Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із української мови 10 клас (нова програма) |
УРОК 43. ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4. КОНТРОЛЬНИЙ ТЕСТМета (формування компетентності): предметні: знання принципів орфографії, правил орфографії; ключові: уміння вчитися: уміння виконувати тестові завдання, працювати самостійно, інформаційні: навички роботи з джерелами інформації, загальнокультурні: навички самоорганізації. Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ Ознайомлення з критеріями оцінювання тестових завдань закритої й відкритої форм. Проведення інструктажу щодо виконання їх. III. ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ І варіант Завдання 1-8 мають по п'ять варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді. 1. Літеру е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка: А б..регти, восьм..ро, шел..ст, п..ріжок; Б з..леніти, виш..нька, к..шеньковий, ч..рнетка; В мавп..ня, книж..чка, вел..тень, тр..вожний; Г шерш..нь, визволит..ль, м..гдаль, в..селощі; Д ріднес..нький, жод..н, кис..нь, с..зонний. 2. У якому рядку всі слова пишуться з апострофом? А рум..яний, свято, мавп..ячий, зор..яний, п..ять; Б з..єднання, пів..яблука, розм...якшити, солов..їний, дит..ясла; В пан..європейський, з..явитися, п..явка, м..язи, без..іменний; Г рум..яний, тьм..яний, торф..яний, голуб..я, матір..ю; Д перед..ювілейний, за..їхати, черв..як, надвечір..я, від..їзд. 3. У якому рядку всі слова пишуть з ь? А Донец..кий, казахс..кий, Гриц..ко, різко, сон..ця; Б багат..ма, кін..чик, міл..йон, ремін.., літ..ні; В кіл..це, їдал..ня, учител..ство, ріж.., доч..ці; Г ручен..ка, джерел..це, Ковал..чук, вуз..ко, лял..ці; Д п’ят..десят, радіс..тю, корист.., брен..кати, Гал..ці. 4. У якому рядку в усіх словах можливе чергування приголосних звуків при словотворенні чи словозміні? А Садити, світити, вчити, дерти, вимірювати; Б мостити, пекти, ловити, любити, хотіти; В дробити, оформлювати, стерегти, брати, везти; Г берегти, їздити, кликати, мести, жити; Д бігти, кришити, ломити, терти, упирати. 5. З’ясуйте, у якому рядку допущено орфографічну помилку. А Розніжений, розброєний, безземельний, беззаконний, південний; Б машинний, змінний, цінний, старанний, беззахисний; В буквений, бризкання, коріння, латаття, піддашшя; Г віддзеркалення, ссавці, стаття, цілинник, юннат; Д взуття, тертя, угіддя, надбання, наріччя. 6. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних? А Форпостний, корисний, щасливий, улесливий, звісно; Б доблесний, усний, баластний, хвастливий, хворостняк; В шістсот, провісник, вискнути, свиснути, гуснути; Г безвиїзний, власний, злісний, кістлявий, тижневий; Д ненависний, якісний, цілісний, месник, очисний. 7. У якому рядку всі слова пишуться з малої літери? А (ш)евченківська премія, (ф)ранківські сонети, (ш)евченківський вечір, (а)рхімедова (с)піраль; Б (п)ушкінський стиль, (ш)евченківські лауреати, (б)альзаківські традиції, (е)зопівська мова; В (д)амоклів меч, (г)ордіїв вузол, (п)рокрустове ложе, (ф)ранківська кімната; Г (п)південний степ, (в)олодимирська церква, (м)іністерський наказ, (у)країнські традиції; Д (д)ніпровські береги, (п)івденний регіон, (о)деська автострада, (к)київські вулиці. 8. Укажіть, у якому рядку допущено помилку при переносі слів. А Зруй-нувати, сльо-за, бо-йовий, наро-дження, лег-кий; Б Роз’яс-нити, під-в’язати, рай-он, бай-ка, Мар’-ян; В Май-ор, май-ка, пос-тіль, безі-менний, яг-ня; Г Люд-ство, кур’-єр, рибаль-ство, ор-фограма, вліт-ку; Д Ви-цвісти, юна-цький, вір-ність, ан-тена, пест-ливий. У завданнях 9-10 треба встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою. 9. Поєднайте принципи, позначені цифрою, із прикладами, позначеними буквами. Принципи написання слів:
10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами. В усіх словах уживається:
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми. 11. Утворіть прикметники за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк-. Сиваш, Несвіж, Коломак, Нью-Йорк, Чукотка. 12. Перепишіть текст, виправивши помилки: Поширенний в нашому краї і оспіванний в народі барвінок здавна. Значне містце як символ займав він у віруванях давніх славян, насамперед в Київській русі. З тих пір вічнозелений чагарничок назавжди увійшов у побут, звичаї та обряди нашого народу. ІІ варіант Завдання 1-8 мають по п'ять варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді. 1. Позначте рядок, у якому всі слова пишуться з и. А Кр..шити, кр..ве, к..шеня, малес..нький, тр..вога; Б д..тина, др...мати, тр..мати, л..мон, п..ріг; В м..нулий, т..хенький, кр..ниця, мереж..во, гл..тати; Г пташ..ня, вул...ця, прізв..сько, спостережл..вий, заруч..ни; Д обробл..ний, плет..во, Оленч..не, кош..чок, іст..на. 2. У якому рядку всі слова пишуться без апострофа? А Рута-м..ята, дзв..якнути, пор..ядок, р..ясно, невід..ємний; Б без..іменний, пор..ятунок, Св..ятополк, моркв..яний, тьм..яний; В перемир..я, багр..янець, бур..ян, зів..ялий, первосв..ященик; Г Мін..юст, духм..яний, бур..як, краков..як, зор..яний; Д Лук..ян, дев..ятнадцять, сер..йозно, різьб..яр, цв..ях. 3. Укажіть, у якому рядку всі слова пишуть зі ь. А Приятел..ці, нян..чити, дон..ці, Гор..кий, порад..те; Б Парас..ці, нен..ці, Натал..ці, т..мяний, веселит..ся; В поділ..ський, домен..щик, черешен..ці, кул..ці, гіл..ці; Г вел..можа, сіл..лю, брен..кати, камін..чик, бат..ківський; Д склян..ці, баб..ці, ін..ший, добровол..ці, пишаєш..ся. 4. У якому рядку в усіх словах можливе чергування голосних звуків при словотворенні чи словозміні? А Чотири, водопій, сон, мох, шелест; Б особа, пшоно, череда, вовк, студент; В голова, слово, осінь, Канів, перемога; Г стояти, сім, джерело, тінь, берег; Д вітер, женити, сторона, рот, береза. 5. У якому рядку в усіх словах подвоюється буква н? А Бездоган..ий, лавин..ий, смажен..ий, левин..ий, освітлен..ий; Б антен..ий, годин..ик, огнен..ий, страшен..ий, священ..ик; В олов’ян..ий, орлин..ий, зачеплен..ий, латун..ий, височен..ий; Г електрон..ий, ешелон..ий, лимон..ий, колон..ий, однозмін..ий; Д поколін..я, жадан..ий, написан..ий, адресован..ий, навчальн..ий. 6. У якому рядку в усіх словах відбулося спрощення приголосних? А Тріснути, тижневик, контрастний, пестливий, улесливий; Б рідкісний, ненависний, комендантський, якісний, захисний; В форпостний, пісний, кількісний, баластний, обласний; Г шістнадцять, кістлявий, гігантський, студентський, чесний; Д тижневий, шелеснути, поїзний, серце, власний. 7. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери? А (г)енеральний (п)рокурор (у)країни, (д)алекий (с)хід, (міжнародний (к)омітет (ч)ервоного (х)реста, (в)олинська (о)бласть, (д)ень (п)рацівників (о)світи; Б (б)огдан (х)мельницький, (а)кт (п)роголошення (незалежності (у)країни, (н)обелівська (п)ремія, (е)поха (в)ідродження, (н)овий (р)ік. В (р)еспубліка (б)олгарія, (з)ахідна (у)країна, Нестор (літописець, (з)аслужений (д)іяч (м)истецтв Г (п)івденне (п)олісся, (д)авидів (б)рід, (в)сесвітня (р)ада (м)иру; (к)онституція (у)країни, (я)рослав (м)удрий; Д (м)іністерство (ю)стиції України, (п)резидент (у)країни, (р)еспубліка (п)ольща, (в)ерховна (р)ада (у)країни, (к)абінет (міністрів (у)країни; 8. Укажіть, у якому рядку допущено помилку при переносі слів. А Яб-луня, збіж-жя, нау-ка, май-но, синьо-го; Б різь-бяр, без-хмарний, студент-ство, хо-джу, сі-м’я; В ві-дімкнути, без-іменний, від-жити, при-йшов, надз-вичайний; Г Пташ-ка, нет-то, дово-джу, роз-дріб, перехрес-ний; Д Гай-ок, край-ня, наро-джувати, роз-квіт, кіль-це. У завданнях 9-10 треба встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного буквою, дібрати відповідник, позначений цифрою. 9. Поєднайте принципи, позначені цифрою, із прикладами, позначеними буквами. Принципи написання слів:
10. Поєднайте поняття, позначене цифрою, з прикладами, позначеними буквами. В усіх словах уживається:
Завдання 11 та 12 — завдання відкритої форми. 11. Утворіть іменники за допомогою суфікса -ин-. Вінницький, збаразький, солдатський, галицький, батьківський. 12. Перепишіть текст, виправивши помилки. У Івано-Франківску у день незалежності України містським транспортом можна буде зкористатись бескоштовно. Як повідомили УНІАН у прес-службі Івано-Франківського Міськвиконкому, проїхатися можна за однієї умови — треба бути одягненним у національне вбраня (вишиванку). Планують тим, хто прийде на святкуваня у вишиванках, вручити памятні подарунки. IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ · Які завдання були складними? Чому? · Із якими завданнями впоралися легко? V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ ► Напишіть есе на тему «Ця музика надихає». ДОДАТОК ДО УРОКУ Оцінювання контрольного тесту
Варіант 1 11. Сиваський, Несвізький, Коломацький, Нью-Йоркський, Чукотський. 12. Перепишіть текст, виправивши помилки. Поширений у нашому краї й оспіваний у народі барвінок здавна. Значне місце як символ займав він у віруваннях давніх слов’ян, насамперед у Київській Русі. З тих пір вічнозелений чагарничок назавжди увійшов у побут, звичаї та обряди нашого народу. Варіант 2 11. Вінниччина, Збаражчина, солдатчина, Галичина, Батьківщина. 12. Перепишіть текст, виправивши помилки. В Івано-Франківську в День незалежності України міським транспортом можна буде скористатися безкоштовно. Як повідомили УНІАН у прес-службі Івано-Франківського міськвиконкому, проїхатися можна за однієї умови — треба бути одягненим у національне вбрання (вишиванку). Планують тим, хто прийде на святкування у вишиванках, вручити пам’ятні подарунки. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 729 | |
Всього коментарів: 0 | |