Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 9 клас

Урок № 9 Об’єкти файлової системи. Практична робота № 3 «Робота з об’єктами файлової системи»

Урок № 9 Об’єкти файлової системи. Практична робота № 3 «Робота з об’єктами файлової системи»

Мета уроку: закріпити поняття файлу, файлової системи, навчити виконувати основні операції з об’єктами файлової системи: створення, копіювання, перейменування, переміщення та видалення об’єктів, ознайомитись із поняттям буфера обміну та засобами його використання; навчити використовувати у практичній діяльності нові технології.

Очікувані результати: учні повинні знати основні правила роботи з об’єктами файлової си­стеми; учні повинні вміти виділяти об’єкти та групи об’єктів для виконання операцій над ними, створювати каталоги, ярлики (посилання на файли, каталоги або диски); перейменовувати файли та каталоги, видаляти файли та каталоги, копіювати й переміщувати файли та каталоги з використанням та без використання буфера обміну, відновлювати видалені файли та папки, переходити до файлу заданим шляхом, створювати резервні копії файлів та папок.

Обладнання: ПК, підручники, таблиці, картки з практичною роботою, проектор, плакат [9].

Тип уроку: засвоєння нових умінь і навичок.

  1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D8.doc).

  1. Перевірка домашнього завдання

Учні зачитують повідомлення про особливості файлових си­стем. Разом з учителем вони аналізують виконання домашнього практичного завдання. Кращі виступи учитель оцінює.

  1. Актуалізація опорних знань

Інформатичний диктант (відповідь — у файлі I_9.doc ³).

Учитель читає текст, учні записують його та додають слова, яких не вистачає.

Файлова система є необхідною складовою ... і допомагає розмі­стити ... у різних ... задля кращого їх упорядкування.

Файл — це ... область на зовнішньому носієві, яка містить ... інформацію (програми, текст, зображення тощо). Ім’я файлу утворюється з ... частин — ..., розділених символом «.».

Перші три учні, які правильно заповнили пропуски, отримують оцінки.

  1. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Бесіда.

Учитель звертається до класу із запитанням «Чи вміє хтось із присутніх створювати папки, файли та взагалі працювати з об’єктами файлової системи?». Майже всі учні дадуть ­ствердну відповідь, але не всі зможуть назвати всі способи та всі дії, що можна виконувати з об’єктами файлової системи.

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Вивчення нового матеріалу

Таблиця для лекції вчителя

Операція

Спосіб виконання

Створення папки

Контекстне меню → Створити Папку або меню ФайлСтворити Папку

Створення файлу

Контекстне меню → Створити → Тип файлу із запропонованого списку або меню ФайлСтворитиТип файлу із запропонованого списку

Виділення об’єктів:

Клацніть на об’єкті лівою кнопкою миші.

«Обвести» значки файлів курсором миші, утримуючи натиснутою ліву кнопку миші (курсор створить на екрані прямокутну рамку).

При відпусканні кнопки миші всі об’єкти всередині рамки будуть виділені. Виділіть перший об’єкт, натисніть клавішу Shift і, утримуючи її, виділіть останній об’єкт.

— одного об’єкта;

— декількох об’єктів, розташованих поряд;

— декількох довільних об’єктів

Утримуючи клавішу Ctrl, клацніть на потрібних об’єктах лівою кнопкою миші.

Перейменування об’єкта

1-й спосіб — клацнути назву об’єкта;

2-й спосіб — командою меню ФайлПерейменувати;

3-й спосіб — командою контекстного меню Перейменувати.

У полі імені (прямокутник із назвою) з’явиться текстовий курсор, після чого можна редагувати назву об’єкта

Копіювання та переміщення об’єктів

1-й спосіб — команди Копіювати або Вирізати у буфер обміну:

— меню Правка;

— контекстне меню виділеного об’єкта;

— відповідні кнопки Панелі інструментів;

— комбінація клавіш на клавіатурі: Ctrl + C (Копіювати)\Ctrl + X (Вирізати). Відкрийте папку, в яку проводиться копіювання або перенесення, і виберіть команду Вставити одним із вище описаних способів або комбінацією клавіш СTRL+V.

2-й спосіб — метод Drag and Drop (перемісти і залиш):

— правою кнопкою миші захопіть об’єкт та перетягніть у вікно потрібної папки. Відпустивши кнопку миші, в меню виберіть команду Копіювати або Перемістити;

— лівою кнопкою миші перетягнівть об’єкт у потрібну папку. Якщо обидві папки містяться на одному диску, для копіювання утримують клавішу Ctrl

Створення ярлика

1-й спосіб — команда меню ФайлСтворитиЯрлик;

2-й спосіб — за допомогою буфера обміну: об’єкт копіюється у буфер обміну, потім у потрібній папці виконується команда меню ПравкаВставити ярлик;

3-й спосіб — методом Drag and Drop; правою кнопкою захопіть об’єкт, для якого створюється ярлик, та перетягніть у вікно потрібної папки. Відпустивши кнопку миші, у меню виберіть команду Створити ярлик.

Видалення об’єктів

1-й спосіб — командою меню Файл → Видалити;

2-й спосіб — командою контекстного меню Видалити;

3-й спосіб — відповідною кнопкою на панелі інструментів;

4-й спосіб — клавішею Del;

5-й спосіб — методом перетягування виділених об’єктів у папку Кошик.

Для очищення дискового простору (видалення об’єктів остаточно) треба очистити Кошик: меню ФайлОчистити кошик або контекстне меню Очистити кошик. Об’єкти, які видаляються з дискет або флеш-носіїв, не потрапляють до Кошика, вони видаляються фізично.

Відновлення видалених об’єктів, які перебувають в папці Кошик

Відкрийте папку Кошик, виділіть об’єкти для повернення і оберіть команду ФайлВідновити або в контекстному меню виділених об’єктів виберіть команду Відновити

 

  1. Закріплення нового матеріалу

Інтерактивна вправа «Скільки» (відповіді — у файлі H_9.doc)

Кожна правильна відповідь оцінюється у 2 бали.

  1. Скільки команд віконного меню під час роботи з об’єктами найчастіше можна використовувати?
  2. Скільки існує способів для створення файлу (папки)? Який із них, на ваш погляд, є найпростішим?
  3. Скільки існує способів для копіювання та переміщення об’єктів? Який є найпростішим?
  4. Скільки існує способів для видалення об’єктів? Куди потрапляють видалені об’єкти? А якщо ці об’єкти були не на жорсткому диску, а на інших зовнішніх носіях?
  5. Застосування набутих знань і вмінь

Практична робота № 3 «Робота з об’єктами файлової системи»

Мета: навчитися виконувати основні операції з об’єктами файлової системи: створення, копіювання, перейменування, переміщення та видалення об’єктів.

Хід роботи

1. Створіть на диску С: папку «Урок 9 клас» (Мій комп’ютердиск С → контекстне меню робочої області папки диска С → СтворитиПапку. Впишіть ім’я папки «Урок 9 клас» і натисніть Enter).

2. Відкрийте вікно створеної вами папки (двічі клацніть її значок).

3. Створіть у створеній вами папці папку «Перша» (меню Файл Створити Папку → введіть ім’я «Перша»).

4. У папці «Перша» створіть текстовий документ «Проба» (Контекстне меню робочої області папки «Перша»Створити Текстовий документ → введіть ім’я документа «Проба»).

5. Створіть папку «Друга» в папці «Урок 9 клас».

6. Створіть ярлики для диска С: та перемістіть їх у папку «Друга» (Мій комп’ютер → контекстне меню диска С: → Створити ярлик).

7. Закрийте папку «Мій комп’ютер». Знайдіть на робочому столі створений вами ярлик, за допомогою контекстного меню виріжте його до буфера обміну (Контекстне меню ярлика → Вирізати). Відкрийте папку «Друга» та вставте до неї ярлик із буфера обміну (Контекстне меню робочої області папки → Вставити).

8. Відкрийте папку «Мої документи» на диску С:

— виділіть декілька файлів, розташованих окремо, утримуючи натиснутою клавішу Ctrl, та скопіюйте їх через буфер обміну до папки «Перша»;

— виділіть декілька файлів, розташованих поряд, за допомогою лівої кнопки миші та виріжте їх у буфер обміну (кнопка Вирізати на панелі інструментів Стандартна). Уставте їх до папки «Перша» за допомогою кнопки Вставити на панелі інструментів Стандартна.

9. Перейменуйте папку «Перша» на «Основна» (контекстне меню папки «Перша» → Перейменувати → введіть із клавіатури ім’я «Основна», натисніть Enter).

10. Відкрийте папку «Основна» і видаліть із неї перші п’ять файлів (утримуючи клавішу Shift, клацніть мишею перший та п’ятий файли → контекстне меню виділеної області → Видалити).

11. Закрийте всі вікна.

12. Відкрийте папку Кошик, переконайтеся, що видалені файли містяться там.

13. Відновіть один із видалених файлів (контекстне меню видаленого файла → Відновити). Відкрийте папку «Основна» і переконайтеся в тому, що файл відновлено.

14. Відкрийте вікно програми Провідник та перетягніть файл «Проба» з папки «Основна» до папки «Друга» (натисніть клавішу Папки на панелі інструментів, знайдіть у вікні Провідника папку «Друга», утримуючи праву кнопку миші, перетягніть оновлений файл із папки «Основна» до папки «Друга»).

15. На Робочому столі створіть ярлик для програми Блокнот (ПускПрограмиСтандартніКонтекстне меню програми БлокнотНадіслатиРобочий стіл (Створити ярлик)).

16. Розташуйте відкриті вікна каскадом на Робочому столі (контекстне меню Панелі завданьВікна каскадом).

17. Згорніть усі вікна на Панель завдань (контекстне меню Панелі завданьПоказати Робочий стіл).

18. Закрийте всі вікна (контекстне меню значків на Панелі завданьЗакрити вікно).

19. Зробіть висновки та повідомте вчителя про виконану роботу.

  1. Підбиття підсумків уроку

8.1. Рефлексія.

Учні по черзі називають поняття, які вони вивчили на уроці.

8.2. Оцінювання діяльності учнів.

Учитель виставляє оцінки, враховуючи практичну роботу та усні відповіді.

  1. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник___________________________________________________________________

Робочий зошит ______________________________________________________________

Додаткове завдання __________________________________________________________

____________________________________________________________________________

Категорія: Конспекти уроків з інформатики 9 клас | Додав: uthitel (04.11.2018)
Переглядів: 375 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: