Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл

Урок № 6 Профілактика йододефіциту

Урок № 6

Профілактика йододефіциту

Мета уроку: розглянути поняття йододефіциту, його наслідки та умови виникнення; розвивати знан-
ня учнів про профілактику йододефіциту.

Очікувані результати: учні повинні характеризувати поняття йододефіциту та його наслідки; учні повинні пояснювати можливості попередження йододефіциту; учні повинні розуміти необхідність попередження йододефіциту.

Обладнання:

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Соромно зізнатися, але ж з усіх живих істот лише одна людина не знає, що для неї корисно. (Пліній Старший)

  1. 1. Організаційний етап
  2. 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Фронтальне опитування.

  1. Що таке збалансоване харчування?
  2. Чому людині необхідна певна кількість калорій?
  3. Чи можна дитині не споживати певну кількість білків, жирів, вуглеводів?
  4. Для чого людині потрібні вітаміни?
  5. Для чого людині потрібні мікроелементи?
  6. Яких помилок припускаються люди в повсякденному харчуванні?

2.2. Перевірка індивідуального домашнього завдання.

2.3. «Веселі кулінари» (робота в групах).

За малюнками, що підготували учні вдома, групи мають назвати найбільше рецептів відомих страв, у складі яких є ці продукти.

2.4. «Вірю не вірю»

Учні позначають номера тих тез, з якими вони згодні.

  1. Йододефіцит — інфекційне захворювання.
  2. Йододефіцит — неінфекційне захворювання.
  3. Йод необхідний для утворення гормонів щитовидної залози.
  4. Йод необхідний для утворення гормонів підшлункової залози.
  5. Проблема йододефіциту виникла лише на межі XX і XXI століть.
  6. Ризик здобути йододефіцит однаковий для всіх жителів Землі.
  7. Збільшення щитовидної залози називається зобом.
  8. Прісна вода на певних територіях планети спричиняє йододефіцит.
  9. Збільшення розмірів щитовидної залози не впливає на функцію організму.
  10. Йодована сіль — це звичайна кухонна сіль з додаванням солей Йоду.
  11. Вживається йодована сіль як звичайна кухонна сіль.
  12. Добова потреба в Йоді однакова для людей будь-якого віку.
  13. Невикористаний щитовидною залозою Йод накопичується в організмі.
  14. До 80 % Йоду цілодобово виводиться з організму.
  15. Найбільший вміст Йоду мають морепродукти.
  16. Овочі та фрукти містять Йод у малій кількості.
  17. Для профілактики йододефіциту не можна використовувати аптечну йодну настоянку.
  18. Гормони щитовидної залози відповідають за нормальний розвиток мозку та нервової системи.
  19. Зоб — це підшлункова залоза збільшеного розміру.
  20. Зоб заважає ковтанню.

Відповіді: 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20.

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.3. Проблемні запитання.

Чому програму попередження йододефіциту в дітей узято під контроль Дитячим фондом ЮНІСЕФ ООН?

Чи можна попередити йододефіцит?

  1. 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Визначення йододефіциту.
  2. Вплив йододефіциту на здоровя.
  3. Попередження йододефіциту.

 

Йододефіцит — нестача сполук Йоду в організмі.

 

Вплив йододефіциту на здоров’я:

• затримка росту;

• затримка психічного розвитку;

• збільшення розмірів щитовидної залози;

• затримка інтелектуального розвитку.

 

Попередження йододефіциту:

• щорічне обстеження у дитячого ендокринолога;

• споживання морепродуктів мінімум два рази на тиждень;

• споживання овочів на фруктів;

• використання йодованої солі (не можна кип’ятити).

 

  1. 5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Аналіз ситуації «Історія Синьої Бороди» (робота в групах).

Ключові тези записані на дошці.

Учні під час обговорення в групах мають дійти висновку щодо нестачі Йоду у воді та продуктах харчування в гірському селі.

Після обговорення робочих версій груп необхідно запропонувати дітям розробити спільну програму допомоги жителям цього села.

  • Запитання до учнів:

Чи може подібна історія трапитися у вашій місцевості?

5.2. Гра «Корисна кулінарія» (робота в групах).

На дошці намальовані «кошики» для кожної групи. Туди учні записують лише корисні продукти з усіх, що подані на малюнках. Крім цього, групи після обговорення визначають продукти, яких не вистачає на малюнках, але вони мають обов’язково бути в меню школяра.

5.3. «Ти мені — я тобі» (робота у складі груп з попереднього етапу урока).

За матеріалом підручника учні готують запитання іншим групам. Гра йде по колу. Якщо у групи немає відповіді, то може відповідати будь-яка група.

Учитель оцінює як правильність відповідей, так і «цікавість» запитання.

5.4. Обговорення епіграфа.

5.5. Відповідь на проблемні запитання.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Вільний мікрофон»

Як попередити розвиток йододефіцитних захворювань?

  1. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

  1. Прочитай молодшим членам своєї родини або учням початкової школи казку «Червиве яблуко». Чи зрозуміли вони головну думку казки?
  2. Підготуй вірші про догляд за тілом.
  1. 8. Підготовка до позакласного заходу «Профілактика йододефіциту»
Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл | Додав: uthitel (26.09.2018)
Переглядів: 13 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: