Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із української літератури 10 клас (нова програма) |
УРОК 70. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІКМета (формувати компетентності): предметні: систематизовані знання навчального матеріалу, який стосувався знань про життєвий і творчий шлях письменників, зміст їх творів, понять з теорії літератури; читацьку активність; ключові: комунікативну: навички спілкування в колективі та толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційну: навички роботи з книгою; уміння і навички аналітичного характеру; загальнокультурну: формування естетичного смаку, кругозору, світогляду; виховання почуття любові до книг, рідного слова, культури українців, їхніх звичаїв, обрядів, пошану до митців слова, відповідальність за доручену справу. Тип уроку: урок-змагання Обладнання: картки із завданнями, портрети вивчених протягом року письменників, хрестоматія з текстами творів. ПЕРЕБІГ УРОКУ I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ Коментар. Урок проводять у формі змагання «Літературні перегони». Клас ділиться на кілька команд (залежно від кількості учнів) на дві-чотири команди (залежно від кількості учнів). II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ 1-й тур. Розминка «Хто це?» У цьому конкурсі беруть участь усі гравці команд. Учителем зачитуються факти із біографії митців та їх творів, а завдання учнів — упізнати за описом письменника, першим підняти руку та назвати його. Відповідатиме та команда, учасник якої першим підняв руку. Кожна правильна відповідь зараховується в 1 бал. Питання: 1. Він був сином коваля і став володарем у царстві духа. (Іван Франко) 2. Герої його твору сперечались за грушу. (Іван Нечуй-Левицький) 3. Першим в історії української літератури написав соціально-психологічний роман. (Панас Мирний) 4. Для неї стали життєвим девізом слова «без надії сподіваюсь». (Леся Українка) 5. Першим в історії української літератури написав імпресіоністичну новелу. (Михайло Коцюбинський) 6. Його справжнє ім’я Іван Тобілевич. (Іван Карпенко-Карий) 7. Його справжнє ім’я Олександр Кандиба. (Олександр Олесь) 8. У його творі порушується проблема еміграції, лунає ідея нерозривної єдності головного героя з рідною землею. (Василь Стефаник) 9. Її суспільна діяльність тісно пов’язана з «Товариством руських жінок на Буковині». (Ольга Кобилянська) 10. Уже першими своїми творами підніс українську літературу до рівня західноєвропейської, утвердив неореалізм. (Володимир Винниченко) 11. Поет, який у вірші «Блакитна панна» показав поєднання краси мистецтва та природи. (Микола Вороний) 2-й тур. «Словник» Кожній команді потрібно дати визначення певному літературному терміну. Якому саме — команда обирає шляхом жеребкування. Після групових обговорень учасники дають відповідь. □ Соціально-побутова повість — це... □ Реалізм — це... □ «Театр корифеїв» — це... □ Соціально-психологічний роман — це... □ Сонет — це... □ Філософська поезія — це... □ Психологічна новела — це... □ «Поезія в прозі» — це... □ Модернізм — це... □ Імпресіонізм — це... □ Експресіонізм — це... □ Неоромантизм — це... □ Драма-феєрія — це... IV. ПІДСУМКИ УРОКУ Інтерактивна вправа «Уявний мікрофон» Безперечно, всі вивчені вами твори у свій час були знаковими і відіграли певну роль в історії становлення і розвитку української літератури. А чи актуальні вони нині? Чи, можливо, не всі? Що думаєте ви з цього приводу? І все ж кожен вивчений період особливий по своєму. Охарактеризуйте, будь ласка, українську літературу ХІХ століття за допомогою трьох слів. Поясніть ваш вибір. V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Прочитати за літо твори, які вивчатимуть в 11 класі. | |
Переглядів: 571 | |
Всього коментарів: 0 | |