Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з основ здоров'я 5 кл |
Урок № 12 Почуття і емоції. Вияви почуттів Мета уроку: розглянути почуття й емоції, способи вияву почуттів, розглянути співпереживання й співчуття як вияв почуттів; розвивати в учнів розуміння необхідності виховання культури почуттів; розвивати вміння учнів пояснювати взаємозв’язок почуттів і здоров’я. Очікувані результати: учні мають розрізняти емоції й почуття; учні мають пояснювати важливість поваги до почуттів інших; учні мають наводити приклади впливу на здоров’я позитивних і негативних емоцій; учні мають протидіяти виявам неповаги у своєму середовищі. Обладнання: _____________________________________________________________________ Тип уроку: засвоєння нових знань.
1.1. Привітання, фізкультхвилинка. 1.2. Перевірка присутності учнів: кількість за списком _____, кількість присутніх на уроці ________, відсутніх ________. 1.3. Перевірка готовності учнів до уроку. 1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2.1. «Асоціативний кущ». Складання схеми за асоціаціями учнів до поняття «унікальність людини». Приклади відповідей учнів: зовнішність, інтелект, звички, поведінка, характер, здібності. 2.2. «Вільний мікрофон». — Як можна сформувати вміння працювати разом?
3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети й завдань уроку. 3.3. Проблемне запитання. — Чи можна навчитися керувати своїми емоціями?
План пояснення нового матеріалу
Емоції — це психологічні реакції людини на вплив навколишнього середовища, тобто це її переживання, у яких виявляється ставлення до навколишнього світу й до себе самої. Це ставлення виявляється в діях. Будь-яка емоція супроводжується збудженням нервової системи і виділенням у кров певних гормонів. На відміну від почуттів, емоції не мають об’єктної прив’язки. Вони виникають не до когось (чогось), а по відношенню до ситуації в цілому. Наприклад, «Мені страшно» — це емоція, а «Я боюся цієї людини» — це почуття.
Вияв емоцій: • словесний; • руховий; • мімічний; • комплексний.
«Театр здоров’я» 1 група: словесний вияв емоцій; 2 група: руховий; 3 група: мімічний. Завдання групам: 1) запропонувати будь-яку проблемну ситуацію; 2) висловити необхідні до ситуації почуття запропонованим способом.
Завдання для обговорення: — Як правильно висловити співчуття й співпереживання у ситуаціях: а) дитина стурбована станом здоров’я хворого родича; б) дитина травмована в ДТП і тимчасово не може рухатися; в) дитина за контрольну роботу одержала 2 бали. Запитання до учнів: — Чи допоможе дитині співчуття й співпереживання інших? Як саме?
5.1. Індивідуальна робота за картками. (Роздавальний матеріал.) Картка № 1
Картка № 2
5.2. Гра «Міми». (Робота в парах або невеликих групах.) Учні спілкуються лише за допомогою міміки. Треба вгадати емоцію, яку показує учень, за його виразом обличчя та жестами. Той, хто вгадав першим, загадує свою емоцію. 5.3. Відповідь на проблемне запитання.
Прийом «Бажаю вам…» Учні дарують своїм однокласникам побажання щодо теми уроку.
7.1. Завдання для всього класу. Підручник: ____________________________________________ Робочий зошит: ________________________________________ 7.2. Індивідуальні завдання.
| |
Переглядів: 615 | |
Всього коментарів: 0 | |