Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 7 Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП

Урок № 7

Види ДТП. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП. Дії свідків ДТП

Мета: сформувати в учнів поняття про види ДТП; розповісти про положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП; пояснити дії свідків ДТП; формувати навички, що сприяють збереженню здоров’я при дорожньо-транспортних пригодах.

Матеріали та обладнання: методичний комплект (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії або ілюстрації, які демонструють види ДТП, положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: небезпека, види ДТП, ризики травмування під час ДТП, дії свідків ДТП.

Тип уроку: комбінований (вивчення нового матеріалу, виконання практичної вправи).

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальна бесіда

— Пригадайте, що таке ДТП?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 32 підручника: «Олег їхав з батьками в автомобілі. Він запізнювався до школи і дуже хвилювався. Раптом на дорозі вони побачили аварію — два автомобілі зіткнулися один з одним. Батько зупинився і вийшов з машини. Олег же став просити його негайно їхати, бо він запізнюється. Чи правильно діє хлопчик? До яких наслідків може призвести така поведінка Олега?».

Вислухайте відповіді і зверніть увагу школярів на те, що є певні правила допомоги тим людям, які опинилися в небезпечної ситуації на дорозі.

Виконання завдання в робочому зошиті

Виконання завдання рубрики «Пригадайте, що ви вже вивчили» на с. 10 робочого зошита (друге речення).

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Види ДТП

Розповідь учителя з елементами бесіди

На дорогах можуть траплятися дорожньо-транспортні пригоди (ДТП). Дамо визначення абревіатурі ДТП:

Дорожньо-транспортна пригода — це подія, яка сталася за участю хоча б одного транспортного засобу, що перебуває в механічному русі, унаслідок чого загинули або були поранені люди, ушкоджені інші транспортні засоби, вантажі, споруди.

Робота з підручником

Попрацюйте з текстом підручника на с. 32–33.

До видів ДТП належать:

— зіткнення;

— перекидання;

— наїзд.

Обговоріть особливості видів ДТП.

Робота з підручником

Попрацюйте з малюнками на с. 33 підручника.

Виконання завдання в робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 4 на с. 11 робочого зошита.

 

2. Положення тіла, які знижують ризики травмування під час ДТП

— Як знизити ризик ДТП і як бути до нього готовим?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що треба пристебнути паски безпеки, бо це погашає інерцію тіла людини і рятує від сильного удару. Адже саме травми, отримані від зіткнення з приладовою панеллю і кермом, частіше за інші виявляються смертельними. Крім того, при перевертанні машини пасок безпеки майже завжди рятує від переломів, травм голови і пошкодження хребта.

Робота з підручником

Попрацюйте з малюнками на с. 34 підручника.

Запропонуйте учням вирішити проблему, подану на с. 35 підручника: «Андрій вважає, що коли він їде на задньому сидінні автомобіля, то пристібатися пасками безпеки необов’язково, при зіткненні треба просто прийняти необхідну позу, яка рятує від удару. А Марія стверджує, що це неправильно, паски безпеки необхідні й на задньому сидінні. Як можна вирішити їхню суперечку?».

Виконання завдання в робочому зошиті

Для закріплення вивченого запропонуйте виконати завдання № 3 на с. 11 робочого зошита.

 

3. Дії свідків ДТП

Розповідь учителя з елементами бесіди

— Що робити, якщо ви стали свідками ДТП?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть їхню увагу на те, що насамперед свідки повинні сповістити про аварію міліцію, а якщо є потерпілі — викликати швидку допомогу.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 36. підручника.

Виконання вправи «Моделювання поведінки пасажира при ДТП» (с. 12 робочого зошита).

 

  1. . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Читати § 7, виконати завдання № 5 на с. 11 у робочому зошиті.

2. Принести на урок упаковку від будь-якого предмета побутової хімії й розповісти, що написано в інструкції щодо його застосування. Це можуть бути інструкції з користування пральними порошками, підбілювачами, шампунями, миючими засобами для посуду, засобами від комарів, тарганів, засоби для засмаги, косметика тощо.

 

  1. . ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку:

Дорожньо-транспортна пригода — це подія, яка сталася за участю хоча б одного транспортного засобу, що перебуває в механічному русі, унаслідок чого загинули або були поранені люди, ушкоджені інші транспортні засоби, вантажі, споруди.

Учасник дорожнього руху — це особа, яка перебуває в межах дороги безпосередньо або на транспортному засобі.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (26.09.2018)
Переглядів: 1473 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: