Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас

Урок № 37 Роль живих організмів у біосфері. Біомаса

Урок № 37 Роль живих організмів у біосфері. Біомаса

 

Мета уроку: ознайомити учнів із роллю живих організмів у біосфері, з поняттям «біомаса», «ноосфера»; поглибити і закріпити знання учнів про ланцюги живлення; розвивати увагу і пам’ять, навички пошукової діяльності, уміння узагальнювати інформацію і робити висновки, висловлювати власну думку; виховувати екологічну свідомість в учнях, любов до природи і всього живого; формувати ділові товариські стосунки в колективі класу.

Очікувані результати: учні мають характеризувати біосферу, її функціональні компоненти та межі, поняття «ноосфера».

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння знань.

 

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і завдань уроку.

Учитель пропонує учням обрати мету і завдання уроку із запропонованих (відображені на дошці або на екрані). Можна навмисно вставити декілька неправильних завдань, щоб спровокувати учнів на активне мислення.

Мета уроку: ознайомитися з роллю живих організмів у біосфері.

Завдання уроку:

  1. Розширити свої знання про біосферу і ланцюги живлення.
  2. Ознайомитися: з поняттями «ноосфера» та «біомаса»; з роллю живих організмів у біосфері.
  1. 3. Актуалізація опорних знань учнів і перевірка домашнього завдання

3.1. Робота біля дошки. Два учні складають схеми ланцюгів живлення в природних біогеоценозах (ліс та озеро).

3.2. Фронтальна бесіда.

  1. Скільки розрізняють оболонок Землі?
  2. Яка з оболонок найбільш заселена живими організмами?
  3. Що таке біосфера?
  1. 4. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вірша

Люби природу не як символ
Душі своєї,
Люби природу не для себе,
Люби для
неї.

М. Рильський

— Що хотів сказати своїм віршем М. Рильський?

— У чому виявляється єдність людини і природи?

— Чому природа так важлива для людини?

Учнів необхідно підвести до розуміння того, що людина — лише мала частка природи, і вона не в змозі існувати окремо від природи, хоча і перетворює її постійно.

  1. 5. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Ноосфера. (Повідомлення учнів, словникова робота, бесіда.)
  2. Біомаса. («Я вчений», пошуковий метод, словникова робота, пояснення вчителя.)
  3. Роль живих організмів у біосфері. («Акваріум».)
  1. 6. Узагальнення і закріплення знань

6.1. Біодиктант.

6.2. Взаємоперевірка.

  1. 7. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні самостійно підбивають підсумки уроку: розкривають значення живих організмів у біосфері, характеризують біосферу, її компоненти та межі.

  1. 8. Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

8.2. Підготовка до конференції: «Вплив людини на стан біосфери. Охорона біосфери. Збереження біорізноманіття».

  1. Розподілити клас на доповідачів та журналістів.
  2. Доповідачів розподілити за професіями: екологи, біологи, географи, журналісти, кореспонденти з телебачення, представник ООН, представники «ГрінПіс» та ЮНЕСКО, директори зоопарків, заповідників, національних і біосферних парків, юристи.
  3. Учням підготувати повідомлення за темою конференції відповідно до своєї професії.
  4. Журналістам підготувати цікаві запитання за темою конференції.
  5. Підготувати плакати з різними висловами про природу, закликами щодо охорони природи і біорізноманіття.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 11 клас | Додав: uthitel (25.02.2018)
Переглядів: 895 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: