Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 5 клас

Урок № 13 Клавіатурний тренажер. Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером

Урок № 13 Клавіатурний тренажер. Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером

Мета уроку: вивчити клавіатуру персонального комп’ютера, ознайомити учнів з основними правилами роботи з клавіатурним тренажером; опанувати правильні методи друку.

Очікувані результати: учні повинні знати призначення основних клавіш клавіатури комп’ютера; основні правила роботи з клавіатурним тренажером; учні повинні вміти відкривати та закривати клавіатурний тренажер; користуватися методами друку, правильно розташовувати пальці на клавіатурі.

Обладнання: ПК, підручники, клавіатурний тренажер, схема розташування пальців на кла­віатурі.

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний етап

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

1.3. Бесіда щодо правил техніки безпеки та роботи учнів у комп’ютерному класі (файл D9.doc).

2. Перевірка домашнього завдання

Учитель разом з учнями вибірково перевіряє виконання домашньої практичної вправи, обговорює особливості її виконання.

3. Актуалізація опорних знань

Вправа «Вільний лист» (файл U_13.doc).

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Бесіда.

Учитель пропонує учням поміркувати над запитаннями.

  • Чому клавіатура має таку назву?
  • Яке призначення клавіатури?
  • Чи можна обійтися без клавіатури?

Після відповідей учнів, учитель стисло розповідає про призначення клавіатури.

4.2. Розповідь учителя.

Клавіатура використовується в різних пристроях — у друкарських машинках, калькуляторах, мобільних телефонах, вона також є однією з комплектуючих комп’ютера.

Клавіатура — це основний спосіб введення інформації в ком­п’ютер, який використовується як для написання листів, так і для введення цифрових даних. Також за допомогою клавіатури можна керувати комп’ютером. Вивчивши лише кілька простих клавіатурних команд (інструкцій для комп’ютера), можна працювати ефективніше. Щоб ефективно працювати на комп’ютері, необхідно гарно орієнтуватися в клавішах клавіатури.

4.3. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

5.1. Лекція вчителя (файл L_13.doc).

План

  1. Призначення клавіатури.
  2. Групи клавіш клавіатури:

а) алфавітно-цифрові клавіші;

б) числова клавіатура;

  • ) клавіші керування курсором;
  • ) функціональні клавіші F1–F12;

д) керуючі клавіші.

  1. Призначення деяких клавіш та їх комбінацій.
  2. Правильне розташування пальців на клавіатурі.
  3. Клавіатурний тренажер.

5.2. Демонстрація вчителем клавіатурних тренажерів.

6. Закріплення знань

Робота в групах.

Учні об’єднуються в групи та вигадують назву для своєї команди. Учитель роздає кожній групі картки із завданням (файл Rg_13.doc, K_13.tif). Перемагає та команда, яка першою виконала завдання.

7. Застосування набутих знань

Практична робота № 2. Робота з клавіатурним тренажером (файл Pr_13.doc).

Клавіатурний тренажер повинен забезпечувати роботу з ук­раїнсь­ким, російським та англійським текстом і мати індикатор швидкості друкування. Рекомендується використовувати тренажер «Аспект». Оцінювати виконання вправ на тренажерах можна за принципом змагання: у кого кращий результат, тому виставляється вища оцінка.

Мета роботи: познайомитися із загальним виглядом клавіатури, основними групами клавіш і їх призначенням; виробити навич­ки роботи з клавіатурою.

Якщо є час, рекомендується ознайомити учнів з клавіатурним тренажером BabyType. Гра полягає в тому, що герой повинен швидше пройти рівень та натиснути потрібні літери на клавіатурі, поки його не з’їло чудовисько, яке переслідує героя. Виграє той, хто пройде більше рівнів гри.

Альтернативні завдання: [5] завдання «Працюємо з ком­п’ютером» на с. 45; [4] завдання 1 на с. 95, 2–3 на с. 96–97.

8. Підбиття підсумків уроку

Аналіз практичної роботи (файл Pr_13.doc).

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Визначте найнеобхіднішу літеру в алфавіті. Візьміть уривок улюбленого твору та визначте, яка літера зустрічається найчастіше.

Категорія: Конспекти уроків з інформатики 5 клас | Додав: uthitel (02.11.2018)
Переглядів: 617 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Имя *:
Email *:
Код *: