Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл

Урок 20 Небезпечні речовини побутової хімії. Домедична допомога в разі отруєння

Урок 20

Небезпечні речовини побутової хімії. Домедична допомога в разі отруєння

Мета: учити розпізнавати небезпечні речовини побутової хімії, ознаки ураження шкіри та очей хімічними речовинами; пояснити необхідність виконання правил користування речови-

нами побутової хімії; виховувати обережність і обачливість.

Обладнання: аркуші паперу; сувеніри для переможців гри «Безпечна електрика»; зразки

препаратів побутової хімії (із різних груп); пам’ятка «Перша допомога при потраплянні хімічних речовин на шкіру та в очі».

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

— Чим небезпечний електричний струм?

— Як надати допомогу ураженому електричним струмом?

Робота в групах

Гра «Безпечна електрика»

Учні об’єднуються в три команди. Одночасно одержують завдання: за 4 хвилини написати якомога більше правил, як користуватися побутовими електричними приладами та уникати ураження електричним струмом. Кожна команда вигадує собі назву і пише правила на окремому плакаті. Потім учитель перевіряє, чи точно команди записали рекомендації, і виявляє переможця за найбільшою кількістю правильних відповідей.

Наприклад:

• не торкатися обірваних проводів;

• не користуватися електроприладами без нагляду дорослих;

• не користуватися електроприладами, у яких порушена ізоляція шнура або розладнана штепсельна вилка;

• не вмикати одночасно багато електроприладів у квартирі;

• не вмикати в одну розетку кілька електроприладів;

• не залишати ввімкнутими електричну плиту, чайник, праску, пилосос, пральну машину без нагляду;

• під час роботи з електричними нагрівальними приладами слідкувати, щоб шнур не торкався гарячих частин;

• нагрітий паяльник, електровипалювач, праску не класти під час роботи на стіл; • не вставляти в розетку цвяхи та інші металеві предмети;

• не користуватися саморобними електронагрівальними приладами;

• якщо у квартирі чути запах диму, є іскри, полум’я, негайно повідомити про це дорослим;

• якщо вдома немає дорослих, терміново телефонувати за номером 101 і покликати на допомогу сусідів;

• не торкатися мокрими руками електроприладів та проводів;

• не гасити електричні прилади водою;

• вимикаючи електроприлад, не тягнути за електропровід, братися тільки за штепсельну вилку;

• користуватися електроприладами треба дуже обережно, бо це не іграшки.

Переможців поздоровляють невеличкими сувенірами.

Проблемні запитання

— Які речовини побутової хімії застосовують у вас удома?

— Чи дозволяють вам дорослі користуватися ними самостійно? Якими саме речовинами?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди

Засоби побутової хімії (безпечні, відносно безпечні, отруйні, вогненебезпечні).

Отрутохімікати та інші хімічні речовини (ацетон, бензин, лимона кислота, скипидар тощо).

Найпоширеніші випадки отруєння.

Наслідки отруєння.

Алгоритм надання першої допомоги при потраплянні на шкіру та в очі хімічних речовин.

Запобігання отруєння засобами побутової хімії та ліками (дотримання умов зберігання, уважне вивчення інструкції, розміщеної на упаковках, користування точно за призначенням, захисні заходи і засоби тощо).

Обережність при користуванні ртутними термометрами.

ІV. В леологічна пауза

Руханка «Змія»

У ч и т е л ь.

Однією з найнебезпечніших для людини ситуацій є укус отруйної змії. Зараз ми перетворимося на таку змію, але кусатиме вона не людей, а свій хвіст.

Учні стають у шеренгу один за одним і кладуть руки на плечі того, хто стоїть попереду. Перший у шерензі — голова змії, а останній — її хвіст.

Завдання для голови — упіймати хвіст. Завдання для хвоста — ухилятися, щоб не бути пійманим. Якщо голові вдалося зловити свій хвіст, останній учасник вибуває, і хвостом стає той, хто стояв перед ним.

Через хвилину можна поміняти ролі «хвоста» і «голови».

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

Робота з підручником, с._________

Завдання

— Розгляньте упаковки препаратів побутової хімії.

— Визначте, до якої групи вони належать.

Практична робота № 7

Моделювання допомоги в разі потрапляння на тіло хімічних речовин

Ситуація 1. Олег, який вирішив розбавити концентровану сульфатну кислоту водою, порушив правила безпеки і влив воду в кислоту. Суміш, сильно розігрівшись, закипіла і вихлюпнулась хлопцеві на незахищені руки. Напишіть, що повинен зробити Олег.

Ситуація 2. Під час ремонту кімнати внаслідок необережності розчин вапна потрапив Семенові в очі. Як повинен діяти батько хлопчика, побачивши це?

Висновок.

Робота в групах «Мій дім» (взаємонавчання)

У ч и т е л ь. Майже в кожному будинку є всі комунальні зручності — електрика, газ, водогін.

Жодна сучасна оселя не обходиться й без препаратів побутової хімії. Добре, коли в одному домі живуть фахівці з різних питань. Поселіться в уявні будинки по чотири особи. У кожному будинку має «жити» фахівець з газової служби, електрик, сантехнік і хімік. Поділіться з іншими мешканцями «оселі» своїми знаннями і вміннями.

Об’єднання учнів у чотири групи («газ», «електрика», «вода», «хімія»).

Вивчення матеріалу підручника:

• група «газ» (с._________);

• група «електрика» (с._________);

• група «вода» (с. _________);

• група «хімія» (с. _________).

Розповідь кожного «фахівця» про те, що він дізнався, іншим учасникам групи.

VІ. Домашнє завдання

1) Опрацювати матеріал підручника, с.______.

2) Разом із батьками перевірити, чи правильно зберігаються у вашій оселі засоби побутової хімії.

VІІ. Підсумки урокуЛюдина щоденно використовує різноманітні хімічні речовини. Усі препарати побутової хімії будуть безпечними, якщо їх застосовувати за прямим призначенням та згідно з інструкціями й рекомендаціями щодо їх використання.

VІІІ . Р елаксація

Гра «Дякую тобі»

Учні стають у коло. Перший учень дякує якомусь однокласникові за те, чого він (вона) їх навчив(ла) на цьому уроці. Кожен наступний обирає того, кого ще не називали, щоб до кінця вправи всі по черзі отримали подяку. Першому учню дякує вчитель. Насамкінець гравці дякують оплесками одне одному за колективну роботу

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 6 кл | Додав: uthitel (12.02.2018)
Переглядів: 664 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: