Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 9 клас |
Урок № 1 Інформація та повідомлення. Інформаційні процеси Мета уроку: ознайомити учнів із поняттями інформації та інформаційних процесів, способами подання інформації; надати уявлення про вимірювання обсягу даних, розглянути способи подання та кодування повідомлень; ознайомити учнів із двійковим кодуванням та вимірюванням довжини двійкового коду. Очікувані результати: учні повинні знати поняття інформації, даних, інформаційного повідомлення, способи подання й кодування повідомлень, поняття про інформаційну надлишковість повідомлень, способи оцінювання кількості інформації, різновиди інформаційних процесів; учні повинні вміти називати види повідомлень, давати визначення одиниць вимірювання довжини двійкового коду: біта, байта, кілобайта, мегабайта, гігабайта, терабайта; визначати довжину двійкового коду повідомлення. Обладнання: ПК, підручники, плакат № 3 [11]. Тип уроку: засвоєння нових знань. 1. Організаційний етап 1.1. Привітання вчителя і учнів, організація уваги. 1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо. Повідомлення теми та мети уроку. 2. Мотивація навчальної діяльності Розповідь учителя (файл R_1.doc). 3. Вивчення нового матеріалу Лекція вчителя (файл L_1.doc). План
Учні аналізують схему (файл S_1.doc). За допомогою поданої на плакаті № 3 [11] інформації учні розглядають види повідомлень та наводять їх приклади.
Учитель акцентує увагу учнів на тому, що між поняттями «інформація» та «повідомлення» є різниця. Інформацію передають за допомогою повідомлень.
Лекція продовжується у вигляді діалогу. Уявіть, що вам необхідно обміняти гроші в пункті обміну валют, а для цього треба дізнатись про курс євро. Ви запитуєте у касира, але він відповідає китайською. Яку властивість повинно мати повідомлення, щоб ним можна було скористатись як корисною інформацією? (Зрозумілість.) Ви знову запитуєте касира щодо курсу євро, він відповідає українською, але називає курс минулого тижня. (Актуальність.) Наступна відповідь касира буде про долар, курс якого вас не цікавить. (Корисність.) Ви знову запитуєте касира, але він дає відповідь: «100 грн за євро». (Вірогідність.) Далі касир закінчує фразу на півслові. (Повнота.)
10. Інформаційні процеси. 4. Закріплення нового матеріалу Фронтальне опитування (відповіді — у файлі O_1.doc). Запитання для фронтального опитування
5. Узагальнення та систематизація набутих знань Усна вправа (файл U_1.doc). Учитель називає повідомлення, учні після обговорення в парах або малих групах визначають його вид за формою подання. 6. Підбиття підсумків уроку Рефлексія. Учитель пропонує учням назвати якомога більше нових слів і термінів, із якими вони ознайомилися на уроці (інформатика, інформація, інформаційні процеси, сигнал, шум, кодування, повідомлення, двійкове кодування, приймач тощо). Найактивнішим учням він виставляє оцінки. 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання Підручник __________________________________________________________________ Робочий зошит ______________________________________________________________ Додаткове завдання. Підготуйте невеликі доповіді з тем «Розвиток інформатики» або «Видатні діячі, які зробили внесок у розвиток інформатики». | |
Переглядів: 366 | |
Всього коментарів: 0 | |