Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма)

УРОК № 73 / ІІІ.2-6. ВОЛОГІСТЬ. КАПІЛЯРНІ ЯВИЩА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

УРОК № 73 / ІІІ.2-6. ВОЛОГІСТЬ. КАПІЛЯРНІ ЯВИЩА. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: 1) закріпити знання учнів про властивості насиченої та ненасиченої пари, властивості рідини при взаємодії з твердим тілом, сформувати вміння застосовувати формули відносної вологості, висоти підняття рідини по капілярах для розв'язування задач;

2) продовжити формування логічності мислення, вміння аналізувати способи розв'язування задач та обирати з-поміж них необхідний;

3) показати роль наукового пізнання природи та застосування фізичних теорій для пояснення фізичних явищ, продовжити формування політехнічного світогляду учнів.

Очікувані результати: учні оперують поняттями абсолютної та відносної вологості, знають формули для визначення поверхневої енергії, висоти підйому рідини по капілярах та застосовують їх при розв'язуванні задач.

Тип уроку: урок поглиблення знань учнів.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 2 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Привітання учнів, з'ясування утруднень, що виникли при виконанні домашнього завдання

Формування самоосвітньої компетентності, здібності до організації своєї навчально-пізнавальної діяльності

Концентрують увагу на навчальній діяльності, настрій на діловий ритм уроку

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 7 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель пропонує учням дати відповіді на питання фізичного диктанту (див. ЦОР до уроку)

Формування самоосвітньої компетентності учнів, компетентності у природничих науках, уміння використовувати теоретичні знання в нестандартних ситуаціях

Учні виконують фізичний диктант, перевіряють рівень власних знань з теорії МКТ

ІІІ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Учитель організує роботу з розв’язування задач.

1 варіант — учні розбирають 1 варіант кожної задачі біля дошки, інші варіанти — розв’язують самостійно.

Задача 1

У балоні об’ємом V, за температури t міститься повітря з відносною вологістю φ. Для повного його осушування в балон ввели шматок хлориду кальція, що поглинув воду масою m. Обчисліть значення величини, позначеної зірочкою (*).

Варіант

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

V, л

100

150

*

200

170

*

140

270

*

330

250

*

m, г

0,44

*

1,0

0,95

*

2,0

1,2

*

3,0

2,5

*

1,4

φ, %

*

75

30

*

70

80

*

90

65

*

25

60

t, °С

9

10

19

11

3

8

15

18

14

16

19

20

Задача 2

Якщо дві капілярні трубки різного діаметра опустити в рідину густиною ρ1 з коефіцієнтом поверхневого натягу σ1, то різниця рівнів рідини в них дорівнюватиме Δh1. Якщо ці ж трубки опустити в рідину густиною ρ2 з коефіцієнтом поверхневого натягу σ2, то різниця рівнів рідини буде Δh2. Обчисліть значення величини, позначеної зірочкою (*).

Варіант

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

σ1, мН/м

*

24

26

22

73

24

*

29

60

43

36

33

ρ1, г/см3

1,0

*

0,80

0,79

1,0

0,80

0,79

*

1,51

1,02

0,90

0,90

Δh1, мм

10

8,0

*

11

6,0

15

5,0

9,0

*

12

14

7,0

Ρ2, г/см3

0,90

0,90

1,02

*

0,88

1,0

1,0

1,51

0,79

*

0,79

1,51

σ2, мН/м

33

36

43

60

*

73

73

60

22

24

*

60

Δh2, мм

5,0

10,7

11,7

15,7

2,7

*

13,1

10,8

7,0

8,5

9,7

*

IV. РЕФЛЕКСІЯ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Вивчити відповідний параграф підручника, конспект уроку, відповісти на запитання після параграфа, виконати завдання за задачником.

2. Розв’язати задачу.

Дві посудини об’ємами V1 = 5 м3 і V2 = 3 м3 містять повітря за температур T1 = 288 К і T1 = 301 К з відносною вологістю г1 = 0,22 і r2 = 0,46 відповідно. Визначте відносну вологість в посудинах після їх з’єднання між собою.

Категорія: Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (23.02.2019)
Переглядів: 373 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: