Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 40 ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 4 ЗА ТВОРЧІСТЮ М. Ю. ЛЕРМОНТОВА Мета: перевірити рівень знань учнів із теми «Творчість М. Ю. Лермонтова»; роз- вивати логічне мислення, формувати вміння концентрувати увагу на вико- нанні завдання, застосовувати набуті знання; виховувати відповідальність, зібраність. Тип уроку: урок перевірки і контролю знань. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ Варіант І Початковий рівень 1. Укажіть тему вірша «І нудно і сумно…». А Тема кохання; Б тема самотності; В патріотична тема; Г тема ролі поезії. Відповідь: Б. 2. Переспівом твору якого поета є вірш «Сосна»? А Дж. Байрона; Б Ф. Шиллера; В Г. Гейне; Г О. С. Пушкіна. Відповідь: В. 3. Де вперше зустрілися оповідач і Максим Максимич (роман «Герой нашого часу»)? А Поблизу гори Машук; Б у рибальському селищі на березі Чорного моря; В поблизу лікувальних джерел у П’ятигорську; Г під Койшаурською горою. Відповідь: Г. 4. Яким розділом відкривається «Журнал Печоріна» (роман «Герой нашого часу»)? А «Княжна Мері»; Б «Бела»; В «Тамань»; Г «Фаталіст». Відповідь: В. 5. У яких містах відбуваються події, описані в розділі «Княжна Мері» («Герой нашого часу»)? А У Тамані та Ялті; Б у Тифлісі та П’ятигорську; D у Тамані й Катеринодарі; Г у П’ятигорську і Кисловодську. Відповідь: Г. 6. Ознаки яких літературних напрямів поєднуються в романі «Герой нашого часу»? А Романтизму і реалізму; Б класицизму і реалізму; В класицизму і романтизму; Г реалізму і сентименталізму. Відповідь: А. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами роману «Герой нашого часу». 1 …був малий на зріст, і худий, і слабкий, як дитина; одна нога була в нього коротша за другу, як у Байрона; в по- рівнянні з тулубом голова його здавалася величезною: він стриг волосся під гребінець… 2 Він був середній на зріст; рівний, тонкий стан його й ши- рокі плечі доводили міцну статуру, здатну переносити всі труднощі кочового життя і зміни клімату, яку не пере- могли ні розпуста столичного життя, ні бурі душевні… 3 І справді, вона була гарна: висока, тоненька, очі чорні, як у гірської сарни, так і зазирали нам в душу. А Печорін Б Бела В Віра Г Вернер Відповідь: 1Г, 2А, 3Б. 8. Цифрами від 1 до 6 позначте хронологічну послідовність частин ро- ману «Герой нашого часу». А «Бела» Б «Княжна Мері» В «Максим Максимич» Г «Передмова до «Журналу Печоріна» Д «Тамань» Е «Фаталіст» Відповідь: 1Д, 2Б, 3Е, 4А, 5В, 6Г. 9. Назвіть провідні теми лірики М. Ю. Лермонтова. Відповідь: 1) тема самотності; 2) тема ролі поета і призна- чення поезії; 3) тема батьківщини; 4) тема кохання. Достатній рівень Прочитайте уривок із вірша «На дорогу йду я в самотині…» та виконайте завдання 10, 11. Небеса прекрасні та безкраї! Спить земля в промінні голубім… Чом же серце з боллю завмирає? Жду чого? Жалію я за чим? 10. Випишіть з уривка художні засоби, назвіть їх. Відповідь: епітети — «прекрасні», «безкраї», «голубім», мета- фори — «спить земля», «серце з боллю завмирає»; риторичні запитання — «Чом же серце з боллю завмирає? Жду чого? Жалію я за чим?». 11. Схарактеризуйте передані в уривку почуття ліричного героя. Відповідь: в уривку передано захоплення красою природи, її ве- личчю і водночас розпач, подив. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Яким я уявляю ліричного героя поезії М. Ю. Лермонтова. Б Значення назви роману М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу». Варіант ІІ Початковий рівень 1. До якої тематичної групи лірики належить вірш «Сосна» М. Ю. Лермонтова? А Громадянська лірика; Б любовна лірика; В роздуми про поета і призначення поезії; Г філософська лірика. Відповідь: Г. 2. Чого жадає ліричний герой вірша «На дорогу йду я в самотині…»? А Кохання; Б волі та спокою; В залишити батьківщину; Г подвигу в ім’я коханої. Відповідь: Б. 3. До якого різновиду роману належить твір «Герой нашого часу»? А Філософсько-психологічного; Б історичного; В побутового; Г соціального. Відповідь: А. 4. Від кого оповідач у романі «Герой нашого часу» дізнається історію Печоріна і Бели? А Від самого Печоріна; Б від Максима Максимича; В від Азамата; Г від Казбича. Відповідь: Б. 5. Хто з персонажів твору «Герой нашого часу» є пародійним двійником Печоріна? А Вернер; Б Вулич; В Грушницький; Г Максим Максимич. Відповідь: В. 6. Що означає слово «фаталіст»? А Людина, яка вірить у дива; Б прихильник монархії; В людина, яка вірить у долю, приреченість; Г самовпевнена, самозакохана людина. Відповідь: В. Середній рівень 7. Установіть відповідність між описами і персонажами роману «Герой нашого часу». 1 …Пика в нього була достеменно розбійницька: маленький, сухий, широкоплечий. <…> А вже спритний, спритний був, наче біс! Бешмет завжди порваний, у латках, а зброя у сріблі. 2 З виду було йому років п’ятдесят; смаглявий колір об- личчя його показував, що воно давно знайоме з закавказь- ким сонцем, і передчасно посивілі вуса не пасували до його твердої ходи та бадьорого вигляду. 3 У неї такі оксамитові очі — саме оксамитові <…>; нижні й верхні вії такі довгі, що промені сонця не відобража- ються в її зіницях. А Казбич Б Бела В Максим Максимич Г Мері Відповідь: 1А, 2В, 3Г. 8. Цифрами від 1 до 6 позначте послідовність розміщення розділів у ро- мані «Герой нашого часу». А «Бела» Б «Княжна Мері» В «Максим Максимич» Г Передмова до «Журналу Печоріна» Д «Тамань» Е «Фаталіст» Відповідь: 1А, 2В, 3Г, 4Д, 5Б, 6Е. 9. Назвіть ознаки романтизму в романі «Герой нашого часу». Відповідь: 1) увага до внутрішнього світу особистості, зобра- ження внутрішнього життя; 2) близькість Печоріна до ро- мантичних героїв (він самотній, його не зрозуміє оточення, він протистоїть горянам, контрабандистам, «водяному то- вариству»); 3) зображення незвичайних обставин, вибір «ек- зотичного» місця дії — Кавказу. Достатній рівень Прочитайте уривок із роману «Герой нашого часу» і виконайте завдання 10, 11. Говорить він швидко і мудровано: він із тих людей, які на всі випадки життя мають готові пишні фрази, кого просто прекрасне не зворушує і які поважно драпіруються в незвичайні почуття, піднесені пристрасті та виняткові страждання. <…> У їхній душі часто багато добрих якостей, однак немає й на копійку поезії. 10. Запишіть, про кого йдеться в уривку. Назвіть використані в характе- ристиці художні засоби. Відповідь: в уривку йдеться про Грушницького; епітети — «пишні», «піднесені», «виняткові», метафора — «поважно драпіруються в незвичайні почуття», фразеологізм — «не- має й на копійку». 11. Стисло схарактеризуйте названого героя. Відповідь: Грушницький — не дуже розумна, самозакохана й марнославна людина. Щоб привернути до себе увагу, він одягає маску трагічної таємничості. Грушницький не вміє з гідністю приймати поразки, миритися, заради помсти го- товий піти на підлість. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Мій улюблений вірш М. Ю. Лермонтова. Б Моральні проблеми, розкриті в романі М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу». ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Групові завдання. Підготувати повідомлення «В. Г. Бєлінський — теоретик реалізму» (група літературознавців), проект «Реалізм в образотворчому мистецтві» (група мистецтвознавців). Випереджувальне завдання до уроку № 42. Читати повний текст пові- сті О. де Бальзака «Гобсек».
| |
Переглядів: 3354 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |