Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма)

УРОК № 66 / III.1-8. ВИМІРЮВАННЯ ШВИДКОСТІ РУХУ МОЛЕКУЛ ГАЗУ. ДОСЛІД ШТЕРНА

УРОК № 66 / III.1-8. ВИМІРЮВАННЯ ШВИДКОСТІ РУХУ МОЛЕКУЛ ГАЗУ. ДОСЛІД ШТЕРНА

Мета: 1) ознайомити учнів зі способами визначення руху молекул газу, сприяти засвоєнню умов проведення досліду Штерна, способів визначення швидкості руху молекул газу та інтерпретації результатів досліду;

2) продовжити формування математичної компетентності учнів при аналізі результатів досліду Штерна, розв'язуванні задач;

3) показати практичне застосування знань про швидкість молекул газу та пояснення фізичних процесів.

Очікувані результати: учні пояснюють умови проведення досліду Штерна, розуміють, як за допомогою експериментальної устави та застосування формул кінематики руху по колу були отримані достовірні результати швидкості руху молекул газу.

Устаткування: інтерактивний плакат до уроку, флеш-анімації.

Тип уроку: урок вивчення нових знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 2 хв

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ДАНИХ

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель пропонує графічні та розрахункові задачі, координує роботу учнів

Формування компетентності у природничих науках: наукове розуміння природи, розвиток умінь аналізувати графічні залежності між макропараметрами системи та прогнозувати їх зміни при зміні одного з параметрів

Учні аналізують залежності між величинами при різних ізопроцесах, будують графіки, розв'язують задачі

Для пояснення нового матеріалу вчитель використовує флеш-анімацію (ЦОР до уроку), за допомогою якої пояснює дослід Штерна.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Демонстрування відеофрагменту «Дослід Штерна»

Відповіді на запитання

1. Чому в досліді Штерна повітря з циліндрів відкачувалося до високого вакууму?

2. Зображення щілини в досліді Штерна виявлялося розмитим. Про що це свідчить?

3. Поясніть будови твердих тіл, рідин і газів на основі атомно-молекулярного вчення про будову речовини.

Розв'язування задач

1. Джерело атомів срібла створює вузький смуговий пучок, що падає на внутрішню поверхню нерухомого циліндра радіусом R = 0,3 м і утворює на ній пляму. Устава починає обертатися

з кутовою швидкістю ω = 100п рад/c. Визначте швидкість атомів срібла, якщо воно відхилилося на кут, φ = 0,314 рад від початкового положення.

2. Проріз у стіні перекритий циліндричною затичкою. На поверхні затички прорізано вузький гвинтовий канал кроком h = 1 м.

З одного боку стінки є розріджений газ, з другого — вакуум. Молекули газу легко поглинаються стінками каналу. Затичка обертається з кутовою швидкістю ω = 628 рад/c. Яку швидкість матимуть молекули, що пройшли каналом?

IV. РЕФЛЕКСІЯ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Вивчити відповідний параграф підручника, конспект уроку, відповісти на запитання після параграфа, виконати завдання за задачником.

2. Скласти опорний конспект за темою «Дослід Штерна».

Алгоритм:

1. Назва та автор досліду

2. Рік проведення

3. Мета досліду

4. Схема пристрою та фізичні основи проведення дослідів

5. Результати, отримані при проведенні досліду

6. Висновки

Категорія: Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (06.01.2019)
Переглядів: 471 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: