Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 5 клас

Урок № 16 Середовище растрового графічного редактора

Урок № 16 Середовище растрового графічного редактора

Мета уроку: надати уявлення про графічний редактор Paint, його призначення та можливості; познайомити з інструментами графічного редактора Paint.

Очікувані результати:учні повинні знати призначення графічного редактора; складові сере­довища растрового графічного редактора (робоче поле, інструменти роботи з графічними об’єктами, інструменти роботи із зображеннями); призначення й спосіб використання основних інструментів для створення графічних об’єктів в середовищі графічного редактора; учні повинні вміти створювати, відкривати і зберігати документи в середовищі графічного редактора Paint.

Обладнання: ПК, підручник, картки із завданням практикуму.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Перевірка практичних завдань. Учні відповідають на запитання підручника.

3. Актуалізація опорних знань

Опитування.

Учні повинні дати розгорнуту відповідь на запитання. На ­підготовку до відповіді відводиться 5 хвилин. Оцінюється відповідь на два запитання (файл D2.doc).

Запитання для опитування (файл O_16. doc).

  1. Що таке комп’ютерна графіка? (Відповідь: Комп’ютерна графіка — це наука, яка вивчає методи і засоби створення та опрацювання зображень за допомогою програм та спеціальних пристроїв.)
  2. У яких галузях діяльності застосовують комп’ютерну графіку? (Відповідь: усі види поліграфічних процесів; рекламна індустрія; телебачення; моделювання нових видів одягу; проектно-конструкторські розробки тощо.)
  3. На які групи умовно поділяються графічні редактори за сферою використання? (Відповідь: редактори інженерної та конструкторської графіки та редактори ілюстративної графіки.)
  4. На які види розділяються графічні редактори за методами збереження та опрацювання зображення? (Відповідь: на растрові та векторні.)
  5. Чим растрова графіка відрізняється від векторної? (Відповідь: растрові зображення, на відміну від векторних, мають високу якість, але вимагають великих обсягів пам’яті; крім того, у растровій графіці також виникають труднощі з перетвореннями зображення та редагуванням його елементів.)
  6. Наведіть приклади графічних редакторів. (Відповідь: Auto­CAD, ArchiCAD, 3D Studio VIZ, MS Visio, Adobe Photoshop та CorelDRAW, 3D-Studio, Macromedia Flash, Corel PHOTO-PAINT, редактор Paint.)
  7. Назвіть можливості графічних редакторів. (Відповідь: створення кольорового або чорно-білого малюнка за допомогою миші та стандартних фігур; друкування малюнка на папері; змінення розмірів малюнка, нахилення, обертання окремих фрагментів; оформлення текстових фрагментів; копіювання, переміщення та вилучення окремих фрагментів малюнка; використання готових малюнків та їх фрагментів.)

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Вправа «Мої мрії».

Учитель пропонує учням протягом 5–7 хвилин написати на окремих аркушах (або намалювати) відповідь на запитання «Що б я зробив, якби вмів обробляти графічні зображення за допомогою будь-якого графічного редактора».

Учні здають аркуші вчителю. Він зберігає їх, щоб пригадати мрії учнів на останньому уроці з теми.

4.2. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя (файл L_16.doc).

План

  1. Графічний редактор Paint та його призначення.
  2. Завантаження графічного редактора Paint.
  3. Вікно програми Paint.
  4. Збереження файлів програми.
  5. Можливості графічного редактора Paint.

6. Застосування набутих знань

Практикум (файл Pr_16.doc).

Альтернативне завдання: [5] вправа 1 блоку «Працюємо за ком­п’ютером» на с. 93; [4] завдання блоку «Діємо» на с. 127

7. Контроль і корекція знань

Інтерактивна вправа «Виправ помилку» (файл U_16.doc).

8. Підбиття підсумків уроку

Учитель оцінює роботу учнів під час виконання практикуму, усні відповіді та виставляє оцінки.

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання _________________________________________________________

Категорія: Конспекти уроків з інформатики 5 клас | Додав: uthitel (02.11.2018)
Переглядів: 584 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: