Головна » Статті » Конспекти уроків для середніх класів » Конспекти уроків із зарубіжної літератури 9 клас (нова програма) |
УРОК № 34 ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 3 ЗА ТВОРЧІСТЮ О. С. ПУШКІНА Мета: перевірити рівень знань учнів за темою «Творчість О. С. Пушкіна»; розви- вати логічне мислення, формувати вміння концентрувати увагу на вико- нанні завдання, застосовувати набуті знання; виховувати відповідальність, зібраність. Компетентності, що формуються: предметні — уміння застосовувати знання з теми, виконувати завдання різних типів та рівнів складності; ключові — ін- формаційно-цифрова компетентність (уміння діяти за алгоритмом), уміння вчитися впродовж життя уміння планувати й організовувати власну на- вчальну діяльність; здійснювати самооцінювання результатів власної ді- яльності, рефлексію), спілкування державною мовою (уміння тлумачити поняття, висловлювати думки, почуття, погляди). Обладнання: картки із завданнями у двох варіантах (кожному учневі). Тип уроку: урок перевірки і контролю знань. Перебіг уроку І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ Варіант І Початковий рівень 1. Як у літературознавстві називається період життя О. С. Пушкіна, коли молодого поета вислали з Петербурга в Україну за волелюбні вірші? А Опальний період; Б провінційний період; В українське заслання; Г південне заслання. Відповідь: Г. 2. До якої тематичної групи лірики належить вірш О. С. Пушкіна «Я вас кохав…»? А Громадянська лірика; Б любовна лірика; В пейзажна лірика; Г філософська лірика. Відповідь: Б. 3. Тему якого твору розробив О. С. Пушкін у вірші «Я пам’ятник собі по- ставив незотлінний…»? А Оди Горація; Б сонета В. Шекспіра; В сатири Ювенала; Г вірша Дж. Байрона. Відповідь: А. 4. Ознаки яких художніх напрямів поєднуються в романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін»? А Класицизму та романтизму; Б романтизму та реалізму; В класицизму та реалізму; Г сентименталізму та романтизму. Відповідь: Б. 5. Скільки глав у романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін» (без урахування уривків з подорожі Онєгіна)? А Сім; Б вісім; В дев’ять; Г десять. Відповідь: Б. 6. З чого починається роман «Євгеній Онєгін»? А З портрета Тетяни; Б з епізоду святкування іменин Тетяни; В з роздумів Онєгіна про необхідність розважати хворого дядька; Г з опису подорожі Онєгіна. Відповідь: В. Середній рівень 7. Установіть відповідність між характеристиками героїв роману «Євгеній Онєгін» і їхніми іменами. 1 Не міг він, хоч і як ми вчили, Хорей од ямба відрізнить. 2 Слухняна завжди, непримхлива, Весела завжди, як весна, Як сни поетові, правдива, Як поцілунок, чарівна… 3 Красунь, стрункий, як очерет, Поклонник Канта і поет. А Ольга Ларіна Б Євгеній Онєгін В Тетяна Ларіна Г Володимир Ленський Відповідь: 1Б, 2А, 3Г. 8. Установіть послідовність подій роману «Євгеній Онєгін». А Євгеній повчає Тетяну та зізнається, що «не створений для раю» Б Євгеній приїжджає до села і потрапляє на похорон дядька В Володимир Ленський і Євгеній б’ються на дуелі Г Володимир Ленський везе Євгенія знайомитися з Ларіними Відповідь: 1Б, 2Г, 3А, 4В. 9. Запишіть особливості «онєгінської строфи». Відповідь: 1) загальна кількість рядків у строфі — 14; 2) рядки римуються між собою за схемою абаб (перехресне риму- вання), ввгг (парне римування), деед (кільцева рима), жж (парна рима). Достатній рівень Прочитайте уривок із роману «Євгеній Онєгін» і виконайте завдання 10, 11. Печальна, дика, мовчазлива, Неначе сарна полохлива, Вона росла в сім’ї своїй, Немовби зовсім у чужій. 10. Запишіть, про кого йдеться в уривку. Назвіть художні засоби, які тут використав поет. Відповідь: в уривку йдеться про Тетяну Ларіну. Автор викорис- тав епітети («печальна, дика, мовчазлива», «полохлива»), порівняння («неначе сарна»), інверсію («сарна полохлива»). 11. Стисло схарактеризуйте героїню, про яку йдеться в уривку. Відповідь: Тетяна має піднесено-романтичну душу, здатна на сміливі вчинки (першою зізналася в почуттях до коха- ного), поводиться з гідністю (реакція на відмову Онєгіна), до- тримується своїх принципів та ідеалів незалежно від обста- вин (лишилася вірною чоловікові попри кохання до Онєгіна; ставши світською панною, не відірвалася від рідних коренів, зберегла своє моральне обличчя). Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Над чим мене змусили замислитися вірші О. С. Пушкіна. Б Проблеми людських взаємин у романі О. С. Пушкіна «Євгеній Онєгін»: чи актуальні вони сьогодні? Варіант ІІ Початковий рівень 1. У якому українському місті О. С. Пушкін прожив тривалий час, пере- буваючи на засланні? А У Полтаві; Б в Одесі; В в Харкові; Г в Чернігові. Відповідь: Б. 2. Який жанр вірша О. С. Пушкіна «До А. П. Керн» («Я пам’ятаю мить чудову…»)? А Ода; Б віршоване послання; В елегія; Г сатира. Відповідь: Б. 3. До якої тематичної групи лірики належить вірш О. С. Пушкіна «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»? А Громадянська лірика; Б любовна лірика; В роздуми про поета і призначення поезії; Г пейзажна лірика. Відповідь: В. 4. Що поет ставить собі в заслугу у вірші «Я пам’ятник собі поставив незотлінний…»? А Плекання добрих почуттів, звеличення свободи; Б утвердження реалізму в російській літературі; В виховання монарха та вищої знаті за допомогою слова; Г формування в суспільстві поваги до літературної праці. Відповідь: А. 5. Яка цитата є епіграфом до роману «Євгеній Онєгін»? А Із поеми Дж. Байрона «Дон Жуан»; Б із роману Руссо «Юлія, або Нова Елоїза»; В із байки І. А. Крилова «Лебідь, рак та щука»; Г із приватного листа. Відповідь: Г. 6. У чому головний герой роману «Євгеній Онєгін» «був справжній геній»? А В одурюванні людей; Б у філософії та літературі; В у «науці милування»; Г у стрільбі з пістолета. Відповідь: В. Середній рівень 7. Установіть відповідність між характеристиками героїв роману «Євгеній Онєгін» і їхніми іменами. 1 Він серцем був невіглас милий, Ще марева його манили, І полонили юний ум Нові для нього блиск і шум. 2 Спізнала досвідом великим, Як волю взять над чоловіком Та самовладне управлять, І стала жити-поживать… 3 Він по-французьки, як годиться, Міг розмовляти і писать, Мазурку легко танцювать, Умів незмушено вклониться… А Володимир Ленський Б Тетяна Ларіна В Євгеній Онєгін Г мати Ольги і Тетяни Відповідь: 1А, 2Г, 3В. 8. Установіть послідовність подій роману «Євгеній Онєгін». А Євгеній Онєгін знайомиться з Володимиром Ленським Б Тетяну везуть на ярмарок наречених до Москви В Євгеній і Володимир їдуть на іменини Тетяни Г Тетяна Ларіна пише листа Євгенію Відповідь: 1А, 2Г, 3В, 4Б. 9. Запишіть особливості жанру роману у віршах. Відповідь: 1) великий обсяг; 2) поєднання ознак роману як епіч- ного жанру (широке, багатопланове зображення життя ге- роїв і суспільства) з віршованою формою; 3) важлива роль образу автора. Достатній рівень Прочитайте уривок з роману «Євгеній Онєгін» і виконайте завдання 10, 11. Вони зійшлися. Тьма і промінь, Пісні і проза, лід і пломінь Ховають більше схожих рис… 10. Запишіть, про кого йдеться в уривку. Назвіть художні прийоми, які тут використав поет. Відповідь: в уривку йдеться про Євгенія Онєгіна та Володимира Ленського. Для їхньої характеристики використано порів- няння (герої порівнюються з тьмою і променем, піснею і про- зою, льодом і пломенем) і протиставлення (антитеза «тьма і промінь, пісні і проза, лід і пломінь»). 11. Стисло запишіть, чому герої, про яких ідеться в уривку, знайшли спільну мову. Відповідь: хоча Ленський — юний мрійник, а Онєгін — уже зріла людина, розчарована в житті, між ними багато спільного. Обидва герої в селі мають репутацію вільнодумців; крім того їх об’єднує зневага до світського життя. Високий рівень 12. Напишіть невеликий твір на одну з запропонованих тем. А Покликання поета і призначення поезії в розумінні О. С. Пушкіна. Б Мій улюблений персонаж у романі «Євгеній Онєгін». ІІI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Підготуватися виразно читати вірші М. Ю. Лермонтова «Сосна», «І нудно, і сумно…», «На дорогу йду я в самотині…». Вірш «На дорогу йду я в самотині…» вивчити напам’ять. Індивідуальне завдання. Підготувати цікаві факти про М. Ю. Лермонтова. Випереджувальне завдання до уроку № 36. Читати повністю роман М. Ю. Лермонтова «Герой нашого часу». | |
Переглядів: 2419 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |