Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл |
Урок № 22 Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів. Взаємодопомога членам родини Мета уроку: розглянути правила спілкування учнів з дорослими; розвивати в учнів повагу до батьків та вчителів, сформувати в учнів необхідність взаємодопомоги в родині. Очікувані результати: учні мають упевнено спілкуватися з дорослими; учні мають пояснювати особливості спілкування з батьками, учителями, іншими дорослими. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: засвоєння нових знань.
2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань. 2.2. Фронтальна бесіда.
2.3. Тестове завдання Тест № 11 Позначте всі правильні відповіді.
А уявне Б контактне В опосередковане Г біологічне
А усі слухають уважно один одного Б ніхто не слухає, а всі говорять одночасно В співрозмовники перебивають один одного Г усі доброзичливі
А жести Б мова В дотики Г погляди
А міміка Б поза В діалог Г рукостискання
А дружня поведінка Б взаємоповага В конфлікти Г агресивна поведінка
А агресивна поведінка Б стреси
3.1. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. 3.2. Проблемні запитання. — Чи можливе однакове спілкування з однолітками й дорослими? — Чому до дорослих звертаються на ім’я та по батькові, а до учнів тільки на ім’я?
План пояснення нового матеріалу
1 група: спілкування з батьками; 2 група: учителями; 3 група: сусідами; 4 група: бабусями й дідусями. Завдання групам: 1) скласти 3–5 правил спілкування, що є важливими для стосунків саме із цією категорією дорослих, та записати їх на окремому аркуші; 2) розіграти невелику рольову сценку, де продемонструвати ці правила спілкування. Після того як усі групи продемонстрували свої роботи, по два представники від кожної групи опрацьовують інформацію, що записана на всіх аркушах: а) визначають, що спільного в правилах спілкування; б) які правила є особливими для певної групи дорослих. Формування загального висновку.
Поясніть народні прислів’я: • За науку цілуй батька й матір у руку. • Шануй учителя як родителя. Запитання до учнів: — Що спільного у ставленні до дитини в батьків та вчителів? — Чому необхідно виявляти повагу до батьків та вчителів?
Парні групи: допомога батьків дітям; непарні: допомога дітей батькам. Завдання групам: 1) скласти примірний перелік справ, де необхідна допомога, навести відповідні приклади; 2) підготувати презентацію колективної роботи у вигляді невеликих сценок.
5.1. Відпрацювання навичок упевненої поведінки: моделювання ситуацій звернення до батьків, учителів, інших дорослих. (Продовження роботи в групах.) У кожній групі обирається «дорослий». Він пропонує певну ситуацію, а всі члени групи по черзі звертаються до нього. Після обговорення всіх звертань і визначення помилок група обирає найкращого учня, який стає «дорослим» і пропонує свою ситуацію. 5.2. «Фольклорна скарбничка». (Обговорення прислів’їв.) • Хто батька-матір зневажає, той добра не знає. • Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько. • Син мій, а розум у нього свій. • Вразливе слово від дітей гірш за болячку, бо не гоїться. • Як батьки ставляться до своїх батьків, так і діти ставитимуться до них. Запитання до учнів: — Чому в народній творчості з давніх часів приділяється багато уваги стосункам батьків і дітей? 5.3. Відповіді на проблемні запитання.
«Вільний мікрофон» — Сьогодні на уроці найцікавішим було…
Індивідуальні завдання
| |
Переглядів: 1325 | |
Всього коментарів: 0 | |