Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків з інформатики 5 клас

Урок № 10 Поняття про програму. Запуск програми на виконання. Вікно ­програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою

Урок № 10 Поняття про програму. Запуск програми на виконання. Вікно ­програми, основні об’єкти вікна. Завершення роботи з програмою

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «програма», навчити їх запускати програму на виконання; ознайомити з основними об’єктами вікна; навчити завершувати роботу з програмами.

Очікувані результати: учні повинні знати поняття «програма»; основні об’єкти вікна програми; учні повинні вміти називати приклади програм; запускати програму на виконання; завершувати роботу з програмами.

Обладнання: ПК, підручники, картки із завданням вправи «Знайди зайвий об’єкт вікна».

Тип уроку: комбінований.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання вчителя й учнів, організація уваги.

1.2. Перевірка наявності робочих зошитів, підручників тощо.

2. Перевірка домашнього завдання

Учні обмінюються малюнками Робочого столу, знаходять спільне та відмінне. Учитель підбиває підсумки. Ті, хто виконав найкращі роботи, відповідають на запитання підручника. Учитель виставляє оцінки.

3. Актуалізація опорних знань

Усна вправа.

Учитель пропонує учням назвати, що знаходиться на Робочому столі комп’ютера. Відповіді він записує на дошці у вигляді схеми.

(Перевірку домашнього завдання та актуалізацію знань у цьому випадку можна об’єднати.)

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Вправа «Навчаючи вчусь».

Учитель пропонує учням скласти програму для знаходження периметра поданого трикутника (приклад програми — у файлі P_10.doc).

4.2. Бесіда.

Запитання до бесіди

  • Чи можна за наведеною програмою обчислити периметр іншого трикутника? (Відповідь: так, програма є правильною для будь-якого трикутника.)
  • Чи можна за наведеною програмою обчислити периметр прямокутника? (Відповідь: ні, периметр прямокутника обчислюється за іншою формулою.)
  • Чи існує інший варіант знаходження периметра трикутника? (Відповідь: так, якщо трикутник рівносторонній або рівнобедрений.)

4.3. Розповідь учителя.

Комп'ютер працює за спеціальними вказівками. Для будь-якого комп'ютера потрібна програма, що складена людиною. Отже, програма — це готова інструкція для комп'ютера, у якій вказано, як саме виконувати певний алгоритм.

Алгоритм — це схема, послідовність дій, які нам потрібно виконати для досягнення певного результату.

4.4. Повідомлення теми та мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу

Лекція вчителя (файл L_10.doc).

План

  1. Поняття «програма».
  2. Програмне забезпечення: системне, інструментальне, прикладне.
  3. Інтерфейс користувача: текстовий та графічний.
  4. Основний інтерфейсний елемент ОС Windows — вікно.
  5. Елементи програмного вікна.
  6. Запуск програми на виконання.
  7. Завершення роботи з програмою.

6. Узагальнення і систематизація отриманих знань, умінь та навичок

Опитування.

Запитання для опитування (файл O_10.doc).

7. Застосування набутих знань

7.1. Вправа «Знайди зайвий об’єкт вікна» (файл U_10.doc).

Учні працюють у парах за комп’ютерами. Учитель роздає кожній парі картки зі списком об’єктів вікна, серед яких є зайвий. Учні на прикладі програмного вікна WordPad повинні знайти всі ці об’єкти та визначити зайвий. Наприкінці вправи вчитель перевіряє роботу учнів.

7.2. Тренувальна вправа (файл Тu_10.doc).

Альтернативні завдання: [5] вправа блоку «Працюємо за ком­п’ютером» на с. 65; [4] вправа 3 на с. 87, вправа 4 на с. 88.

8. Підбиття підсумків уроку

8.1. Оцінювання роботи учнів. Виставлення оцінок за вправу «Знайди зайвий об’єкт» та тренувальну вправу.

8.2. Вправа «Рефлексивний екран» (файл R_10.doc).

9. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Підручник_________________________________________________________________

Робочий зошит_____________________________________________________________

Додаткове завдання. Складіть схему об’єктів програмного ­вікна.

 

Категорія: Конспекти уроків з інформатики 5 клас | Додав: uthitel (01.11.2018)
Переглядів: 32 | Рейтинг: 0.0/0

Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: