Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас |
Урок № 37 Роль живих організмів у біосфері. Біомаса
Мета уроку: ознайомити учнів із роллю живих організмів у біосфері, з поняттям «біомаса», «ноосфера»; поглибити і закріпити знання учнів про ланцюги живлення; розвивати увагу і пам’ять, навички пошукової діяльності, уміння узагальнювати інформацію і робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати екологічну свідомість в учнях, любов до природи і всього живого; формувати ділові товариські стосунки в колективі класу. Очікувані результати: учні мають характеризувати біосферу, її функціональні компоненти та межі, поняття «ноосфера». Обладнання: ___________________________________________________________ Тип уроку: урок засвоєння знань.
1.1. Привітання. 1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.
2.1. Повідомлення теми уроку. 2.2. Визначення мети і завдань уроку. Учитель пропонує учням обрати мету і завдання уроку із запропонованих (відображені на дошці або на екрані). Можна навмисно вставити декілька неправильних завдань, щоб спровокувати учнів на активне мислення. Мета уроку: ознайомитися з роллю живих організмів у біосфері. Завдання уроку:
3.1. Робота біля дошки. Два учні складають схеми ланцюгів живлення в природних біогеоценозах (ліс та озеро). 3.2. Фронтальна бесіда.
Обговорення вірша Люби природу не як символ М. Рильський — Що хотів сказати своїм віршем М. Рильський? — У чому виявляється єдність людини і природи? — Чому природа так важлива для людини? Учнів необхідно підвести до розуміння того, що людина — лише мала частка природи, і вона не в змозі існувати окремо від природи, хоча і перетворює її постійно.
План пояснення нового матеріалу
6.1. Біодиктант. 6.2. Взаємоперевірка.
Учні самостійно підбивають підсумки уроку: розкривають значення живих організмів у біосфері, характеризують біосферу, її компоненти та межі.
8.1. Завдання для всього класу. Підручник _______________________________________________________________ Робочий зошит ___________________________________________________________ 8.2. Підготовка до конференції: «Вплив людини на стан біосфери. Охорона біосфери. Збереження біорізноманіття».
| |
Переглядів: 904 | |
Всього коментарів: 0 | |