Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із української мови 10 клас (нова програма) |
УРОК 64. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 6. КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТМета (формувати компетентності): предметні: перевірити знання учнів з теми «Морфологічна норма», оцінити рівень навчальних досягнень десятикласників з теми, удосконалювати вміння школярів виконувати тестові завдання, працювати самостійно; ключові: уміння вчитися: вміння організовувати, планувати, аналізувати, оцінювати власну навчально-пізнавальну діяльність; інформаційні: навички роботи із джерелами інформації; загальнокультурні: прагнення досягти високого результату. Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань (за правильне виконання завдань № 1-4 (з вибором однієї правильної відповіді) учні отримують по 1 балу; за правильне виконання завдань № 5-6 (на встановлення відповідності) — по 2 бали, за правильне виконання завдань № 7-8 (завдання відкритої форми) учні отримують по 2 бали). Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань. III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ І варіант Завдання 1-4 мають по п'ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді. 1. Спільний рід мають усі іменники рядка: А нероба, забіяка, юрист, бідолаха; Б незграба, суддя,тренер, сирота; В ледащо, лівша, рева, листоноша; Г староста, професор, зануда, базіка; Д ябеда, замазура, вельможа, роззява. 2. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до чоловічого роду: А підручник, путь, розгляд, фікус; Б розпродаж, Сибір, біль, дріб; В грім, трудяга, особа, пенсне; Г Київ, Львів, Тбілісі, Лондон; Д професор, собака, староста, плакса. 3. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до IV відміни: А лікарня, ідея, зоря, рівня; Б яблуня, знання, ґавеня, ім’я; В білченя, рідня, левеня, каченя; Г проміння, здоров’я, доля, земля; Д хлоп’я, кошеня, маля, плем’я. 4. Лише в однині вживаються всі іменники рядка: А вазон, прикрість, зелень; Б Крим, молоко, залізо; В Дністер, козацтво, ім’я; Г людство, сум, мальва; Д радість, золото, вітер. Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. 5. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.
6. Установіть відповідність між граматичними характеристиками і словами в рядку.
Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми. 7. Поставте слова в кличному відмінку: Оксана Миколаївна, пан Президент, колега Ковальчук, сестра Іринка, Юрій Петровичу. 8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки: А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно; Б довгий тунель, важкий путь, перспективний інженер; В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно; Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое; Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже. ІІ варіант Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді. 1. Чоловічий рід мають усі іменники рядка.. А морок, какаду, маестро, ООН; Б Баку, продаж, столяр, денді; В Борнео, собака, аташе, Сибір; Г суддя, перекладач, путь, гімн; Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній. 2. До одного роду належать усі іменники в рядку А Делі, Чернівці, Мехіко; Б Стамбул, Сочі, Чикаго; В Сена, Дністер, Міссурі; Г Нікарагуа, Китай, Чилі; Д Токіо, Сухумі, Онтаріо. 3. Немає помилки в рядку: А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом; Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича; В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну; Г гостювати в Чижа Володимира Карповича; Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній. 4. Лише в множині вживаються всі іменники рядка: А Карпати, проблеми, вечорниці; Б входини, народи, Альпи; В дріжджі, заручини, обличчя; Г перемовини, двері, ножиці; Д уста, м’ясниці, перешкоди. Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою. 5. Установіть відповідність. До поданих іменників доберіть прикметники:
6. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.
Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми 7. Поставте слова в кличному відмінку: Пан полковник, добродій Роман, пані вчителька, рідний батенько, любий земляк. 8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки: А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно; Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі; В вітальний туш, рожева фламінго, малий нікчема; Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь; Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь. IV. ПІДСУМОК УРОКУ Збирання зошитів Рефлексія · Які завдання були складними? Чому? · З якими завданнями впоралися легко? · Які іменники мають паралельні відмінкові форми? · Що спільного й відмінного між іменниками подвійного та спільного роду? · Побудуйте діаграму Ейлера-Венна (робота в групах). V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (НА ВИБІР) ► Індивідуальне завдання з повторення вивченого. ► Підготуйте тестові завдання з теми для своїх однокласників. ► Складіть пам’ятку «Складні випадки відмінювання іменників». ДОДАТОК ДО УРОКУ Оцінювання контрольного тесту
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 963 | |
Всього коментарів: 0 | |