирти;

· одноатомні спирти;

· багатоатомні спирти;

· функціональна група;

· функціональна група спиртів;

· метанол;

· етанол;

· водневий зв’язок;

· типи реакцій спиртів.

2. Прийом «так чи ні»

Учні повинні відповісти на запитання тільки «Так» або «Ні». Також тут можна застосувати прийом «Світлофор», коли учні піднімають картки із зеленим кольором, коли «Так», і червоним кольором — коли «Ні».

1. Спирти — це органічні сполуки, які містять гідроксогрупи.

2. Одноатомні спирти містять одну гідроксогрупу.

3. Гліцерин належить до одноатомних спиртів.

4. Насичені одноатомні спирти можна виявити за допомогою мідного дроту.

5. Етанол можна застосовувати для пом’якшення шкіри.

6. Метанол відносять до багатоатомних спиртів.

7. Метанол — отрута.

8. Гліцерин — трьохатомний спирт.

9. Формула етанолу — C2H5OH.

10. Етанол вступає в реакції заміщення з активними металами.

IV. ТРЕНІНГ

Ø Робота в гетерогенних групах

1) Міні-тест

1. Вкажіть функціональну групу спиртів:

а) -COH;

б) -COOH;

в) -OH;

г) -NH2.

2. Вкажіть метал, який заміщує Гідроген у гідроксогрупі спиртів:

а) Cu;

б) Ag;

в) Na;

г) Pb.

3. Вкажіть речовину, яку можна використати для виявлення етанолу:

а) CuO;

б) CuSO4;

в) KOH;

г) Cu(OH)2.

4. Вкажіть формулу етанолу:

а) C2H5OH;

б) CH3OH;

в) CH3COOH;

г) C3H7OH.

5. Вкажіть, який спирт є отрутою в малих кількостях:

а) C2H5OH;

б) CH3OH;

в) C4H9OH;

г) C3H7OH.

6. Вкажіть формулу метанолу:

а) C2H5OH;

б) CH3OH;

в) CH3COOH;

г) C3H7OH.

8. Вкажіть речовини, які реагують з етиловим спиртом:

а) Na2CO3;

б) K;

в) HCl;

г) NaOH.

9. Вкажіть, який зв’язок підвищує температури кипіння спиртів:

а) ковалентний полярний;

б) водневий;

в) йонний;

г) ковалентний неполярний.

Учні самоперевіряють виконані завдання. Всього 10 балів.

2) Закінчіть рівняння реакцій:

Перевірка фронтально біля дошки, учитель коментує та виправляє помилки, ще раз пояснює властивості.

3) Складіть формули ізомерних спиртів, які містять 6 атомів Карбону, так, щоб проілюструвати всі види ізомерії спиртів. (Фронтальна робота біля дошки)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Які типи реакцій характерні для спиртів?

2. Що обумовлює такі типи реакцій для спиртів?

3. Яка якісна реакція на насичені одноатомні спирти?

4. Які види ізомерії характерні для спиртів?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Навчальні проекти:

№ 11. Екологічна безпечність застосування й одержання фенолу.

№ 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

Категорія: Конспекти уроків з хімії 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (04.01.2019)
Переглядів: 17 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: