Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл

Урок № 22 Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини

 

Урок № 22

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини

Мета уроку: розглянути правила спілкування учнів з дорослими; розвивати в учнів повагу до батьків та вчителів, сформувати в учнів необхідність взаємодопомоги в родині.

Очікувані результати: учні мають упевнено спілкуватися з дорослими; учні мають пояснювати особливості спілкування з батьками, учителями, іншими дорослими.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний момент
  2. 2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Фронтальна бесіда.

  1. Яке спілкування є ефективним?
  2. Назвіть ознаки упевненої поведінки.
  3. Як впливає настрій на спілкування?
  4. Як впливає поведінка на здоров’я?

2.3. Тестове завдання

Тест № 11

Позначте всі правильні відповіді.

  1. Спілкування буває:

А уявне

Б контактне

В опосередковане

Г біологічне

  1. Ознака ефективного спілкування:

А усі слухають уважно один одного

Б ніхто не слухає, а всі говорять одночасно

В співрозмовники перебивають один одного

Г усі доброзичливі

  1. До вербального спілкування належать:

А жести

Б мова

В дотики

Г погляди

  1. До невербального спілкування належать:

А міміка

Б поза

В діалог

Г рукостискання

  1. Здоров’я зміцнюють:

А дружня поведінка

Б взаємоповага

В конфлікти

Г агресивна поведінка

  1. На здоров’я негативно впливають:

А агресивна поведінка

Б стреси

 

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими?

— Чому до дорослих звертаються на ім’я та по батькові, а до учнів тільки на ім’я?

  1. 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Особливості спілкування з дорослими. (Робота в групах.)

1 група: спілкування з батьками;

2 група: учителями;

3 група: сусідами;

4 група: бабусями й дідусями.

Завдання групам:

1) скласти 3–5 правил спілкування, що є важливими для стосунків саме із цією категорією дорослих, та записати їх на окремому аркуші;

2) розіграти невелику рольову сценку, де продемонструвати ці правила спілкування.

Після того як усі групи продемонстрували свої роботи, по два представники від кожної групи опрацьовують інформацію, що записана на всіх аркушах:

а) визначають, що спільного в правилах спілкування;

б) які правила є особливими для певної групи дорослих.

Формування загального висновку.

  1. Повага до батьків та вчителів. («Мозковий штурм».)

Поясніть народні прислів’я:

• За науку цілуй батька й матір у руку.

• Шануй учителя як родителя.

Запитання до учнів:

— Що спільного у ставленні до дитини в батьків та вчителів?

— Чому необхідно виявляти повагу до батьків та вчителів?

  1. Взаємодопомога членів родини. (Робота в малих групах.)

Парні групи: допомога батьків дітям;

непарні: допомога дітей батькам.

Завдання групам:

1) скласти примірний перелік справ, де необхідна допомога, навести відповідні приклади;

2) підготувати презентацію колективної роботи у вигляді невеликих сценок.

  1. 5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. (Продовження роботи в групах.)

У кожній групі обирається «дорослий». Він пропонує певну ситуацію, а всі члени групи по черзі звертаються до нього. Після обговорення всіх звертань і визначення помилок група обирає найкращого учня, який стає «дорослим» і пропонує свою ситуацію.

5.2. «Фольклорна скарбничка». (Обговорення прислів’їв.)

• Хто батька-матір зневажає, той добра не знає.

• Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

• Син мій, а розум у нього свій.

• Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо не гоїться.

• Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них.

Запитання до учнів:

— Чому в народній творчості з давніх часів приділяється багато уваги стосункам батьків і дітей?

5.3. Відповіді на проблемні запитання.

 

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

«Вільний мікрофон»

— Сьогодні на уроці найцікавішим було…

  1. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання

  1. Чим я можу допомогти батькам.
  2. Чим я можу допомогти вчителям.
Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл | Додав: uthitel (11.02.2018)
Переглядів: 20 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: