Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл |
Урок № 23 Спілкування з однолітками. Стосунки між хлопцями і дівчатами. Мета уроку: розглянути особливості стосунків учнів у класі, молодіжному середовищі; розвивати знання учнів про необхідність дружніх стосунків між хлопцями й дівчатами; розвивати розуміння необхідності протидії виявам агресії і насилля в учнівському середовищі. Очікувані результати: учні мають наводити приклади поведінки, що сприяє дружбі, та ситуацій, коли не варто погоджуватися на пропозиції однолітків; учні мають розпізнавати вияви насилля в учнівському середовищі; учні мають протидіяти агресії та насиллю в учнівському середовищі. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: засвоєння нових знань.
2.1. «Ланцюжок». Учні по черзі називають по одному правилу спілкування. 2.2. «Театр здоров’я». Два учні біля дошки моделюють спілкування «дорослий — учень». Інші учні пропонують певні ситуації для діалогу. Приклади ситуацій: учень хоче, щоб батьки купили йому останню модель мобільного телефону; учень не може визначитися з подарунком другу; батько хоче, щоб син відвідав бабусю в лікарні. 2.3. «Відверта розмова». Учні за бажанням розповідають про проблемні ситуації у спілкуванні з дорослими (родичами, сусідами, учителями). Обговорення, поради, допомога й підтримка товариша у складній ситуації.
3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. 3.2. Проблемні запитання. — Чи можливі дружні стосунки між хлопцями й дівчатами? — Чому в учнівському середовищі виникає агресія та насилля?
Ознаки позитивних стосунків у компанії: • поважливе ставлення до кожного члена групи; • рівні права та обов’язки; • толерантність; • відчуття безпеки, захищеності; • лідери компанії конструктивно та демократично спілкуються з іншими; • відкритість компанії до інших; • відсутність тиску на особистість; • здоровий спосіб життя; • спільні цілі; • взаємодопомога. Ознаки негативних стосунків у компанії: • уживання ненормативної лексики, образливих прізвиськ; • принизливе ставлення до оточуючих; • жорсткий вплив лідерів компанії на інших її членів; • заборона повідомляти іншим про те, що відбувається в компанії; • куріння, уживання алкоголю, наркотиків; • протиправні дії; • негативне спілкування, почуття страху та небезпеки; • залякування та підкорення «новачків» у компанії; • заважання навчанню, обмеження можливості спілкування з іншими компаніями. Звернути увагу учнів Останнім часом у підліткових компаніях відбувається зміна системи цінностей. Якщо раніше члена компанії оцінювали запитанням: «Який ти?» (сильний, чесний, вірний, сміливий), то зараз це запитання: «Скільки ти коштуєш?».
Агресія — модель поведінки, що загрожує життю і здоров’ю оточуючих, або коли людину виставляють на посміховище. Також до агресії належать дії, що спрямовані на позбавлення гідності та поваги людини. Зазвичай агресія може поєднувати різні типи.
Ситуація: учні насміхаються з однокласника, який тільки почав вивчати нову для нього іноземну мову. — Який це тип агресії? (Психічна, пряма, активна.)
Причини агресії: • невихованість; • хизування своїми можливостями; • невміння спілкуватися; • жорстокість; • неадекватна самооцінка; • відсутність порозуміння в колективі; • неуважність або поблажливість дорослих; • досвід одержання користі від агресивної поведінки; • заздрощі.
— Наведіть приклади різних типів насилля. Фізичне: • побиття, драки; • відбирання речей; • обмеження дій. Психічне: • загрози; • образи; • приниження. Можливості протидії виявам агресії і насилля:
• Людина із сильним типом темпераменту більше схильна до агресії. • Високий рівень чоловічого гормона тестостерону визначає агресивну поведінку. • Агресію збільшує надмірна психічно-рухлива збудженість. • Виявам агресії у дитини сприяють: — жорстоке ставлення до дитини вдома; — байдужість батьків до дитини (або одного з батьків); — виховування дитини в перші роки життя не батьками; — уседозволеність дій дитини; — завищена самооцінка; — надмірна регламентованість життя дитини, тотальний контроль з боку батьків; — поведінка улюблених героїв фільмів.
5.1. Самостійна робота з підручником. Учні доповнюють опорний конспект та відповідають на запитання до параграфа. 5.2. «Казкові стежинки». (Робота в групах.) Аналіз казки «Гидке каченя». Опорні запитання для роботи груп:
5.3. Моделювання ситуації протидії насильству. (Робота в групах.) 1 група: відбирання грошей старшими учнями; 2 група: словесні погрози від старших учнів; 3 група: звернення до дитини за прізвиськом, образи, насмішки. Завдання групам:
5.4. «Поштове привітання». Відпрацьовування навичок позитивного спілкування з однолітками. Учні складають (за вибором):
5.5. Відповіді на проблемні запитання.
Підсумкова бесіда Учні самостійно оцінюють свою діяльність на уроці.
Індивідуальні завдання
| |
Переглядів: 1351 | |
Всього коментарів: 0 | |