Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма)

УРОК № 58 / ІІ-4. ОСНОВНІ НАСЛІДКИ СТВ ТА ЇХ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ПІДТВЕРДЖЕННЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА

УРОК № 58 / ІІ-4. ОСНОВНІ НАСЛІДКИ СТВ ТА ЇХ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ПІДТВЕРДЖЕННЯ. САМОСТІЙНА РОБОТА

Мета: 1) поглибити знання учнів з теми, що вивчається, повторити основні наслідки із СТВ: як змінюється час, маса, довжина, енергія в іншій системі відліку; поглибити вміння розв'язувати задачі, використовуючи формули зміни часу, довжини, маси;

2) продовжити формування вмінь аналізувати умови задач, обирати оптимальний спосіб розв'язання цих задач, математичної компетентності учнів під час обчислення кінцевого результату задач;

3) продовжити формування наукового світогляду учнів, ознайомивши їх з методами наукового пізнання природи, експериментальним підтвердженням основних наслідків СТВ.

Очікувані результати: учні знають і розуміють основні положення СТВ, мають уявлення про загальну теорію відносності; розуміють основні наслідки СТВ та застосовують вивчені формули під час розв'язування задач.

Тип уроку: урок вивчення та засвоєння нових знань.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 0,5 хв

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ 5 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель пропонує питання, які стосуються вивченого на попередньому уроці, оцінює знання учнів

Формування компетентності самоосвіти та саморозвитку — вміння організації власних прийомів самонавчання, гнучкості застосування отриманих знань

Учні відповідають на питання, усвідомлюють рівень своїх знань з теми попереднього уроку

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (ЦОР) 1 хв

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель, використовуючи ІП до уроку (ЦОР), мотивує учнів на вивчення нових питань означеної теми

Формування компетентності цілепокладання, планування власної самоосвітньої діяльності

Учні усвідомлюють важливість опанування розглядуваної теми курсу фізики

IV. ПОВТОРЕННЯ МАТЕРІАЛУ

1. Відносність відстаней

2. Відносність проміжків часу

V. ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ УЧНІВ

Діяльність учителя

Компетентності

Діяльність учнів

Учитель пропонує задачі на застосування формули релятивістського закону додавання швидкостей, зміни часу, розмірів тіла, енергії під час релятивістського руху; допомагає учням розв'язувати задачі

Формування вмінь аналізувати умови задачі, обирати оптимальні шляхи розв'язання запропонованих задач

Учні виконують самостійну роботу

Самостійна робота

1. Як буде змінюватися прискорення тіла від дії постійної сили за швидкостях, близьких до швидкості світла?

2. За якої швидкості кінетична енергія частинки дорівнює її енергії спокою?

3. Власна довжина космічного корабля 15 м. Визначте його довжину для спостерігача, що перебуває в кораблі, і для спостерігача, відносно якого корабель рухається зі швидкістю 1,8 ∙ 108 м/c.

4. Яку прискорювану різницю потенціалів має пройти електрон, щоб його швидкість складала 85 % від швидкості світла (me = 9,1 ∙ 10-31 кг, e = 1,6 ∙ 10-19 Кл)?

5. Густина води за 0 °С дорівнює 103 кг/м3. Визначте релятивістську густину води для нерухомого спостерігача, якщо частинка води рухається зі швидкістю 0,5с.

VI. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Вивчити відповідний параграф підручника, конспект уроку, відповісти на запитання після параграфа, виконати завдання за задачником.

2. Розв’язати задачі/

1). У скільки разів подовжується життя нестабільної частинки за рахунок релятивістських ефектів, якщо вона рухається зі швидкістю 0,8с?

2). Визначте довжину метрового стрижня в системі відліку, що рухається зі швидкістю 0,8с.

Категорія: Конспекти уроків з фізики 10 клас (нова програма) | Додав: uthitel (05.01.2019)
Переглядів: 11 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: