Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 10 клас (нова програма) |
УРОК 28. Контрольна робота за темою «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці»Мета — формувати компетентності: предметні (систематизовані й узагальнені знання про літературу доби переходу до модернізму, про взаємодію символізму й імпресіонізму в ліриці; писемне мовлення; гуманістичний світогляд); ключові (інформаційну: уміння систематизувати здобуті знання та критично їх осмислювати; загальнокультурну: творчі здібності; прагнення досягти високого результату). Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь та навичок. Обладнання: роздавальний матеріал (картки із завданнями; 2 варіанти). Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІI. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМООЮ УРОКУ 1. Інструктаж щодо виконання контрольної роботи 2. Виконання контрольної роботи (по 12 балів за кожним із варіантів) І варіант Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,75 бала; усього — 6 балів) 1. Ш. Бодлер започаткував модерністську течію: а) футуризм; б) символізм; в) імпресіонізм. 2. Провідний мотив збірки «Квіти зла»: а) невідворотності людської долі; б) несумісності реальності й ідеалу; в) безрезультатності пошуку краси. 3. «Альбатрос» належить до циклу віршів: а) «Сплін та ідеал»; б) «Паризькі картини»; в) «Квіти зла». 4. Автором збірки «Квіти зла» є: а) Ш. Бодлер; б) В. Вітмен; в) Ф. І. Тютчев. 5. «Пісню про себе» написав: а) В. Вітмен; б) А. А. Фет; в) А. Рембо. 6. Символісти вважали своїм предтечею: а) Ф. І. Тютчева; б) В. Вітмена; в) Ш. Бодлера. 7. Імпресіонізм та символізм — течії: а) романтизму; б) модернізму; в) реалізму. 8. Прагнення інтуїтивного пізнання дійсності через символ, відмова від сприйняття світу через конкретні образи характерні для: а) символістів; б) імпресіоністів; в) декадентів. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1,5 бала; усього — 3 бали) 9. Поясніть символіку вірша Ш. Бодлера «Альбатрос». 10. Розкрийте значення поняття декаданс. Високий рівень (3 бали за правильну, повну й аргументовану відповідь) 11. Виконайте одне із завдань. а) Проаналізуйте одну з поезій Ш. Бодлера. б) Напишіть есе «Філософські проблеми, порушені В. Вітменом у віршах збірки «Листя трави»». II варіант Початковий і середній рівні (кожна правильна відповідь — 0,75 бала; усього — 6 балів) 1. У творах Ш. Бодлера присутні ознаки напрямів: а) модернізму й реалізму; б) модернізму й романтизму; в) романтизму й реалізму. 2. Збірку Ш. Бодлера «Квіти зла» відкриває вірш: а) «Альбатрос»; б) «До читача»; в) «Благословення». 3. Провідна тема сонета «Альбатрос»: а) людина та природа; б) поет і натовп; в) мистецтво й поет. 4. Збірку «Листя трави» написав: а) Ш. Бодлер; б) В. Вітмен; в) Ф. І. Тютчев. 5. «Батьком верлібру» часто називають: а) Ф. І. Тютчева; б) А. А. Фета; в) В. Вітмена. 6. До модернізму належать: а) романтизм та імпресіонізм; б) імпресіонізм та символізм; в) символізм та реалізм. 7. Настрої песимізму, занепаду, розчарування характерні для літератури: а) декадансу; б) естетизму; в) романтизму. 8. Особистість, здатна перетворити мрію на дійсність, здолати розрив між ідеалом і дійсністю,— такий ліричний герой характерний для: а) імпресіонізму; б) символізму; в) неоромантизму. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1,5 бала; усього — 3 бали) 9. Розкрийте значення поняття символізм. 10. Поясніть символіку вірша А. Рембо «Голосівки». Високий рівень (3 бали за правильну, повну й аргументовану відповідь) 11. Виконайте одне із завдань. а) Проаналізуйте одну з поезій А. Рембо. б) Напишіть есе «Бодлер — пізній романтик і один із засновників символізму». IV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Для всіх: почати читати п’єсу М. Метерлінка «Синій птах». Випереджальне (індивідуальне): підготувати повідомлення «Моріс Метерлінк — бельгійський Шекспір». | |
Переглядів: 5108 | |
Всього коментарів: 0 | |