Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл

Урок № 12 Почуття і емоції. Вияви почуттів

Урок № 12

Почуття і емоції. Вияви почуттів

Мета уроку: розглянути почуття й емоції, способи вияву почуттів, розглянути співпереживання й співчуття як вияв почуттів; розвивати в учнів розуміння необхідності виховання культури почуттів; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок почуттів і здоров’я.

Очікувані результати: учні мають розрізняти емоції й почуття; учні мають пояснювати важливість поваги до почуттів інших; учні мають наводити приклади впливу на здоров’я позитивних і негативних емоцій; учні мають протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі.

Обладнання: _____________________________________________________________________

Тип уроку: засвоєння нових знань.

  1. 1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

  1. 2. Актуалізація опорних знань

2.1. «Асоціативний кущ».

Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «унікальність людини».

Приклади відповідей учнів: зовнішність, інтелект, звички, поведінка, характер, здібності.

2.2. «Вільний мікрофон».

— Як можна сформувати вміння працювати разом?

  1. 3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку.

3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку.

3.3. Проблемне запитання.

— Чи можна навчитися керувати своїми емоціями?

  1. 4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

  1. Почуття. (Пояснення, робота з термінами, наведення прикладів почуттів за їхнім видом.)
  2. Емоції. (Пояснення за схемами на дошці.)
  3. Емоції

Емоції — це психологічні реакції людини на вплив навколишнього середовища, тобто це її переживання, у яких виявляється ставлення до навколишнього світу й до себе самої. Це ставлення виявляється в діях.

Будь-яка емоція супроводжується збудженням нервової системи і виділенням у кров певних гормонів.

На відміну від почуттів, емоції не мають об’єктної прив’язки. Вони виникають не до когось (чогось), а по відношенню до ситуації в цілому. Наприклад, «Мені страшно» — це емоція, а «Я боюся цієї людини» — це почуття.

 

 

  1. Вияв емоцій та почуттів. (Робота в групах. Відпрацьовування навичок висловлювання почуттів.)

Вияв емоцій:

• словесний;

• руховий;

• мімічний;

• комплексний.

 

«Театр здоров’я»

1 група: словесний вияв емоцій;

2 група: руховий;

3 група: мімічний.

Завдання групам:

1) запропонувати будь-яку проблемну ситуацію;

2) висловити необхідні до ситуації почуття запропонованим способом.

  1. Співчуття і співпереживання. («Мозковий штурм».)

Завдання для обговорення:

— Як правильно висловити співчуття й співпереживання у ситуаціях:

а) дитина стурбована станом здоров’я хворого родича;

б) дитина травмована в ДТП і тимчасово не може рухатися;

в) дитина за контрольну роботу одержала 2 бали.

Запитання до учнів:

— Чи допоможе дитині співчуття й співпереживання інших? Як саме?

  1. 5. Узагальнення й закріплення знань

5.1. Індивідуальна робота за картками. (Роздавальний матеріал.)

Картка № 1

  1. Чи може людина взагалі не відчувати емоцій? Чому?
  2. Чи потрібно стримувати всі свої емоції?
  3. Чому потрібно вчитися виражати свої почуття?

Картка № 2

  1. Чи може людина керувати своїми емоціями?
  2. Як емоції впливають на спілкування?
  3. Якими бувають почуття? Наведи приклади.

5.2. Гра «Міми». (Робота в парах або невеликих групах.)

Учні спілкуються лише за допомогою міміки. Треба вгадати емоцію, яку показує учень, за його виразом обличчя та жестами. Той, хто вгадав першим, загадує свою емоцію.

5.3. Відповідь на проблемне запитання.

  1. 6. Підбиття підсумків уроку

Прийом «Бажаю вам…»

Учні дарують своїм однокласникам побажання щодо теми уроку.

 

  1. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Підручник: ____________________________________________

Робочий зошит: ________________________________________

7.2. Індивідуальні завдання.

  1. Як ти керуєш своїми емоціями?
  2. Які почуття пов’язані в тебе з різними порами року?

 

 

Категорія: Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл | Додав: uthitel (26.09.2018)
Переглядів: 17 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: