Головна » Статті » Конспекти уроків для старших класів » Конспекти уроків із біології 11 клас

Урок № 31 Екологічні чинники. Поняття про середовище існування, шляхи пристосувань до нього організмів. Біологічні адаптивні ритми організмів

Урок № 31

Екологічні чинники. Поняття про середовище існування,
шляхи пристосувань до нього організмів.
Біологічні адаптивні ритми організмів

 

Мета уроку: поглибити знання учнів про екологічні чинники; ознайомити
з поняттям «абіотичний фактор», «біотичний фактор», «антропогенний фактор»,
з прикладами екологічних факторів, з поняттям «середовище існування», його видами, з видами і прикладами біологічних адаптивних ритмів; розвивати в учнів мислення, пам’ять і увагу, уміння аналізувати і систематизувати інформацію; формувати навички пошукової роботи з текстом, уміння узагальнювати інформацію і робити висновки; виховувати свідоме ставлення до навколишнього середовища.

Очікувані результати: учні мають називати екологічні чинники; учні мають наводити приклади пристосованості організмів до умов середовища, подібності у пристосуванні різних видів до однакових умов середовища; учні мають характеризувати екологічні чинники; добові, сезонні, річні адаптивні біологічні ритми організмів; учні мають пояснювати шляхи пристосування організмів до умов існування.

Обладнання: ___________________________________________________________

Тип уроку: урок засвоєння знань.

 

  1. 1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів: кількість за списком ____, кількість присутніх на уроці ___, відсутніх ___.

  1. 2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і завдань уроку.

Учні визначають мету уроку. Завдання уроку завчасно написані на дошці (можна записати кілька зайвих). Учні обирають лише ті, що підходять до теми уроку (вчитель підказує).

Мета уроку: дізнатися про екологічні чинники, середовище існування та біологічні ритми.

Завдання уроку:

  1. Ознайомитися: з поняттям «абіотичний фактор», «біотичний фактор», «антропогенний фактор», з прикладами екологічних факторів; з поняттям «середовище існування» та його видами; з видами і прикладами біологічних адаптивних ритмів.
  2. Дізнатися про різні види адаптацій.
  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

Обговорення вислову

Незнання природи є корінням тих невідомих сил, перед якими так довго тремтів весь людський рід, і тих забобонних віровчень, які були джерелами всіх лих.

П. Гольбах

Учням пропонується висловити свої думки щодо цього вислову. Необхідно підвести учнів до розуміння того, що довкілля, яке оточує кожну живу істоту і людину також, є основою нашого життя. Ми існуємо завдяки довкіллю.

  1. 4. Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

«Біологічний бій»

Учні «атакують» один одного термінами, що були вивчені на попередніх уроках (екологія, вид, популяція, екологічна ніша, ареал, популяційні хвилі, етологія, статевий диморфізм).

  1. 5. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

  1. Екологічні чинники (біотичні, абіотичні, антропогенні). (Розповідь учителя, словникова робота, пошуковий метод, заповнення таблиці.)
  2. Середовище існування і шляхи пристосувань до нього організмів. (Бесіда, складання схем, словникова робота, повідомлення учнів, заповнення таблиці, пошуковий метод; демонстрування колекцій, гербарних матеріалів, живих об’єктів, які ілюструють вплив різних екологічних факторів на рослини і тварин.)
  3. Біологічні адаптивні ритми. (Самостійна робота учнів із підручником, бесіда, словникова робота.)
  1. 6. Узагальнення і закріплення знань

«Снігова куля»

Учень називає термін, що був вивчений на попередніх уроках, та дає його визначення. Після цього учень називає прізвище однокласника, який повторює термін та визначення, що називав його товариш, та називає ще один термін і так далі.

  1. 7. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні самостійно підбивають підсумок уроку: називають і характеризують екологічні чинники, біоритми, наводять приклади пристосування організмів до умов середовища, пояснюють шляхи пристосування організмів до умов існування.

  1. 8. Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

8.1. Завдання для всього класу.

Підручник _______________________________________________________________

Робочий зошит ___________________________________________________________

8.2. Індивідуальне завдання.

Підготувати словничок нових термінів у формі презентації.

 

Категорія: Конспекти уроків із біології 11 клас | Додав: uthitel (25.02.2018)
Переглядів: 967 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: