Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл

Урок № 2 Формування здорового способу життя.

Урок № 2

Формування здорового способу життя.

Переваги здорового способу життя

Мета: показати, як формується здоровий спосіб життя; з’ясувати, у чому полягають переваги здорового способу життя; розглянути основні принципи і правила здорового способу життя; виховувати свідоме ставлення до збереження власного здоров’я.

Матеріали та обладнання: методичний комплекс (підручник «Основи здоров’я. 7 клас», «Робочий зошит» і «Зошит для тематичного контролю знань»); фотографії, плакати, ілюстрації, на яких зображений здоровий спосіб життя і приклади його формування, комп’ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: зміцнення здоров’я, здоровий спосіб життя, активний спосіб життя.

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, практична робота).

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Бесіда

— Як пов’язані спосіб життя людини і її здоров’я?

— Як взаємозв’язані різні складові здоров’я? Наведіть приклади.

— Доведіть, що здоровий спосіб життя розрахований на звичайну людину.

Перевірка наявності виконаного домашнього завдання у робочому зошиті

 

  1. . МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Робота з підручником

Обговорення ситуації, запропонованої на с. 10 підручника.

«Андрій протягом року робив зранку зарядку, грав з друзями у футбол, дотримувався режиму дня. Микола навпаки пізно лягав спати, зранку завжди поспішав, тому не встигав робити зарядку, віддавав перевагу комп’ютерним іграм і ніколи не планував свій час. Як ви вважаєте, хто з них практично не хворіє і добре навчається, а хто хворіє, пропускає заняття і має дуже скромні успіхи в навчанні? Чому?».

Зверніть увагу на те, що формування здорового способу життя вимагає певних зусиль, але переваги здорового способу життя цілком виправдовують ці зусилля.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

 

  1. . ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Як формується здоровий спосіб життя

— Що таке здоровий спосіб життя?

(Здоровий спосіб життя — це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують людині гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров’я).

— Як ви вважаєте, чи дається нам здоровий спосіб життя від народження?

Чи може здоровий спосіб життя формуватися поступово протягом життя?

Послідовність тез:

• Здоровий спосіб життя не дається нам від народження, він формується поступово протягом життя. Спочатку з’являються корисні для здоров’я звички, а потім і потреба в здоровому способі життя.

• Важливо налаштуватися на здоровий спосіб життя, захотіти бути здоровим фізично, розвиненим інтелектуально і духовно.

• Необхідно дотримуватися гігієни: прагнути до чистоти, розумно чергувати роботу і відпочинок, використовувати для зміцнення здоров’я сонце, повітря, воду.

• Важливо раціонально харчуватися, поважати і любити фізичну культуру.

• Треба вчитися керувати своїми почуттями і настроєм, жити в ладу з навколишнім світом.

• Здоровий спосіб життя — це результат величезної кількості правильних виборів, які ми зробили протягом місяців і років.

— Наведіть приклади таких виборів, які ви робили протягом життя.

Вислухайте дітей і зверніть увагу на те, що кожного разу вибір може впливати на подальше життя і здоров’я.

У процесі обговорення можна записати на дошці, із чого складається зоровий спосіб життя:

— навичок гігієни тіла;

— культури харчування;

— культури спілкування;

— моральності;

— уміння справедливо оцінити свої вчинки й учинки однолітків;

— уміння прогнозувати результати своєї власної діяльності;

— уміння сформувати доброзичливі стосунки з людьми, природою і з самим собою.

Робота з підручником

Поясніть вислів давньогрецького філософа Сократа: «Якщо ти достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров’я, оскільки здоров’я ― це не все, але без здоров’я ― все ніщо» на с. 10 підручника.

Обговорення ситуації: «Замість того щоб вчасно зробити уроки, Віталик довго сидів перед телевізором, постійно перемикаючи канали, потім грався на комп’ютері. За уроки взявся пізно, тоді, коли організм хлопчика стомився й навчальний матеріал погано засвоювався. Уранці Віталик насилу прокинувся, прийшов до школи в кепському настрої, його, звісно, викликали до дошки, і він отримав погану оцінку. Як ви гадаєте, чому виникли проблеми? Як із ними впоратися?».

Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що є певні принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя.

— Давайте разом зробимо схему, що показує принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя.

Правила здорового способу життя ґрунтуються на таких принципах:

• забезпечити раціональне харчування;

• підтримувати оптимальний руховий режим;

• займатися загартовуванням організму;

• дотримуватися правил особистої гігієни;

• підтримувати позитивний емоційний стан;

• займатися інтелектуальним розвитком;

• займатися моральним і духовним розвитком;

• формувати в себе вольові якості;

• ніколи не набувати шкідливих звичок

 

2. Переваги здорового способу життя

— Які переваги дає здоровий спосіб життя?

Вислухайте відповіді учнів і зверніть увагу на те, що здоровий спосіб життя дає багато переваг, оскільки покращує всі складові здоров’я.

Робота з підручником

Обміркуйте й обговоріть ситуацію на с. 12 підручника.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Попрацюйте з рубрикою «Запитання для повторення й обговорення» на с. 13 підручника.

Далі йде практична вправа, яка розпочинається на цьому уроці, а її результат буде презентований на наступному занятті. Запропонуйте сформувати робочі групи для створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя. Після формування груп кожна з них обирає собі керівника і складає план спільної роботи. Група визначає, який вид реклами обрати та який бік здорового способу життя рекламувати, розподіляє обов’язки всіх членів групи.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати § 2, групам підготувати презентації соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

 

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Фронтальна бесіда

— Чи досягли ми мети уроку?

— Які висновки ви зробили сьогодні?

 

Словничок до уроку

Здоровий спосіб життя ― це індивідуальна система поведінки й звичок кожної окремої людини, що забезпечує їй потрібний рівень життєдіяльності, здоров’я і довголіття.

Зміцнення здоров’я ― це процес, що дозволяє людям поліпшити своє здоров’я, а також посилити контроль за ним.

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 7 кл | Додав: uthitel (07.09.2018)
Переглядів: 25 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: